POČELA COMBISOVA KONFERENCIJA

Hrvatsku čekaju veliki izazovi u zaštiti privatnosti

27.09.2017 u 23:02

Bionic
Reading

Matematičkim modelima socijalne fizike moguće je pronaći načine kako motivirati klijente primjenom mrežnih poticaja, klasificirati ponašanje potrošača, prepoznati osobine ličnosti iz strukture mreže, u realnom vremenu saznati zainteresiranost korisnika za uslugu koja se nudi...

Jedanaesto izdanje Combisove konferencije, jedne od najvećih regionalnih tehnoloških konferencija, otvoreno je u srijedu, 27. rujna,  u novom Konvencijskom centru Solaris Beach Resorta u Šibeniku.

Uz moto Challenge the Future cilj konferencije je potaknuti raspravu o budućnosti tehnologije i izazovima u procesu razvoja naprednih rješenja i usluga.

Tijekom tri dana konferencije, niz stručnjaka predstavit će studije slučaja, nova znanja i trendove te uvid u rezultate projekata kompanija vezanih uz digitalnu transformaciju.

Konferenciju koja bi trebala okupiti oko 500 sudionika otvorio je Mario Vojvoda, član uprave i glavni direktor za razvoj aplikativnih i sistemskih rješenja u Combisu.

Istaknuo je kako je iza te tvrtke najbolja poslovna godina u povijesti, tijekom koje su ujedno pokrenuli niz razvojnih projekata koji će rezultate davati u godinama koje dolaze.  

Luka Markota iz tvrtke Cisco naglasio je kako će sve industrije u idućih pet godina biti pod utjecajem tehnologije i izložene sve bržim promjenama.  'Izazovite budućnosti prije no što ona izazove vas', poručio je okupljenima dodavši kako s transformacijom poslovanja prema digitalnom ne treba čekati jer će biti kasno hvatati priključak za konkurencijom koja je to već učinila.

Analiza mreža može puno više no što mislimo

Glavno uvodno predavanje održao je državni tajnik u Ministarstvu unutarnjih poslova i prodekan za istraživanje i razvoj u Visokom učilištu Algebra Robert Kopal, koji je pokazao mogućnosti koje nude analize socijalnih mreža kroz praktične primjere primjene u telekom industriji, bankarstvu, prevenciji i suzbijanju korporativnih prijevara. 

'Mreže oblikujemo sami, odlučujući primjerice o broju osoba s kojima ćemo se povezati, s kime ćemo raspravljati o važnim stvarima i provoditi slobodno vrijeme. No, mreže ujedno oblikuju i nas, određujući naše ponašanje, utjecaj i njegov doseg', naglasio je Kopal.

Mreže nam mogu puno toga reći o potencijalu svakog njezinog dijela, kolikim socijalnim kapitalom raspolaže neki pojedinac, je li bolje nagrađivati izravno pojedinca ili s njime povezane osobe (potonje je višestruko bolji pristup, ustvrdio je Kopal).

Ali, moguće je koristiti i za simulacije prije puštanja proizvoda ili usluge u prodaju kako bi prepoznali i popravili greške i prije no što se pojave, predvidjeti kolaps banaka te pomoći u praćenju i otkrivanju terorističkih ćelija, između ostalog.

Moguće je iskoristiti matematičke modele socijalne fizike za pronalazak najboljih ideja u organizaciji te načina kako motivirati klijente/korisnike primjenom mrežnih poticaja, kako klasificirati ponašanje potrošača koristeći socio-mobilne podatke, kako prepoznati osobine ličnosti iz strukture mreže ili kako u realnom vremenu saznati zainteresiranost korisnika za uslugu koja se nudi...

Kako bi dobili korisne podatke i informacije temeljem promatranja i analiza mreža, istaknuo je Kopal, mreže treba znati izmjeriti i modelirati.

Odgovarajući na pitanje iz publike rekao je kako se metode i alate koje je opisao u Hrvatskoj koristi, ali ne u dovoljnoj mjeri. 

Veliki izazov i za Hrvatsku i za Europu bit će usklađivanje s regulativom opće zaštite podataka (General Data Protection Regulation, GDPR), odnosno kako koristiti i monetizirati podatke, a da pritom sačuvamo privatnost, dodao je.

Combisova konferencija nastavlja s radom u četvrtak, 28. rujna.