NOVI JEZIK

Ovih 25 izraza trebate znati ako koristite društvene mreže

18.03.2019 u 09:53

Bionic
Reading

S usponom Facebooka, Twittera i drugih društvenih mreža pratio je i poseban sleng kojim se njihovi korisnici koriste svakodnevno. Evo pregleda 25 najzanimljivijih

U ovom pregledu izraze u slengu navodit ćemo u izvornom obliku, na engleskom jeziku.

1) Facebook Official

Facebook official je opis za status romantične veze na Facebooku. Možete ju aktivirati ako povežete vaš korisnički račun za onaj vašeg partnera/ice u dijelu Facebooka posvećenom romantičnim vezama.

2) Twitter Egg/Egg

Kažete li nekome na Twitteru da je Egg (jaje), u stvari mu govorite kako je trol, nasumični anonimac kojem malo tko vjeruje, pa čak i - robot. Naziv je došao od izvornog početnog avatara na Twitteru, bijelog jajeta na plavoj pozadini. Ljudi koji otvaraju korisničke račune samo kako bi se obračunali s nekim obično se ne zamaraju postavljanjem profilne fotografije, već ostave već spomenuto jaje. U Twitter su u međuvremenu promijenili izgled početnog avatara, ali naziv je ostao.

TEHNO SAVJETI

Pet lakih načina na koje otkriti tko vas traži online

Pogledaj galeriju

3) Social Notworking

Znate one trenutke (minute, sate, dane) kad samo visite na društvenim mrežama i ne radite ono što biste trebali? E to je, Social Notworking (iliti društveni nerad, u slobodnijem prijevodu).

4) Ratioed/Ratio’d

Izraz tweet's ratio ili ratio'd tweet odnosi se na omjer broja komentara naspram retvitova i lajkova na objavi. Tvitovi s puno komentara i malo lajkova upućuju na zaključak kako je u tvitu iskazano mišljenje koje nije općenito popularno ili je u najmanju ruku kontroverzno.

5) Tweeps

Tweeps je naziv za tviteraše, složenica od engleskih riječi Twitter i peeps. Možda ćete naići na naziv tweeple, što znači isto.

6) Don’t @ Me

Kad vam netko kaže Don’t @ Me u tvitu, u stvari vam žele reći kako ih ne zanima vaše mišljenje o onome što su objavili. Često ćete ovaj izraz naći iza nepopularnih i kontroverznih objava, kao znak da njihovog autora nije naročito briga što ljudi misle o tome. Moguće ga je koristiti ozbiljno ili u šali.

7) Sliding Into DMs

Izraz Sliding Into DMs označava slanje izravne ili privatne poruke osobi na društvenim mrežama koja vam se sviđa i koju želite zbariti. Dakle, upucavanje. Razlikuje se od izravnih poruka profesionalne ili platonske prirode.

ako ne znaš, pitaj google

Na koje ste nasjeli? Ovo su neke od najguglanijih znanstvenih zabluda i nejasnoća

Pogledaj galeriju

8) Instafamous

Instafamous je pridjev kojim opisujete nekog tko je slavan na Instagramu zbog velikog broja ljudi koji prate njegove objave. To obično nisu inače poznate i slavne osobe, već obične osobe koje su postale utjecajne na Instagramu.

9) Subtweet

Subtweet je objava na Twitteru koja kritizira nekog bez izravnog spominjanja imena te osobe, obično pasivno-agresivno.

10) Tweetstorm

Tweetstorm je niz brzih tvitova na neku temu, obično kao dio dulje rasprave ili pražnjenja ventila.

11) Grammable/Gramworthy/Instaworthy

Ovim ćete izrazima označiti trenutke i slike koje vrijedi dijeliti na društvenim medijima, naročito Instagramu.

12) #Blessed

Ljudi koriste #blessed kako bi izrazili zahvalnost za nešto ili istaknuli kako su sretni što su, primjerice, imali priliku nešto doživjeti. Često se koristi ironično.

13) Vaguebooking

Vaguebooking je izraz koji opisuje objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama koji je namjerno neodređen ili nedorečen. Primjerice, kad netko napiše da je tužan ili uzbuđen, ali ne i zašto. Obično ga se koristi na Facebooku, ali primjenjiv je i na Twitteru te Instagramu.

steve Jobs

'Mrzio je Billa Gatesa i Japance, i nije birao sredstva da dođe do cilja'. Ovo su najčešće zablude o legendarnom Steveu Jobsu

Pogledaj galeriju

14) Twar

Složenica engleskih riječi Twitter i war (rat) označava sukob ili svađu dva tviteraša. Takvi su sukobi često vrlo javni i uključuju više interakcija.

15) Delete Your Account

Kaže li vam netko Delete Your Account (Obriši svoj korisnički račun), prilično je nezadovoljan onim što ste objavili. Ovaj je izraz moguće koristiti i kao šalu.

16) Finsta

Finsta je naziv za sekundarni, privatni korisnički račun na Instagramu. Složenica je od riječi fake (lažan) i Instagram. Obično je zaključan i ima tek nekoliko pratitelja, bliskih prijatelja i članova rodbine. Najčešće se koristi za dijeljenje sadržaja koji nije za širu javnost.

17) Thirst Tweets

Thirst tweets su tvitovi koje koristite kako biste izrazili naklonost ili žudnju za nekim, naročito poznatim i slavnim osobama. Postoje video zapisi u kojima poznate osobe čitaju takve tvitove upućene njima.

18) Lurker/Lurking

Lurker je osoba koja češlja društvene medije i forume, ali ne objavljuje na njima niti stupa na bilo koji način u interakciju s drugim korisnicima već se zadovoljava praćenjem tuđih objava i interakcija. Virko, rekli bismo.

19) Twitterati

Izraz Twitterati označava elitu među tviterašima, one čije tvitove prati ogroman broj ljudi. Nastala je spajanjem engleskih riječi literati/glitterati s Twitterom.

TEHNO SAVJETI

Isprobajte ove trikove za sigurnije surfanje na Androidu

Pogledaj galeriju

20) Rage-Tweet/Rage Tweet

Rage-tweet je tvit ljutitog sadržaja. Često baš takvi potiču maloprije spomenute tweetstormove.

21) Facebook Stalking

Facebook stalking opisuje situaciju u kojoj netko gleda nečiji korisnički profil na Facebooku, ali s bezazlenim namjerama. Razlikuje se od cyberstalking, koje je zlonamjerna aktivnost i često uključuje maltretiranje.

22) Weird Flex But OK

Ako ste naletjeli na izraz weird flex but OK, u pitanju je reakcija na nečije hvalisanje čudnim, neobičnim ili pothvatima koji nisu vrijedni spomena.

23) This Ain’t It

This Ain’t It ćete čuti kao reakciju na loš prijedlog ili ideju, odnosno objavu za koju autor smatra kako je cool, ali je u stvari upravo suprotno od toga. Možete isti izraz upotrijebiti i kad želite upozoriti nekog kako je njegovo mišljenje netočno.

24) Thirst Trap

Thirst trap je izraz koji označava objavu seksi fotografija na društvenim mrežama s ciljem privlačenja pozornosti.

25) Sharebait

Slično kao clickbait, sharebait je poveznica koja nastoji natjerati korisnike da ju kliknu i podijele, posežući pritom za senzacionalizmom i lažnim prikazom, piše Make Use Of.