EU PRITISNUO

Facebook će reći što zna o vama

13.04.2012 u 10:54

Bionic
Reading

Pokušavajući se riješiti kritika vezanih uz to što rade s privatnim podacima, u Facebooku obećaju da će svakom korisniku dati više informacija o tome što sve prate i pohranjuju

Na svom blogu o politici zaštite privatnosti najavili su da će proširena arhiva biti postupno uvedena za 845 milijuna aktivnih korisnika. Bit će opsežnija od prve takve arhive, stvorene 2010. godine, koju su u Europi kritizirali zbog manjkavosti.

Ta je arhiva, piše The New York Times, korisnicima omogućila pristup kopijama njihovih fotografija, objava, poruka, popisa prijatelja i brbljanja. Nova inačica uključuje još i prijašnja korisnička imena, zahtjeve za prijateljstvo te IP adrese računala s kojih su se korisnici spajali.

Ubuduće bi još više informacija trebalo postati dostupno.

Kao što je poznato, društvene mreže nude besplatnu uslugu korisnicima, a novac zarađuju prvenstveno putem oglašavanja, koje je u pravilu puno učinkovitije koriste li se za ciljanje podaci koje je mreža prikupila o korisnicima.

Facebook se trudi razriješiti nedoumice oko svoje politike zaštite i upravljanja privatnim podacima kako bi izbjegao moguće probleme tijekom javne ponude dionica, do koje će vjerojatno doći tijekom svibnja.

Pritom su mu veći problem udruge i agencije za zaštitu potrošača te regulatori u Europi, gdje su zakoni koji reguliraju to područje stroži nego u Sjedinjenim Državama. S obzirom na to da je društvena mreža broj jedan u Europi, razumljivo je što je pod posebnom paskom.

Na Starom kontinentu dosad je 40 tisuća korisnika zatražilo punu kopiju podataka koje je Facebook prikupio o njima. Po odredbama europskih zakona, tvrtka mora udovoljiti takvom zahtjevu u roku od 40 dana.

Kritičari su nezadovoljni zbog toga što Facebook obično nudi pristup do 39 kategorija podataka koje ima o svakom svom korisniku, a prikuplja ih - tvrde - barem 84. Bilo je slučajeva u kojima bi korisnik zatražio kopiju podataka, pa otkrio kako Facebook čuva i podatke koje je obrisao s profila te podatke o njegovoj lokaciji, izvučene iz računalne IP adrese.

Malo je vjerojatno da će Europska unija strogom primjenom zakona značajno ograničiti korištenje ciljanog oglašavanja, što je srž poslovnog modela za siteove poput Facebooka. No, izvjesno je da će ih natjerati na promjenu politike kako bi korisnicima bilo što je moguće jasnije na što ustvari pristaju.