DIGITALNA ZABAVA

Legende gejminga: Pac-Man danas slavi četrdeseti rođendan

22.05.2020 u 11:30

Bionic
Reading

Popularna videoigra imala je skromne početke, no danas ju smatraju jednom od najvećih ikona gejminga

22. svibanj 2020. je poseban dan. Legendarni Pac-Man slavi četrdeseti rođendan - igra koja je promijenila gejming industriju i način na koji se zabavljamo. Izlazak Pac-Mana koji je na automate u Japanu sigao 22. svibnja 1980. te hrpe igrača diljem svijeta odvela u labirint gdje glavni lik, žuti kružić s ustima, proždire tablete i bježi od duhova.

Pac-Man je, podsjetimo, igra u labirintu u kojoj glavni junak svoje progonitelje može pretvoriti u lovinu proždiranjem 'power pelleta', pruživši mu mogućnost jedenja neprijatelja koji ga stalno progone. Cilj je sakupiti sve točkice, tablete ili pilule na ekranu, ne biti pojeden i igrati čim je dulje moguće. Premda ideja iza ove igre zvuči jednostavno, to je zapravo cijela poanta - riječ je o pažljivo dizajniranoj igri koja izgleda jednostavno, no zapravo nije. Uostalom, pitajte sve igrače koji su godine proveli pokušavajući probiti jedan od rekorda.

Kreator Pokémona, Satoshi Tajiri Pac-Mana je nazvao 'udžbenikom za sve dizajnere igara', pohvalivši igru i njezine osnovne principe, uključujući i duhove koji se razlikuju po ponašanju.

Što god mislili o igri, svijet digitalne zabave nakon Pac-Mana nije bio isti. Pac-Man je postao društvenim fenomenom koji je svijet upoznao s videoigrama i proširio se na puno više toga od automata u zabavnim parkovima. Danas igre uzimamo zdravo za gotovo - one imaju lako pamtive likove, akciju prekidaju dramatičnim animacijama i ponekad imaju veći financijski uspjeh od filmova u kinu.

Da nije bilo Pac-Mana, nedvojbeno, svijet digitalne zabave ne bi bio isti.