FACEID

Sljedeća velika nadogradnja olakšat će otključavanje iPhonea dok nosite masku, no postoji kvaka

02.02.2021 u 14:27

Bionic
Reading

iOS 14.5 donosi nekolicinu dugo iščekivanih noviteta, uključujući mogućnost otključavanja iPhonea Apple Watchem

Najnovija nadogradnja za iPhoneov operativni sustav donijet će nekoliko jako zanimljivih novosti. Premda se trenutno nalazi u stadiju beta testiranja, iOS 14.5 obećava niz zanimljivih noviteta, uključujući olakšano otključavanje FaceID-jem. Razlog zbog kojeg je Apple pribjegao novoj metodi je nošenje maski koje otežava 'klasično' otključavanje uređaja.

Kompanija, prenosi Engadget, za olakšano otključavanje iPhonea planira iskoristiti Apple Watch.

Sve dok je sam sat otključan, sve što korisnik treba napraviti je pogledati u telefon, nakon čega će na satu dobiti vibraciju i prepoznatljiv 'klik' kojim će sustav potvrditi otključavanje pametnog telefona.

  • +6
iPhone 12 Pro slike uređaja Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Ova značajka dolazi kao nasljednik djelomično uspješne 'nadogradnje' koja je, u slučaju da korisnik nosi masku, to jest - nakon što bi uređaj djelomično prepoznao njegovo ili njezino lice, korisniku ponudio otključavanje šifrom. Problem je što se radi o nesavršenom sustavu kojeg korisnik mora 'čekati' sve dok se telefon ne odluči što napraviti.

Novi sustav, koliko god se oslanjao na dodatne uređaje, zvuči kao dobra ideja. Izvor naglašava da se sve 'škakljive' operacije poput kupovine u App Storeu i dalje moraju otključati cijelim licem ili unošenjem Apple ID lozinke. Ovo rješenje je, prema insajderima, privremena metoda koju će kompanija novim iPhoneom krajem godine riješiti ugradnjom senzora za prepoznavanje otiska prsta ispod samog ekrana.

Što se drugih nadogradnji koje dolaze u iOS 14.5 tiče, tu su podrške za kontrolere Xbox Seriesa S/X i PlayStationa 5 koji će raditi na iPadu i iPhoneu, kao i konačni dolazak usluge Fitness+. Za kraj, dolaze i nove strože kontrolne mjere privatnosti koje će proizvođače softvera prisiliti da od korisnika iPhonea traže dozvolu za marketinšku identifikaciju - algoritam kojim Facebook i Google već godinama anonimno prate više-manje sve što radite na internetu i unutar aplikacija.