NOVOSTI U GMAILU

Google će pretraživati i vaše e-mailove

09.08.2012 u 10:56

Bionic
Reading

Milijun korisnika Gmaila moći će isprobati alat koji će uključiti privatnu e-poštu u rezultate pretrage

Google želi stvoriti servis koji će, uz klasične rezultate pretrage, izbacivati i relevantne rezultate iz vaše privatne pošte. To znači da, ako, recimo, tražite 'najbolji restoran', među rezultatima se može pojaviti i e-mail vašeg prijatelja u kojem spominje dobar restoran, piše na Googleovom službenom blogu

Alat je još uvijek u ranoj fazi razvoja, pa će Google pozvati milijun korisnika da ga testiraju, po načelu 'tko prvi djevojci'. Testiranje je dostupno samo za upite poslane putem odredišta http://www.google.com. Želite biti među tih milijun? Prijavite se online

Google je ujedno objavio da Knowledge Graph postaje globalno dostupan. Riječ je o bazi podataka o više od 500 milijuna osoba, mjesta i stvari, koji su međusobno povezani na 3,5 milijardi načina, a koja je upogonjena za sjevernoameričko tržište u svibnju ove godine. Objedinjene informacije prikazane su na desnoj strani Googleove tražilice i mogle bi vam pružiti odgovore na pitanja koja još niste ni postavili.

Ta će baza postupno postati dostupna i u drugim zemljama engleskog govornog područja.

Proizvod je rezultat Googleove kupovine tvrtke Metaweb prije dvije godine, kao i povlačenja podataka iz niza besplatnih izvora online, poput, primjerice, Wikipedije. Nastoje ga u najvećoj mogućoj mjeri lokalizirati, kako bi davao relevantne rezultate za riječi koje imaju drukčija značenja u različitim zemljama.

Što se zemalja u kojima se ne govori engleski tiče, u Googleu kažu kako bi rado uslugu proširili i na njih, ali morat će još puno posla obaviti prije no što to postane moguće.

Poboljšanja oba servisa vjerojatno su reakcija na poteze koje povlače u Microsoftovoj tražilici Bing, a koji pretraživanje mreže nastoje preobraziti u semantičko i društveno. Bing je, recimo, dogovorio uključivanje relevantnih odgovora iz izdanja online Encyclopaedie Britannice te se tješnje integrirao s društvenim mrežama.