ŠTO KAŽE ISTRAŽIVANJE?

Je li nam dosadio Facebook?

03.02.2012 u 11:05

Bionic
Reading

Čini se da nije. Što ga dulje koristimo, to češće lajkamo, komentiramo, mijenjamo statuse, označavamo prijatelje na fotografijama...

Prije nego što je krenula Facebookova javna ponuda dionica, mogla su se čuti upozorenja da bi najveća društvena mreža na svijetu korisnicima mogla dosaditi.

Ta strahovanja nisu posve bez temelja. Kao i mnogo toga na internetu, društvene mreže podložne su promjenama mode i trendova. Sadašnji divovi već se za koju godinu mogu naći u sjeni pridošlica s novom tehnologijom ili čak u borbi opstanak.

Iako je možda teško zamisliti svijet u kojem Facebook nije veliki igrač, to nije nemoguće i može se razmjerno brzo dogoditi. Sjetite se MySpacea, recimo.

Kako bi pronašli odgovor na pitanje patimo li od zamora Facebookom, istraživači iz tvrtke The Pew Research Center proveli su telefonsko istraživanje te pročešljali logove i podatke koje se na njemu mogu naći, piše Reuters.

Rezultati do kojih su došli pokazuju kako Mark Zuckerberg i društvo vjerojatno još ne moraju brinuti o tome hoće li im korisnici s najduljim stažom početi okretati leđa.

Što dulje koristimo Facebook, to češće lajkamo, komentiramo sadržaje koje drugi objavljuju, mijenjamo statuse i označavamo prijatelje na fotografijama.

Također, što više kontakata imamo, to smo više upleteni u društvenu mrežu online. Češće prihvaćamo nove prijatelje, šaljemo privatne poruke, uključujemo se u grupe i, naravno, bockamo.

Prosječni korisnik Facebooka ima pristup do 156.569 drugih korisnika putem svojih prijatelja i prijatelja svojih prijatelja. Na taj rezultat utječu korisnici s iznimno velikim brojem kontakata. Medijan je 31.170 kontakata.

Istraživanje je provedeno na 2.255 odraslih stanovnika Sjedinjenih Država tijekom studenog 2010. godine.