INTERNET TRENDS 2019

Ovo su trenutno najvažniji internetski trendovi, pogledajte hoće li vas nešto iznenaditi

12.06.2019 u 13:43

Bionic
Reading

Mary Meeker, bivša analitičarka banke Morgan Stanley i ulagačica u rizične pothvate, objavila je novo izdanje svog izvješća o ključnim internetskim trendovima. Evo najzanimljivih dijelova

Internet koristi 3,8 milijardi ljudi diljem svijeta, što je više od pola ukupnog stanovništva, ali rast tog broja usporava u odnosu na prethodne godine. Otprilike svaki peti internaut je u Kini (gdje ih je oko 800 milijuna, odnosno 21 posto ukupnog broja), što tu državu čini globalnim predvodnikom. Slijede ju Indija, Sjedinjene Države i Indonezija.

Sedam od deset najvećih tvrtki po tržišnoj kapitalizaciji su tehnološke tvrtke, a četiri od prvih šest imaju sjedište u SAD-u.

Kineske tvrtke drže sedam od prvih 30 pozicija na top listi svjetskih predvodnika po tržišnoj kapitalizaciji. Uvrštene su tvrtke Alibaba, Tencent, Meituan Dianping, JD.com, Baidu, NetEase i Xiaomi, a ukupno ih je jedna manje nego prošle godine.

Amerikanci su po prvi put proveli više vremena na svojim mobilnim uređajima nego pred televizorom. Smartfoni i drugi uređaji nadmašili su TV za deset minuta, dobrim dijelom zahvaljujući i tome što se druge uređaje koristi paralelno s televizorom. Ujedno su stanovnici SAD-a proveli dosad nezabilježenih 6,3 sati dnevno u interakciji s digitalnim medijima (od čega 3,6 sati na stolnim i prijenosnim računalima).

U svijetu oglašavanja online pojavljuju se novi igrači. Iako Google i Facebook dominiraju tom arenom, Amazon, Twitter i Pinterest zajedno su porasli šest puta, gledano godinu na godinu, od 2017. godine. Usput, najučinkovitiji marketinški alat za promicanje servisa za streaming bila su - besplatna probna razdoblja.

Mobilno oglašavanje sad čini 33 posto ukupnog oglašavanja. Još 2010. taj je udio bio 0,5 posto. Usprkos tome, rast prihoda od digitalnog oglašavanja usporava: pao je na 20 posto s 29 posto zabilježenih prošle godine.

E-trgovina je zabilježila rast od 12,4 posto. Obična trgovina također raste, ali puno sporije (tek dva posto).

Video igre za više igrača poput Fortnitea sve su više nalik društvenim mrežama, što je važno zato što privlače uglavnom publiku mlađu od 17 godina. Za njihov rast ključne su platforme kao što su Twitch i Discord.

JEDAN PROTIV SVIH

Fortnite i ekipa: Ovo su najbolje Battle Royale i Survival igre na tržištu

Pogledaj galeriju

Sve više koristimo slike u komunikaciji. Primjerice, više od 50 posto svih tvitova uključivalo je sliku, a platforme poput Instagrama potiču nas na takvo izražavanje.

Svaki četvrti odrasli Amerikanac tvrdi kako se rijetko odvaja od interneta. Među onima starima od 18 do 29 godina taj udio raste na 39 posto.

Platforme za brbljanje koje nude automatsku ili enkripciju od pošiljatelja do primatelja ubrzano postaju sve popularnijima. Telegram, WhatsApp i njima slične aplikacije rastom su nadmašile servise poput Twittera i WeChata.

Prihod od usluga u računalnom oblaku donio je Googleu, Amazonu i Microsoftu zajedno 14 milijardi američkih dolara, 58 posto više nego prethodne godine. U oblaku je sad pohranjeno više podataka nego na poslovnim poslužiteljima privatnih tvrtki i potrošačkim uređajima.

Cijelu prezentaciju možete pogledati na Scribdu: