GIG ECONOMY I TEHNOLOGIJA

Kakve to promjene dolaze u klasično uredsko okruženje?

  • tnative
  • Zadnja izmjena 07.03.2018 15:56
  • Objavljeno 27.02.2018 u 09:56
Bionic
Reading

Tradicionalni način na koji promatramo radno mjesto mijenja se iz dana u dan, a tehnologija koja ga podržava mora se mijenjati zajedno s njime

Naš pogled na svakodnevni posao već nekoliko godina prolazi kroz stadij transformacije. Umjesto uobičajenog radnog sustava od 8 do 16 sati u priču ulaze oni prilagođeni dinamičnoj poslovnoj filozofiji. Pojedinac više nije vezan uz jednog poslodavca ili jedno mjesto, već svoj jedinstveni set vještina nudi većem broju klijenata.

Freelancing u porastu

Riječ je o valu freelancinga koji stvara takozvani 'gig economy'. Sam pojam nije nešto novo– rastući trend ovog zanimljivog pristupa poslu zamah je uhvatio 2015. te danas bilježi stabilni rast. O čemu se radi? Kada mladi profesionalac traži radno mjesto, on obično cilja na ono gdje najbolje može demonstrirati svoj set vještina. Poslodavci u drugu ruku sve češće pribjegavaju privremenom upošljavanju i prilagođavaju svoju radnu snagu poslu koji planiraju odraditi.

Ova dva faktora stvorili su vrlo zanimljiv ekosustav u kojem se profesionalci kreću od posla do posla, surađuju s klijentima i oblikuju svoju karijeru prema trenutnoj potražnji i poslovima koji ih, iskreno, više zanimaju.

Situacija u inozemstvu

Gig ekonomija u Sjedinjenim Državama trenutno zauzima 34 posto sveukupne radne snage, a do 2020. se očekuje porast do 43 posto. Samozaposlenje će postati sve popularniji izbor mladih profesionalaca, a gospodarstvo će se tome prilagoditi.

Ono što se i kod nas sve više ističe je prisutnost specijalista koji svjesno ciljaju na rad s više klijenata i rad na određeno vrijeme. Upravo zbog rastućeg trenda freelancinga, poslodavci su morali pronaći način na koji lakše mogu surađivati s freelancerima i zaposlenima koji nisu usko vezani uz samu firmu. Zahvaljujući širokopojasnom internetu, povećanju brzina mobilnog interneta i praktički sveprisutnog Wi-Fija, rad na Cloudu je u razdoblju od svega par godina iz nužnog zla prešao u opće prihvaćeni mainstream.

Kako tehnologija prati trendove?

Tehnologija u uredu je, potaknuta povećanim brojem freelancera, odlučila taj trend slijediti. Uredi izvan ureda postali su svakodnevica, a trend dinamičnog radnog mjesta nevezanog uz mjesto rada privlači sve veći broj digitalnih profesionalaca. Dolazak vanjskog suradnika u dobro uigranu radnu sredinu, tim rečeno, nije nimalo lak posao. Regulative i radni kodeks varira od kompanije do kompanije, a postupak usklađivanja s freelancerima zna biti stresan za obje strane.

Office 365

Zahvaljujući tehnološkim rješenjima poput Microsoftovog Officea 365, ova ograničenja postaju sve manje i manje bitna. Microsoft Office 365 napravljen je kako bi akomodirao svim vrstama ureda – bili oni virtualni ili fizički.

Zahvaljujući alatima koji su dostupni kao instalacije ili web aplikacije, Office 365 u sebi ima kvalitetni sustav komunikacije i mogućnost rada više ljudi na istom dokumentu pomoću tehnologije Clouda. Ažuriranje dokumenata je na ovaj način automatizirano i puno manje usporava timsku komunikaciju. Također, rad na više različitih uređaja nije problem. Instalacija ih podržava do pet, a na svima je iskustvo rada, kao i dostupnih datoteka - isto. Office 365 također nudi mogućnost rada s više lokacija - bilo to od kuće, iz ureda ili hotela tijekom službenog puta.

Pored redovito ažuriranih dokumenata, Office 365 redovito ažurira same aplikacije, što znači da svi korisnici u timu imaju najnovije verzije Worda, Excela, PowerPointa i OneNotea.

Sve ove značajke u kombinaciji garantiraju puno lakši rad osobama koji nisu vezane uz ured - donijevši ured njima.

Saznajte više o mogućnostima Officea 365.

Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u suradnji s Microsoftom, u skladu s najvišim profesionalnim standardima

Pratite nas na društvenim mrežama

Najbitnije od bitnog

Newsletter tportala donosi tjedni pregled najbitnijih vijesti

tportal