INTERVJU

Koja je budućnost Vibera u Hrvatskoj i EU? Razgovarali smo s voditeljicom razvoja za Europu, Danielom Ivanovom

15.08.2022 u 16:48

Bionic
Reading

Od uvođenja umjetne inteligencije preko najpopularnijih lokalnih kanala, pa sve do planova za budućnost - razgovarali smo sa Rakutenovom voditeljicom razvoja Vibera za Europu, Danielom Ivanovom

Tržište mobilnih aplikacija za digitalnu komunikaciju dramatično je poraslo tijekom ere pandemije, a najnovija analzia pokazuje da pored WhatsAppa tržištem vlada još nekoliko vrlo popularnih programa. Jedan od njih je, naravno, i Viber - Rakutenova aplikacija koja pored očekivanih opcija za dopisivanje i slanje poruka polako ulazi u svijet mobilnog bankinga te nastavlja širiti svoj utjecaj na globalnom i lokalnom tržištu. Kako bismo saznali malo više o tome koji su Viberovi planovi za regiju i dobili bolji uvid u uspon ove mobilne aplikacije, razgovarali smo sa voditeljicom razvoja Vibera za Europu, Danielom Ivanovom.

Uz vrlo često dodavanje novih značajki, Viber je u EU počeo isporučivati novu uslugu Viber Pay koja je, naravno, integrirana u samu aplikaciju. 'Izbacivanjem nove usluge Rakuten Viber donosi praktično, brzo i sigurno plaćanje unutar aplikacije korisnicima u Grčkoj i Njemačkoj.' kaže Ivanova. 'Ideja je bila početi početi sa lansiranjem ključnih ViberPay značajki koje ljudima omogućavaju slanje novca kontaktima ili njihovim bankama'.

Razlog zašto su se koncentrirali baš na ta tržišta je zato velik broj tamošnjih korisnika koji mogu pružiti nužan osvrt na značajku te posredno - svojim mišljenjem pomoći daljnjem poboljšanju proizvoda prije globalne ekspanzije. Plan im je proširiti uslugu na globalno tržište tijekom iduće godine i pol, počevši sa centralnom Europom te s vremenom - ostatkom svijeta.

Ključ uspjeha je - razumijevanje korisnika

Kad smo već kod centralne Europe, poznato je da hrpa ljudi tu koristi WhatsApp, što znači da Viber zauzima samo dio tržišta. Kako bi rastao, on se za povećanje korisničke baze mora izboriti. 'Viber trenutno drži 76 posto udjela u tržištu centralne i istočne Europe. U Hrvatskoj smo, prema statistici, instalirani na 78 posto smartfona, što znači da nam je vaša zemlja vrlo privlačno tržište.' kaže Ivanova.

'Naša najveća kompetitivna prednost je što slušamo komentare svih naših korisnika te uzimamo svaku priliku za njihovu smislenu integraciju u proizvod'. Viber je jako ponosan na uvođenje takozvanog hiper-lokalnog sadržaja i usluga, što je vrsta pozicioniranja koje nitko drugi trenutno nema u ponudi.

'Ta bliskost s korisnicima i razumijevanje njihovih potreba, kulture i tradicija definitivno je jedna od naših supermoći' kaže Ivanova. Naravno, centralni fokus Vibera i dalje je komunikacija, no cilj je investirati u druga bitna polja poput osobne privatnosti, mobilnom plaćanju, grupnim i individualnim pozivima i otkrivanju novog sadržaja.

Era proširene stvarnosti

Još jedan bitan alat u modernim komunikacijskim alatima umjetna je inteligencija. Viber je tijekom prošle dvije godine radio na omogućavanju samo-izražavanja i komunikacije unutar digitalne sfere, što je dovelo do velike količine kreativnosti. 'Tehnologije poput proširene stvarnosti i virtualne stvarnosti već su promijenili načine na koje ljudi komuniciraju te će imati još veći utjecaj na budućnost'. kaže naša sugovornica. U Viberu nastoje stvoriti kreativne i zabavne sadržaje za korisnike što je, s vremenom, polučilo suradnjom sa Snapom. Tehnološko partnerstvo Viberu omogućilo da postane više od alata za komunikaciju među korisnicima, već i organizacijama i poslovnim subjektima.

'Definitivno planiramo nastaviti ići u tom smijeru - nudivši korisnicima da izraze mišljenja i emocije te očekujemo velik utjecaj umjetne inteligencije na našu platformu'.

Najpopularnije usluge u Hrvatskoj

Viber, uz velik broj korisnika u Hrvatskoj, samo je u prošloj godini ovdje zabilježio 300 milijuna poziva te oko 200 poruka u sekundi, što reflektira njegovu funkciju aplikacije za komunikaciju. 'Viber je, doduše, više od toga, dijelom zbog dodavanja brojnih novih usluga poput chatbotova koji nude sve od naručivanja hrane, preko vremenske prognoze do taksi usluga'. Također su ponosni na velik broj naljepnica i leća koje korisnicima pomažu pri izražavanju.

'Ono što smo opazili je da moderan digitalan korisnik traži puno i želi biti u kontroli - dobiti vijesti odmah nakon što izađu, osjećati se informiranim o svijetu - lokalno i gobalno, te zadovoljiti znatiželju za temama koje ih interesiraju. Tu u igru ulaze naši kanali za proizvode.

Ako živite u Hrvatskoj i želite znati o stvarima koje se događju u zemlji kroz gledište lokalnih tvoraca sadržaja, Viber je izvrsno rješenje' kaže Ivanova. 'Kanali imaju sve nužne alate za razmjenu mišljenja i slobodnu komunikaciju kroz reakcije i raspravu pod objavama na kanalu.'

Viber trenutno u Hrvatskoj surađuje s medijima, organizacijama, festivalima, nedržavnim organizacijama i poznatim osobama kojima pomažu stvoriti svoj prostor na platformi. Neki od boljih primjera uključuju srednja.hr, Žene i novac, Coolinariku, Putni kofer i druge brendove.