zbogom franšizi

Milijuni kineskih gejmera u očaju nakon što im je nestao World of Warcraft: Plakao sam cijelu noć

24.01.2023 u 14:12

Bionic
Reading

Nakon 20 dugih godina Blizzard, tvrtka koja između ostalog stoji iza popularne franšize World of Warcraft, ugasila je servere u Kini, a što je bacilo u očaj milijune kineskih gejmera

Milijuni igrača u Kini izgubili su pristup kultnoj franšizi World of Warcraft i drugim popularnim videoigrama kompanije jer su poslužitelji Blizzard Entertainmenta u toj zemlji nakon dva desetljeća prestali s radom. Usluge tvrtke u Kini obustavljene su u utorak u ponoć po lokalnom vremenu, označavajući kraj jedne ere za obožavatelje, a sve nakon što je istekao ugovor o licenciranju s dugogodišnjim lokalnim partnerom, tvrtkom NetEase.

World of Warcraft, također poznat kao WoW, iznimno je popularna online igra za više igrača koja korisnicima omogućuje borbu s čudovištima i ekspedicije u srednjovjekovnom svijetu Azerotha.

Mnogi igrači širom svijeta odrasli su uz veliki hit, uključujući one u Kini. Kineski igrači izrazili su nevjericu zbog gubitka svoje dugogodišnje zabave u objavama na društvenim mrežama.

‘Kada sam se probudio, još uvijek to nisam htio prihvatiti', napisao je jedan korisnik na Weibu, kineskoj platformi sličnoj Twitteru. ‘Plakao sam cijelu noć u snu jer je igrica otišla offline. Sanjao sam da plačem usred sata’, dodao je.

Drugi igrač opisao je World of Warcraft kao ‘svoju prvu ljubav’.

Gašenje igre u Kini uslijedilo je nakon žestokog spora između Blizzarda, jedinice Activision Blizzard (ATVI), i NetEasea.

Strani izdavači moraju surađivati s lokalnim partnerima kako bi ponudili videoigre u Kini. Prošlog studenog, međutim, Blizzard i NetEase objavili su da neće obnoviti ugovore o licenciranju istekle ovog mjeseca.

Ti su ugovori pokrivali objavljivanje nekoliko popularnih naslova Blizzarda u kontinentalnoj Kini, uključujući World of Warcraft, Hearthstone i Diablo III. U odvojenim izjavama u to vrijeme obje su strane rekle da nisu mogle doći do novog sporazuma o ključnim uvjetima, bez navođenja dodatnih pojedinosti.

U priopćenju prošlog utorka Blizzard je rekao da se obratio NetEaseu kako bi zatražio ‘njihovu pomoć u pronalasku načina za šestomjesečno produljenje trenutnog ugovora’, no to se očigledno nije dogodilo.

Američka tvrtka rekla je da je apelirala na NetEase da omogući obožavateljima da nastave igrati bez prekida. ‘Nažalost, nakon pregovora prošlog tjedna, NetEase nije prihvatio naš prijedlog za produženje’, rekli su iz Blizzarda.

Kineski tehnološki i gejming div NetEase optužio je Blizzard da ga je zatekao svojom ‘iznenadnom izjavom’ te su nazvali prijedlog američke tvrtke ‘nečuvenim, neprikladnim i neusklađenim s poslovnom logikom’. NetEase je također istaknuo da je Blizzard već ‘započeo rad na pronalaženju novih partnera’ u Kini, stavljajući tvrtku sa sjedištem u Hangzhouu u ‘nepošten’ položaj.

Blizzard je u prosincu rekao da će ljubitelji World of Warcrafta moći napraviti sigurnosnu kopiju svoje povijesti igranja i osigurati da sav napredak bude spremljen dok ne raskine ugovor s NetEaseom i pronađe novog partnera, donosi CNN.