Jumbo - servis kojim Iskon kuca na vrata regije

Jumbo - servis kojim Iskon kuca na vrata regije

15.06.2012 u 14:07

Bionic
Reading

Novi servisi Jumbo tek su dio strategije čiji je konačni cilj korisnicima Iskona u Hrvatskoj i regiji omogućiti pristup svim njihovim sadržajima na svim dostupnim ekranima

Kao što smo već pisali, Iskon je nedavno proširio svoj servis Jumbo mail, pretvorivši ga u uslugu za razmjenu i pohranu datoteka u računalnom oblaku, na tragu Dropboxa i Google Drivea.

Kako je došlo do ideje za razvoj i proširenje servisa Jumbo, pitali smo predsjednika uprave Iskona Sašu Kramara.

Iskon je još 2006. osmislio vlastiti servis za razmjenu velikih datoteka pod nazivom Jumbo mail, čije je korištenje omogućio svima u Hrvatskoj, bez obzira na to kojeg internetskog providera korisnik koristi.

Činjenica je da u to vrijeme nismo razmišljali da bi servis mogao narasti u nešto tako veliko kao što je servis koji smo predstavili ovih dana i kojeg danas, osim u Hrvatskoj, nudimo i u regiji.


Obzirom na uspjeh koji je Jumbo mail bilježio sve ove godine, zahvaljujući prije svega preporukama samih korisnika, nadogradnja se jednostavno nametnula sama po sebi kao logičan nastavak onoga što radimo.


Ideja za razvoj i nadogradnju rodila se krajem prošle godine. Došla je od samih korisnika, koji su tražili proširenje i nove funkcionalnosti.


S razvojem smo krenuli u veljači ove godine. Svega tri mjeseca trajao je razvoj servisa, a dodatna dva mjeseca sama implementacija i testiranje. Ako uzmete u obzir da su se slični servisi razvijali dulje od 18 mjeseci, onda zbilja imamo razlog biti ponosni na ono to što smo napravili.

Koliko je ljudi sudjelovalo u razvoju? Što se pokazalo kao najveći izazov, a što kao najveći gušt? Kada očekujete izlazak iz beta faze?

Cijeli projekt pokrilo je svega desetak osoba različitih profila. Među njima su bile kolege iz odjela za razvoj proizvoda, zatim tehnike, naplate, korisničke podrške, pa sve do marketinga i prodaje.

Jasno, kao i kod svakog proizvoda, svi odjeli moraju biti uključeni unutar svoje domene, no u slučaju Jumba najkompleksnije je bilo samo programiranje. Na njemu smo se najviše zadržali. Najzabavniji dio bio je vezan uz osmišljavanje novog vizualnog identiteta.


Dobili smo dosta pohvala od struke baš vezano uz sam izgled novog weba i novih paketa Jumbo, tako da nam mi je drago da smo i u tom dijelu uspjeli pobuditi pozitivnu emociju kod javnosti.


Što se tiče beta faze, planiramo izlazak najesen, nakon integracije s Iskon.TV-om.

Čemu razvijati takav servis u vrijeme kad se nude slični besplatni (Dropbox, Google Drive...)?

Bez obzira na to što se većina korisnika interneta danas služi engleskim, ljudi su ipak skloniji i brže prihvaćaju domaće servise. Vlastiti servis otvara nam mogućnost uvođenja novih funkcionalnosti koje drugi nemaju, poput integracije s digitalnom televizijom.

Daljnja nadogradnja je u svakom slučaju među glavnim razlozima, a iz korisničke perspektive dodatni razlog za korištenje lokaliziranih servisa je i mogućnost telefonske podrške.


U slučaju Jumba, naš dodatni razlog za razvoj servisa bila je i postojeća pozicija Jumba na tržištu te vrijednost branda koju smo željeli ojačati i komercijalizirati.
Što smatrate glavnim kompetitivnim prednostima Jumba?

Lokalizaciju servisa, povoljniju cijenu, vlastitu korisničku podršku te postojeću vrijednost branda.

Tko će, prema vašim očekivanjima, biti korisnici Jumba? Na koje ćete se zemlje u regiji najviše usmjeriti?

Dosadašnji servis, Jumbo mail, mjesečno je u prosjeku koristilo gotovo 100 tisuća osoba i tvrtki. Uvjeren sam da je među njima veliki broj onih koji će se odlučiti za neki od naših novih komercijalnih paketa, obzirom da su postojeći korisnici upravo oni koji su tražili njihovo uvođenje.

Dodatno, izlaskom u regiju otvorili smo nova tržišta, koja imaju također veliki potencijal.


Najveći broj korisnika novog Jumba očekujemo među marketinškim agencijama, produkcijskijim kućama, arhitektonskim studijima, tiskarama i njima sličnima, koji imaju potrebu za slanjem i razmjenom, pa onda i pohranom, velikih količina podataka.


Što se tiče zemalja u regiji, za početak su nam svakako najinteresantnije Slovenija, Srbija te Bosna i Hercegovina.

Što će donijeti integracija s digitalnom televizijom?

Jumbo je dio ukupne Iskonove strategije koju provodimo posljednjih nekoliko godina, a ona ide u smjeru što veće integracije svih naših usluga i što veće interakcije s korisnicima. U tom smislu i ideja za povezivanjem Jumba i naše digitalne televizije je sasvim prirodna.

U konačnici nam je cilj korisnicima omogućiti pristup svim njihovim sadržajima, na svim dostupnim ekranima.

Integracija Jumba i Iskon.TV-a omogućit će tako pristup i pregledavanje sadržaja koje su korisnici pohranili ili razmijenili putem Jumba, osim na računalima, i na njihovim velikim ekranima.

Moći ćete, na primjer, pogledati svoje fotografije u društvu prijatelja na TV ekranu.