GOVOR MRŽNJE

Koliko su ozbiljne prijetnje Mateju na Facebooku?

13.07.2010 u 17:32

Bionic
Reading

Posljednjih smo dana primijetili prijeteću stranicu (page) i događaj (event) na Facebooku, usmjerene protiv Mateja Lulića, zvijezde reklame T-Mobilea i organizatora graffiti jama, pa samo odlučili istražiti koliko su ove prijetnje ozbiljne

Činjenica je da za gotovo svaku temu ili društvenu pojavu možemo pronaći mrzitelje (možda ovakav doslovni prijevod engleskog termina 'hater' najbolje opisuje osobe koje nekritički pljuju po nečemu ili nekomu) širom interneta, a zbog jednostavnosti korištenja i popularnosti, Facebook je upravo idealna platforma za takvo što.

Tako smo za vrijeme SP-a vidjeli domaću grupu koja poziva na ubojstvo svih Danaca (što li su Danci jadni skrivili osim što su igrali nogomet, ne znamo), a sada se pak pojavila stranica i događaj (event) na Facebooku protiv organizatora graffiti jama, mladog Mateja Lulića.

Istina je da je u većini slučajeva jednostavno riječ o neuljuđenim korisnicima koji koriste anonimnost interneta kako bi se sprdali na nečiji račun, no neki znaju i pretjerati. S obzirom na to da je riječ o maloljetniku i da autor i posjetitelji stranice na mjestima otvoreno pozivaju na nasilje, stvar je ipak malo ozbiljnija nego inače. Stoga smo poslali upit Hrvatskom Telekomu da vidimo što su poduzeli u vezi s ovim slučajem.

Odgovor Službe za odnose s javnošću HT-a objavljujemo u cijelosti:

Sudionik reklame i glavni organizator graffiti jama Matej Lulić posljednjih tjedana snimao je reklame po cijeloj Hrvatskoj te je tom prilikom dobivao samo pozitivne komentare i podršku prolaznika; nije primijećena ni najmanja doza agresivnih primjedbi.

Sama kampanja izazvala je vrlo veliki interes ciljane skupine i same graffiti zajednice; usmjerena je prema mladim korisnicima koji su ujedno i aktivni korisnici
Facebooka te nismo iznenađeni postojanjem i formiranjem ovakvih grupa. Točnije, postojanje anti-grupa uobičajeno je za ovakvu vrstu kampanja visoke vidljivosti kojima se sudionike poziva na određeni pokret/akciju te se može označavati i njihov interes za kampanju, kao i veliko zanimanje za sve detalje oko organizacije jama. Sve to nam potvrđuje da su glavni protagonist i organizacija graffiti jam eventa, za razliku od drugih marketinških aktivnosti na tržištu, uistinu i potaknuli kako pozitivno, tako i negativno zanimanje mlađih pripadnika zajednice.

U konkretnom slučaju, postojanje grupa na Facebooku koje izražavaju negativne stavove može upućivati da se radi o planiranju nasilja, te smo, budući da maksimalno vodimo brigu o glavnom akteru naše kampanje, takve poruke i nakane prijavili Ministarstvu unutrašnjih poslova.

Grupe čiji se autori žele istaknuti ne možemo ukloniti budući da svatko ima pravo na komunikaciju svojih stavova koliko god se to nekome sviđalo ili ne.

Matej je talentiran, dobro odgojen i pametan mladić koji ima potpunu podršku svojih roditelja i cijelog tima te je na neki način razočaran pojedinim reakcijama jer je njegov cilj promoviranje graffiti umjetnosti u cijeloj Hrvatskoj te nastojanje da se umjetnost kao takva ne smatra vandalizmom. No, s druge strane svjestan je da postoje i ovakve grupe koje su tu zbog šale i sitnih provokacija.

Što se tiče održavanja eventa u Zadru, važno je naglasiti da se graffiti neće crtati po zidovima, već na posebno izrađenim pločama. Također, angažirano je osiguranje, kao što je to uostalom i praksa kod organizacije svih javnih okupljanja, a isto nalaže i Zakon o javnim okupljanjima.