SEE TELEKOM ARENA

Hrvatska će do 2015. imati 500,000 optičkih priključaka

08.03.2011 u 12:16

Bionic
Reading

Hrvatska će do ljeta usvojiti izmjene Zakona o elektroničkim komunikacijama i Strategiju razvoja širokopojasnog pristupa internetu do 2015. godine, koji će biti prilagođeni Digitalnoj agendi EU, najavio je državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Danijel Mileta na današnjoj konferenciji o elektroničkim komunikacijama

Ciljevi Digitalne agende za Europu su stvaranje jedinstvenog digitalnog tržišta, osiguranje pružanja znatno bržeg pristupa internetu, poboljšanje interoperativnosti informacijskih i komunikacijskih proizvoda i usluga, poticanje ulaganja u istraživanja i razvoj, te primjena informacijskih i komunikacijskih tehnologija u rješavanju ključnih društvenih problema.

Hrvatska će, u sklopu svojih nacionalnih ciljeva, nastojati do 2013. godine osigurati milijun fiksnih priključaka širokopojasnog pristupa internetu (broadbandu), od čega 20 posto optičkih priključaka, što je investicija vrijedna 654 milijuna kuna, najavio je Mileta.

Broj fiksnih optičkih priključaka trebao bi do 2015. godine porasti na pola milijuna, za što će trebati uložiti dodatnih 90 milijuna kuna, dodao je Mileta.

Predsjednik Vijeća Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) Miljenko Krivšek istaknuo je da će HAKOM nastaviti raditi na razvoju tržišta elektroničkih komunikacija u Hrvatskoj, podsjetivši kako je lani nastavljen trend rasta, posebno kod priključaka broadbandu kojih je bilo 20,8 posto više nego 2009. ili 1,13 milijuna, te kod broja korisnika pokretne mreže kojih je bilo 5,4 posto više ili ukupno 6,36 milijuna.

Krivšek se osvrnuo i na prošlogodišnje sukobe s T-HT-om, ustvrdivši kako se HAKOM "neće dati impresionirati ničijom snagom i veličinom, već će nastaviti raditi po zakonu", te najavio okretanje lokalnim zajednicama od kojih očekuje veće investiranje u razvoj broadbanda.

Na 7. SEE Telekom Areni - konferenciji o elektroničkim komunikacijama razmatra se situacija u telekomunikacijskom sektoru u jugoistočnoj Europi, Digitalnoj agendi, budućim investicijama i novim akvizicijama na regionalnom tržištu, te konvergenciji telekoma, IT-a i medija.