AKO NISTE ZNALI

Facebook je napravio malu, ali izuzetno važnu promjenu

30.06.2016 u 15:56

Bionic
Reading

Iz Facebooka je ujedno stiglo i objašnjenje 'temeljnih vrijednosti' koje su služile kao niti vodilje iza svakog poboljšanja News Feeda zadnjih nekoliko godina. To je prvi put kako su te vrijednosti javno pojašnjene

Facebook je najavio malu, ali važnu promjenu svog algoritma za News Feed. Ubuduće bi trebali vidjeti više sadržaja kojeg objavljuju vaši prijatelji, moguće manje onog koji stiže sa stranica.

No, iz Facebooka je ujedno stiglo i objašnjenje 'temeljnih vrijednosti' koje su služile kao niti vodilje iza svakog poboljšanja News Feeda zadnjih nekoliko godina. To je prvi put kako su te vrijednosti javno pojašnjene, tvrde.

Ne očekujte velika otkrića - načela kojima se vode u Facebooku prilično su očita. Pa, idemo redom.


Prijatelji i obitelj su na prvom mjestu

U Facebooku tvrde kako pravo prvenstva u odnosu na sve ostale objave na vašem News Feedu imaju bliski prijatelji i obitelj. Algoritam nastoji naučiti vaše preference za točan tip objava kakve želite vidjeti - ovisno o, primjerice, tome koliko često lajkate fotografije određenih ljudi - pa ih sukladno tome pomiče prema vrhu News Feeda

Nakon prijatelja i obitelji, u Facebooku se oslanjaju na druga dva glavna očekivanja. Prvo je da bi vas vaš News Feed trebao informirati, bez obzira je li riječ o vijestima o tekućim događanjima, crticama iz života poznatih i slavnih ili receptima.

Drugo kaže kako bi vas trebao zabaviti. Ponekad to znači gledanje viralnih video zapisa ili smiješnih fotografija, pnekad nešto drugo. Bitno je da nije dosadno.

Platforma za sve ideje

U Facebooku tvrde kako ne žele odabirati o kojim problemima bi svijet trebao čitati. nemali broj ljudi s time se ne slaže, ali to ćemo zasad ostaviti po strani.

Mark Zuckerberg i društvo tvrde kako žele povezati ljude s idejama i pričama koje za njih imaju najviše smisla. To ne mora značiti kako će prikazivati samo članke koji će se ljudima najviše svidjeti, već prije one koje će ih angažirati.

Recimo, istraživanje provedeno na Facebooku lani pokazalo je kako više od četvrtine poveznica koje čitate na svom News Feedu dolaze iz vama suprotnih političkih tabora. Jednostavno rečeno, zanima nas što drugi imaju za reći bez obzira slagali se s njima ili ne.


Autentična komunikacija

Ili, drugim riječima, istinoljubivost. U Facebooku tvrde kako se jako trude ne bi li odvojili istinite priče od prijevara, senzacionalizma i spama.

Vi kontrolirate vaše iskustvo

Ovo podrazumijeva alate i značajke koje vam omogućavaju prestanak praćenja i sakrivanje objava, kao i da ih označite kao one koj želite vidjeti prve.

Stalno poboljšavanje

U Facebooku svoj posao vide kao 'jedan posto dovršen', pa stoga stalno izbacuju nova izdanja dizajna i koriste povratne informacije kako bi poboljšali News Feed.

Stranice će možda imati manji doseg jer su prijatelji i obitelj važniji

Povezivanje s prijateljima i obitelji je prioritet, sve drugo je sekundarno, kažu u Facebooku. Stoga ćete prvo vidjeti ono što objavljuju vama bliske osobe. To je loša vijest za community managere jer bi mogla za posljedicu imati pad dosega i referalnog prometa sa stranica kojima upravljaju.

Više:Next Web