DOLAZI NOVO VRIJEME

Lenovo (ni)je najveći proizvođač PC-ja

12.10.2012 u 10:01

Bionic
Reading

Gartner i IDC ne mogu se složiti oko toga tko je trenutno vladar svjetskog tržišta osobnih računala. No čini se izvjesnim da ono gubi na važnosti

Tvrtka Lenovo je prvi put proglašena najvećim svjetskim proizvođačem osobnih računala. No kineska tvrtka još ne otvara šampanjac.

Prema podacima analitičke kuće Gartner, ta je tvrtka u trećem ovogodišnjem tromjesečju držala 15,7 posto globalnog tržišta, s 13,77 milijuna isporučenih osobnih računala, pretekavši Hewlett-Packard, koji je ugrabio udio od 15,5 posto.

Doduše, podaci analitičke kuće IDC nude ponešto drukčiju sliku - HP je na njihovom popisu još uvijek prvi, s 15,9 posto, a Lenovo mu dahće za vratom s 15,7 posto. Do razlike je, vjeruje se, došlo zbog različitih načina na koje te dvije tvrtke obračunavaju podatke.

Osim Lenova i HP-a, veliki igrači na globalnoj razini još su Dell, Acer i Asustek.

Gartnerovi podaci ujedno pokazuju da su ukupne isporuke računala na svjetskoj razini pale 8,3 posto u odnosu na godinu prije. Prema IDC-u, taj je pad iznosio 8,6 posto.

S druge strane, jača potražnja za prijenosnim uređajima. Tvrtka IDC očekuje da će ove godine biti isporučeno 117,1 milijun uređaja, iduće 165,9 milijuna, a 251,4 milijuna do 2016. godine.

Koliko god to laskavo zvučalo, biti prvi među proizvođačima stolnih računala i notebookova više nije dovoljno, piše Wall Street Journal. Svijet se sve više okreće pametnim telefonima i tabletima, a to je područje - uz dodatak pametnih televizora, rješenja za korporativne korisnike te računalstva u oblaku - na kojem Kinezi također žele biti među predvodnicima.

Kako bi se uspjelo nametnuti i u svijetu poslije PC-ja, Lenovo je lani oformilo novu poslovnu jedinicu posvećenu razvoju pametnih telefona, tableta i pametnih televizora povezanih s internetom. Početkom ove godine objavili su da namjeravaju potrošiti oko 800 milijuna dolara (oko 4,5 milijardi kuna) na pogon u Kini u kojem će razvijati i proizvoditi mobilne proizvode.