ISPROBALI SMO

Harry Potter: Hogwarts Mystery predstavlja sve loše u mobilnom gejmingu

21.05.2018 u 10:20

Bionic
Reading

Najnovija videoigra s Harryjem Potterom iz Warner Brothersa uzima omiljenog junaka dječje književnosti te ga pretvara u prozirni alat za prodaju mikrotransakcija

Mobilni gejming tek zadnjih nekoliko mjeseci proživljava veliku renesansu zahvaljujući dolasku mobilnih verzija najpopularnijih videoigara na planeti: Fortnitea i Player Unknown's Battlegroundsa. Zahvaljujući otvorenom tržištu, App Store i Android Store prekriveni su hrpom loših videoigara koje uglavnom služe za izvlačenje novca iz džepova nestrpljivih gejmera, što znači da su igrači ostavljeni sa dvije opcije:

a) Oslanjati se na medije da im u recenzijama i vodičima istaknu rijetke dragulje koje vrijedi instalirati

b) Kupovati igre koje dolaze iz pouzdanih izvora, odnosno - kompanija s puno novca.

Muljatori

S radošću mogu potvrditi da se potonja metoda po tko zna koji put pokazala nepouzdanom zahvaljujući najnovijoj igri Warner Brothersa koja igrače uvodi u čarobni mobilni svijet Harryja Pottera. Harry Potter: Hogwarts Mystery je animirana slikovnica koja je napravljena da radi samo dvije stvari: privuče klince i izgleda kao videoigra. Njezin cilj, doduše, je prisiljavanje igrača (u ovom slučaju, dijete) da troši novac.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Jam City

Kao i u svim sličnim igrama, vaš lik ima ograničenu količinu energije koja se puni sporije nego što se prazni. Kako biste savladali bilo koju prepreku, trebat ćete tapkati po gumbu sve dok ne potrošite dovoljno energije za završetak zadatka i nastavka priče. Ako to ne učinite, bit ćete osuđeni na čekanje dok vam se ne napuni rezervoar ili puno jednostavnije, ulazak u igrin dućan i trošenje novca na kristale koji, pogodili ste, vraćaju energiju.

Kako bi privukla dijete, igra nudi mogućnost podešavanja izgleda glavnog lika te prije početka mukotrpnog tapkanja po gumbu 'nastavi' nudi tutorial koji ne služi ničemu nego da igrača navuče na igru. Istu stvar rade i izazovi koji progresivno traže sve veći vremenski i novčani angažman.

Jel' itko rekao 'mikrotransakcije'?

Ovo možda na prvi pogled izgleda relativno bezazleno, no smatram da je važno primjer koji savršeno ilustrira koliko prljavu igru igrini developeri igraju. Deset minuta nakon početka Hogwarts Mysteryja vašeg lika počne daviti magično korjenje kojeg se možete riješiti samo ako potrošite hrpu energije. Ako vam je energije ponestalo, šteta - gledat ćete kako vašeg lika, ne Harrya, davi zlo stablo. Ako platite, možete ga osloboditi, a ako ne, možete nastaviti sa uživanjem u prizoru i čekanjem.

Ako ste zbog nekog razloga htjeli sugerirati da aplikaciju ugasim sve dok se ne napuni energija, prevarili ste se. Igra pored tajmera za punjenje energije ima i tajmer za misije, što znači da se zadatak, ukoliko ga ne riješite u roku, resetira, a sva energija koju ste potrošili odlazi u bezdan. Što je najbolje od svega, energijom ne riješavate samo stvari poput ubojitog korjena - njom plaćate da se vaš lik smije ili diže metlu.

Uzmete još jednom u obzir da se interakcija u igri svodi na tapkanje na gumb 'nastavi' i trošenje energije u svrhu nastavljanja animacije.

TEHNO PREPORUKA

Izabrali smo najbolje videoigre za duge vožnje automobilom

Pogledaj galeriju

Kupiti ili ne?

Mogao bi nastaviti pisati o ovom pokušaju digitalne pljačke, no iskreno - to nije smisao ove kratke recenzije. Sve što želim istaknuti je da igre poput Harry Potter: Hogwarts Mystery predstavljaju apsolutno dno dućana s aplikacijama - ne zato jer ciljaju djecu ili zašto omiljene franšize pretvaraju u sustav izvlačenja novca s minimalnom dozom interakcije. Problem je što one uništavaju sam koncept igranja na smartfonima, zamjenjujući ga kupovanjem kristala i čekanjem sljedeće animacije.

Jedino što mogu reći je da sam nakon dovršavanja ovog članka s radošću izveo mađioničarski trik nestajanja Harry Potter: Hogwarts Mysteryja s mojeg telefona.

Harry Potter: Hogwarts Mystery Izvor: Screenshot / Autor: Jam City

Harry Potter: Hogwarts Mystery

  • Žanr: 'avantura'
  • Proizvođač: Jam City Inc.
  • Izdavač: Warner Bros
  • Cijena: 'besplatno'

Plus:

  • igra se može deinstalirati

Minus:

  • podmukli mikrotransakcijski model
  • ciljana populacija su mala djeca
  • ne radi se o igri u klasičnom smislu