TAKO SE TO RADI

Političari, gledajte i učite! Ovako se koristi prvih sto dana vlasti

16.05.2014 u 13:57

Bionic
Reading

Prije tri mjeseca iz Microsofta je stigla najava kako će Satya Nadella postati treći po redu čelni čovjek te kompanije. Tijekom razmjerno kratkog vremena povukao je niz poteza kojima radikalno mijenja softverskog diva iz Redmonda

Promjene se u Redmondu događaju grozničavom brzinom. Investitori su, čini se, zadovoljni - Microsoftova dionica trguje se po cijenama kakve nije zabilježila zadnjih 14 godina.


Što je sve Nadella napravio?

Okončao je rat Microsofta i Applea tako što je odobrio korištenje iPada i iPhonea s Microsoftovim softverom tijekom javnih prezentacija, među kojima su bile i dvije velike konferencije namijenjene programerima i klijentima.

Dokinuo je neslavnu praksu napuhavanja cijena kojom je Microsoft tjerao korisnike Xboxa na plaćanje nadograđene pretplate Live Gold kako bi mogli koristiti značajke za zabavu već ugrađene u tu igraću konzolu.

Osobno je razgovarao s analitičarima s Wall Streeta tijekom kvartalnog konferencijskog poziva, što Steveu Ballmeru nije bio običaj.

Pogurao je Microsoft prema Internetu stvari (Internet of Things, IoT), vrućem novom tržištu koje će za četiri godine dosegnuti vrijednost od 1,6 trilijuna dolara (njihova procjena), odnosno 19 trilijuna dolara, prema procjeni tvrtke Cisco, za deset godina.

Kompanija je lansirala novu bazu podataka, uslugu u računalnom oblaku i servis za analizu podataka za aplikacije namijenjene IoT-u. Obznanio je i svoju viziju IoT-a, koju naziva podatkovnom kulturom, u kojoj svi ljudi imaju neposredan pristup ogromnim količinama znanja.


Nagovorio je razvojne programere na stvaranje više aplikacija za Windows 8 i Windows Phone, nudeći im alate koji omogućuju stvaranje aplikacija koje, uz manje prilagodbe, mogu raditi na svim izdanjima Windowsa (uključujući i Xbox), kao i na Androidu i iOS-u.

Pod njegovim vodstvom nestao je dizajn Windowsa 8 za osobna računala s tipkovnicom temeljen na (živim) pločicama.

Windowsi su postali besplatni za sve uređaje koji imaju zaslone s dijagonalom devet inča (22,8 centimetara) i manje. Besplatni originalni Windowsi? To i danas zvuči čudno, zar ne?

Dozvolio je Nokiji da i dalje prodaje svoje nove uređaje s Androidom. Microsoft više ne smatra neprijateljima sve što nisu Windowsi. Dapače, Nadella Android gleda kao tek još jednu platformu za Microsoftov softver i usluge u računalnom oblaku.

Objavio je Office za iPad, iako izdanje Officea za zaslone osjetljive na dodir još nije dostupno za Windows 8. To je, doduše, bila još Ballmerova odluka, ali Nadella ju je iskoristio za svoj prvi javni nastup. Njegov je veliki plan jasan: Microsoftov softver pogonit će sve vrste uređaja putem usluga i aplikacija.


Otpustio je dva visokopozicionirana menadžera zato što ga, navodno, nisu bili spremni slijediti u promjenama. Promaknuo je Chrisa Caposselu, dosadašnjeg šefa marketinga za Microsoft Office, na poziciju na kojoj će taj posao obavljati za čitavu kompaniju. Prvi Caposselin potez? Okončana je oglasna kampanja Scroogled, kojom se Microsoft rugao Googleu.

Iako nas je impresionirao postignutim, Nadella još ima puno toga za riješiti.

Treba pridobiti ljude da zavole Windows 8. Neće biti lako.

Treba ljude uvjeriti kako je Windows Phone 8 super. Ima i takvih, ali daleko premalo. Ne uspije li, morat će smisliti nešto novo.

Mora smisliti način kako spriječiti Google, koji preuzima Microsoftove korisnike Google Appsima i Chromebookovima.

Čeka ga integracija Nokije.

Čeka ga tranzicijsko razdoblje, tijekom kojeg poslovne korisnike treba prebaciti s tradicionalnog pakiranog softvera na usluge smještene u računalnom oblaku. To mora izvesti tako da pritom ne ubije krave muzare - Office, Windows Server, SQL Server, Exchange...