IZ LAS VEGASA: BOJAN MUŠĆET

Najveći sajam potrošačke elektronike CES 2011

07.01.2011 u 10:21

Bionic
Reading

U četvrtak, 6. siječnja, započeo je u Las Vegasu najveći sajam potrošačke elektronike – Consumer Electronic Show, odnosno CES. U četiri dana održavanja sajma, od 6. do 9. siječnja, predstavit će se oko 20.000 novih proizvoda. Premda je ovaj sajam, zapravo, najviše vezan uz američko tržište, njegova relevantnost u svijetu neprestano raste, pa je tako ove godine došlo čak 1.200 izlagača iz inozemstva više nego lani, što je porast od 25 posto

Kao dominantni trendovi na sajmu ove godine izdvajaju se redefinicija televizije i njezine uloge u kućanstvu, odnosno njezina interaktivnost, te opća tabletomanija, odnosno predstavljanje tablet PC-ja. CEA, udruga koja organizira sajam, objavila je da je predstavljeno čak 80 tableta, a predstavilo ih je 35 kompanija. Ono što se također nametnulo kao trend, doduše kod ne baš kod velikog broja proizvoda, ali u mnogobrojnim razgovorima i predavanjima, jest razvoj 4G-ja, odnosno LTE-ja, i to na prijenosnim uređajima.

Ono što je prilično očito jest da su najveći proizvođači odustali od totalnog favoriziranja 3D modela. Naime, koliko god se promovirala prodaja 3D televizora, ipak prodajne revolucije u 2010. nije bilo. Logično je, dakako, da proizvođači neće odustati od popularizacije ovih televizora i stoga su na CES-u ponudili dodatne argumente za kupnju. Tako su LG, Toshiba i Vizio predstavili pasivne 3D naočale poput onih koje se koriste u kinima. One su mnogo lakše i jeftinije, što bi trebalo smanjiti i konačnu cijenu 3D televizora. Štoviše, moguće je da uskoro i klasični dizajneri naočala predstave svoje modele za gledanje 3D televizije. Očito je da se proizvođači trude smanjiti cijenu 3D uređaja, ali i pronaći sadržajne novosti koje bi korisnike nagnale da svoj aktualni HD televizor zamijene novim.

U Americi je u prošloj godini prodaja televizora pala za jedan posto u odnosu na pretprošlu, što je uzrokovalo i smanjenje prihoda od deset posto. Štoviše, prošle godine prodaja TV uređaja po prvi put je pala ispod 20 milijardi dolara po godini. Svi su svjesni da na ovome polju nešto treba mijenjati, pa su mnogi proizvođači krenuli s vlastitim konceptima razvoja televizijske interaktivnosti. Ponajviše je tu riječ o aplikacijama kakve su predstavili Samsung sa svojim konceptom Smart TV te Sony.