USUSRET IFA-I

Hrvatska je na europskom dnu u prodaji televizora

Bionic
Reading

U Dubrovniku je 13. i 14. travnja održan najveći međunarodni tehnološki skup u Hrvatskoj - IFA Global Press Conference - koji je okupio tristotinjak uglednih svjetskih novinara koji prate tehnologiju

Izvrsno organiziran skup bio je prigoda za dvije svjetske premijere - Philipsove nove tvrtke za televizore TP Vision i Samsungovog TV sustava kojim se upravlja glasom i gestama, no i za prezentaciju tržišnih podataka, po kojima se vidi da Hrvatska napreduje u prodaji bijele tehnike, ali pada u prodaji potrošačke elektronike.

Na dvodnevnom skupu predstavljene su novosti vezane uz IFA-u, najveći europski sajam potrošačke elektronike koji se održava u rujnu u Berlinu, no bila je to prigoda da se predstave i neka sasvim nova tehnološka dostignuća, kao i da se doznaju aktualni podaci o potrošačkim trendovima na prezentacijama koje je organizirala poznata kompanija za istraživanje tržišta, Gfk.

U moru raznorodnih podataka najrazornije je zvučala činjenica da je Hrvatska na samom europskom začelju kad je posrijedi prodaja audio/video tehnike - pad u prodaji televizora bio je 27,4 posto, dok je na drugom mjestu prezadužena Grčka sa 16,6 posto. Pad potrošačke elektronike u Hrvatskoj iznosi 10 posto. S druge strane, zabilježen je porast prodaje bijele tehnike za 20 posto.

Nažalost, ovaj skup neće popraviti taj porazni rezultat. Još je poraznije to da je senzacionalnu prigodu za predstavljanje proizvoda, usluga i ostvarenje kontakata s novinarima koji bi mogli plasirati ključne hrvatske proizvode u inozemnim medijima ignorirala kompletna IT zajednica.

Šteta, jer se u resortu Radisson SAS u Vrtovima sunca u neposrednoj blizini Dubrovnika moglo organizirati mnoštvo prezentacija i susreta s novinarima. Ovako su priliku zgrabili Philips, Samsung, Sennheiser i još nekoliko drugih međunarodnih kompanija koje su postavile svoje štandove u predvorju hotela.

Philips je pokazao uređaj pomoću kojeg je na televizor moguće pustiti streaming videa, glazbe ili fotografija s bilo kojeg uređaja s Android OS-om. Također, Philips je pokazao novu liniju zvučničkih sustava iz linije Fidelio povezanih bežično s bilo kojim izvorom zvuka, poglavito sa smartphonima i tabletima.

Konferencija u Dubrovniku bila je prilika i da Philips prvi put predstavi svoju tvrtku-kćer TP Vision, u koju je izdvojio poslovanje vezano uz proizvodnju i prodaju televizora.

Samsung je pokazao svoje nove tablete i smartphone, no najveću pozornost izazvala je svjetska premijera televizora kojim se upravlja glasom ili gestama, tako da daljinski upravljač postaje stvar prošlosti.

Press konferenciju je održao i Sennheiser, predstavivši keramičke slušalice koje će na tržištu stajati oko 600 eura (oko 4,5 tisuća kuna). Isto tako, Sennheiser je predstavio posebno pojačalo namijenjeno isključivo slušalicama.

Najviše se, dakako, pričalo o sajmu IFA, za koji se i ove godine predviđa da će oboriti rekorde i skupiti najveći broj izlagača i posjetitelja. Organizatori tog događaja s puno toplih riječi govorili su o Hrvatskoj i Dubrovniku, a kratki videofilm o ljepotama Dubrovnika - uz djevojku nazvanu Miss IFA - uistinu je mnogo napravio za promociju hrvatskog turizma među okupljenim novinarima.

Stoga je uistinu šteta što se ta jedinstvena prilika nije bolje iskoristila za promociju kako hrvatske IT zajednice, tako i za naglašeniju promociju hrvatskog turizma, katastrofalnom vremenu unatoč.