MARIN ERCEG, ASPIDA

'S Angry Birds jurišamo na prvi milijun preuzimanja'

12.02.2017 u 09:44

Bionic
Reading

Marin Erceg, osnivač splitskog startupa Aspida, za tportal priča o planovima za daljnji razvoj nakon što je uspio dogovoriti suradnju s finskom tvrtkom Rovio, vlasnikom planetarno poznate franšize igara, filmova i drugih sadržaja vezanih uz Angry Birds

Iako u svom portfelju već ima niz proizvoda za domaće i inozemne naručitelje, splitski startup Aspida privukao je ovih dana pozornost medija i javnosti svojom prvom brendiranom interaktivnom virtualnom tipkovnicom za Android i iOS na kojoj su likovi iz popularne igre i filma Angry Birds, nastale u suradnji s finskom tvrtkom Rovio.

Aspida je imala zapažen nastup na natjecanju Idea Knockout 2016. Iskustva im ne nedostaje: radili su, između ostalih, za radili su za domaće (Hajduk, Medveščak i inozemne (Crvena zvezda, Radnički) sportske klubove, poznate glazbenike (2Cellos, Nina Badrić, Oliver Dragojević, Zlatan Stipišić Gibonni, Siddharta, Crvena jabuka, Massimo, Marko Perković Thompson), televiziju (RTL-ova emisija Direkt), novine (Nacional)...

Aspida proizvodi digitalne tipkovnice za smartfone koje se od običnih razlikuju po tome što prikazuju poznate osobe, organizacije, likove i tome slično. Primjerice, Hajdukova je obojana u boje tog kluba te nosi njegov grb i slogan. Osim toga, nudi i zvukove i animacije.

Priča o startupu koji sad surađuje s jednim od najpoznatijih brendova u svijetu video igara krenula je u Splitu. 'Aspidu sam pokrenuo prije malo više od dvije godine, kada sam za svoju ideju tipkovnice - na kojoj sam već radio godinu i pol dana - od Jadran Kapitala dobio prvih 50 tisuća eura za izradu prototipa. Želio sam ponuditi alternativu dosadašnjem načinu unosa teksta u mobilne uređaje', rekao je tportalu osnivač Aspide Marin Erceg.

Aspida na starogrčkom znači štit. Ime je odabrano zato što svakom startupu tijekom razvoja prije ili kasnije štit dobro dođe. 'Naziv brenda interaktivnih tipkovnica Izzy se referira na lakoću unosa emotikona i simbola u uređaje koje naša tipkovnica nudi', dodaje.

Na krilima višemilijunskog ulaganja

Kako je došlo do, za hrvatske prilike, ne tako čestog ulaganja? 'Pošto smo svi iz Splita, investitore iz Jadran Kapitala poznajem već dugi niz godina. Bilo je prirodno da svoju viziju pokušam ostvariti u suradnji s njima.

S druge strane, oni su se željeli okušati na području podrške startupovima. Do dogovora o suradnji došlo krajem 2014. godine. Za investiciju od 3,5 milijuna kuna Jadran Kapital je dobio nešto manje od 24 posto tvrtke. Još uvijek nije potrošen cjelokupni dogovoreni iznos.

Do sada je novac trošen u razvoj. Tipkovnica Izzy Ft. Angry Birds predstavlja naš prvi proizvod za koji očekujemo da bi mogao donositi nekakve značajnije prihode. Međutim naš primarni cilj vezan je za korisnike i preuzimanja jer veliki broj korisnika omogućava i monetizaciju i prihode, bilo putem kupovine u sklopu aplikacije, bilo putem oglašavanja sponzora', pojašnjava Erceg.

Jadran Kapital je za sada jedini investitor. No, u tijeku je druga runda investicija.

U razvoj interaktivnih brendiranih tipkovnica pod brendom Izzy uključeno je petnaestak ljudi, pretežno dizajnera i programera. Najvećim dijelom su u Hrvatskoj i u Makedoniji.

Aspida za svoje partnere proizvodi brendirane interaktivne tipkovnice koje su prilagođene njihovim zahtjevima. Primjerice, Massimova tipkovnica putem promovira njegove koncertne nastupe dok Simpina tipkovnica promovira Zmajsku tarifu.

'Za potrebe tipkovnice Angry Birds smo razvili animacije koje prate slanje pojedinih emotikona u vidu animiranih likova iz te igre i filma koji neočekivano iskaču iz tipkovnice'm kaže Erceg.

Do sada je razvijeno tridesetak brendiranih tipkovnica. Osim brenda, od klasičnih tipkovnica razlikuju po tehnologiji prepoznavanja pokreta koja omogućava crtanje simbola i emotikona po tipkovnici umjesto njihovog traženja u podtipkovnici.

Izrada interaktivne tipkovnice dugo traje

Za njih su posebno izrađeni zvučni i vizualni efekti prilikom tipkanja i povlačenja prsta po zaslonu (swipe), animacije koje se prikazuju preko cijele tipkovnice i koje prate određene emotikone...

Također, odlikuje ih posebna web stranica koja korisnike informira o koncertima i posebnim ponudama te nudi mogućnost kupnje ulaznica ili licenciranih proizvoda, promocije sponzora putem kroz samu tipkovnicu, smještaj na tipkovnicu poveznica web stranice, blogove i društvene mreže prema želji partnera...

Razvoj brendirane interaktivne tipkovnice je dugotrajan proces, kaže Erceg. Potrebni su mjeseci kako bi se izašlo s novim ili znatno unaprijeđenim proizvodom. Međutim, kada je osnovni računalni kod gotov, prilagodba tipkovnice za pojeding korisnika može biti gotova za tjedan dana.

Na razvoju u pravilu rade iskusniji razvojni programeri, koji se bave samo programiranjem novih funkcionalnosti i općim razvojem proizvoda.

Prvi kontakt s Roviom je ostvaren prije točno godinu dana, a prva ideja o suradnji s njima datira još i ranije.

'Od samog početka bila nam je želja vezati se uz globalni brand poput Angry Birds, kako bi zajedno napravili nešto posebno. Nakon par mjeseci pregovora ugovor je potpisan u lipnju prošle godine. Od tada smo intenzivno surađivali s Roviom, a rezultat je nedavno predstavljena brendiran tipkovnica', kaže Erceg.

Do sada su ostvarili 100 tisuća preuzimanja aplikacija za Android i 25 tisuća za iOS, što Erceg smatra zadovoljavajućim rezultatom s obzirom na lokalni i regionalni karakter partnera. Ulaskom Rovia porasle su i ambicije. 'Naš cilj je da letvicu podignemo sa sadašnjih 125 tisuća na milijun korisnika', otkriva Erceg.

Što i kako planiraju dalje? 'Odlična suradnja koju smo ostvarili s Hrvatskim Telekomom, kao i nekim glazbenim i televizijskim produkcijskim kućama, dala nam je ideje za neke nove proizvode van područja tipkovnica na kojima trenutno također radimo te ih se nadamo uskoro izbaciti na tržište', poručuje Erceg.