VIZIONAR GODINE

Div iz Vodnjana posluje na šest kontinenata, čeka ih izlistavanje na njujorškoj burzi, a za tportal kažu: Infobip je tek počeo

  • Autor: Lucija Špiljak
  • Zadnja izmjena 25.01.2023 20:43
  • Objavljeno 25.01.2023 u 20:43
Roberto i Silvio Kutić i Izabel Jelenić

Roberto i Silvio Kutić i Izabel Jelenić

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Infobip

Krenuli su iz Vodnjana, malog pitoresknog grada u Istri, a njihov trud, razvoj i inovativnost doveli su ih do titule prvog hrvatskog jednoroga i, kako im često tepaju, 'perjanice hrvatske ICT industrije'. U samo nekoliko godina etablirali su se kao tržišni lider, otvorivši na desetke ureda diljem svijeta, a Hrvatsku su postavili na globalnu tehnološku mapu. Osnivači Infobipa Izabel Jelenić te Roberto i Silvio Kutić bore se u finalu tportalova projekta Vizionar godine za tu laskavu titulu u kategoriji tehnologija

Svoju danas globalnu priču počeli su iz garaže u Vodnjanu, s dva laptopa i dva mobitela. Silvio Kutić završio je Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu i zaposlio se u Elektri, a nije se dugo zadržao ondje, točnije odustao je već prvog dana i vratio se u Vodnjan. I to je, čini se, bila dobra odluka jer od tog trenutka počinje priča o uspjehu.

Nakon što je dao otkaz započeo je s Izabelom Jelenićem raditi na razvoju aplikacija za dostavu poruka. Infobip su osnovali u travnju 2006. godine, a pridružio im se i Silvijev brat Roberto Kutić, do tada zaposlen kao inženjer strojarstva u Uljaniku.

Danas, 17 godina kasnije, Infobip je prvi hrvatski jednorog, globalno najpovezanija cloud komunikacijska platforma i vodeća IT kompanija u regiji koja je postavila Hrvatsku na globalnu tehnološku mapu. Infobip zapošljava više od 3700 ljudi u uredima diljem svijeta, a surađuju s najvećim svjetskim aplikacijama poput WhatsAppa, Vibera i Telegrama te s globalno poznatim brendovima poput Virgin Megastorea, Strave, Ubera, Zendeska i Burger Kinga.

Taj 'vodnjanski div', kako mu često tepaju, prije tri godine osigurao je investiciju, veću od 200 milijuna dolara, društva za kapitalna ulaganja One Equity Partners. Time je službeno postao hrvatski jednorog, što znači da je njegova vrijednost premašila milijardu dolara.

Kampusi kao ključni izvori inovacija

Ključni izvori Infobipovih inovacija njihova su dva impozantna kampusa u Vodnjanu i Zagrebu, domovi kreativne i inženjerske izvrsnosti. Naime prije pet godina u 'rodnom mjestu tvrtke', Vodnjanu, otvorili su kampus Pangea, a u travnju prošle godine kampus Alpha Centauri u Zagrebu, najveći Infobipov inovacijski centar u svijetu.

Zagrebački kampus može primiti 800 zaposlenika, prostire se na 11.900 kvadrata zatvorenog i 5100 kvadrata otvorenog prostora, a jedinstven je po tome što uz moderno oblikovane prostore za rad i edukaciju ima smještajne jedinice u kojima mogu boraviti zaposlenici i gosti koji iz drugih kompanijskih ureda diljem svijeta dolaze u Zagreb. Time su Hrvatsku čvrsto postavili na vodeće mjesto tehnološke industrije u ovom dijelu Europe.

'Zahvaljujući sjajnom poslu naših stručnjaka i poslovanju na šest kontinenata, danas svojim tehnologijama možemo dosegnuti korisnike u 190 zemalja svijeta. Infobip posluje globalno. Naši su uredi smješteni u preko 70 zemalja svijeta. Siguran sam da nas u budućnosti čekaju daljnji rast i nove poslovne prilike', rekao u rujnu prošle godine Roberto Kutić.

Roberto Kutić

Roberto Kutić

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Infobip

Infobip je snažno fokusiran na tržište SAD-a, na kojem su u posljednje dvije godine napravili snažan iskorak. Kako su ranije istaknuli, upravo New York vide kao mjesto za potencijalno važan milestone tvrtke – izlistavanje na burzi.

A da su to ozbiljno shvatili, dokazuje nekoliko strateških akvizicija - od preuzimanja vodećeg B2B pružatelja rješenja za razmjenu mobilnih poruka, tvrtke Open Market, preko vodećeg svjetskog pružatelja SMS firewall usluge Anama, developerske konferencije Shift te poslovno-tehnološkog magazina Netokracija. Potom su zaključili akviziciju tvrtke Peerless Network, globalnog pružatelja usluga glasovne komunikacije preko interneta (Voice over IP) u poslu vrijednom oko 200 milijuna američkih dolara.

VIZONAR GODINE

Roberto Kutić

Vaš poslovni moto u jednoj rečenici? 

Naš je moto 'We are just starting', odnosno - tek počinjemo. Svakodnevno dolazi nešto novo, a moramo biti svjesni toga i učiti, biti agilni, biti otvoreni prema promjenama i u fokusu imati klijenta, sve više zahtjevnog. 

Kako će po vama izgledati Hrvatska za pet godina? 

Vjerujem da ćemo biti otvorenije i tolerantnije društvo. Nadam se da ćemo postati zemlja u kojoj se najviše cijene rad, trud i kreativnost, a najmlađe generacije vidim kao one koje će svojom inovativnošću gurati Hrvatsku na globalno tržište. Bit ćemo još bliži Europi i globalnim trendovima, a sigurno će se implementirati i nove tehnologije, poput AI-ja, koji će se sve više koristiti. Kao idući korak vidim jaču tranziciju prema 'zelenome', s posebnim fokusom na prirodu.  

Jedan i najvažniji savjet koji biste danas dali mlađem sebi kad ste upisivali fakultet? 

Obrazovanje je bitno. Cilj fakulteta je da se obogati znanje, ali i da se upoznaju novi ljudi i susretnu nove ideje. Najveća vrijednost faksa je upravo u povezivanju s ljudima i na kraju –  širenje horizonta. 

  • +17
  • +14

Izvor: tportal.hr / Autor: Damir Rukavina

Infobip je pokrenuo i program Startup Tribe, čiji je cilj okupiti najinovativnije startupe na svijetu i dati im pristup alatima potrebnima za interakciju s klijentima na više komunikacijskih kanala.

'U Infobipu smo posvećeni razvoju cijele tehnološke zajednice u Hrvatskoj i radimo to na tri razine. Prva su razvoj i inoviranje, što predvode naši zaposlenici u Hrvatskoj i svijetu. Druga je postavljanje Hrvatske u središte developerske zajednice u ovom dijelu Europe kroz Infobip Shift.

I treće, dajemo znanje i otvaramo vrata globalnog tržišta domaćim startupovima kroz naš program Startup Tribe. Hrvatska ima vrhunske talente i jako nas veseli to da svojim djelovanjem možemo pomoći da se ostvare njihovi potencijali', istaknuo je ranije Silvio Kutić, glavni izvršni direktor Infobipa.

Također, Infobip Shift potvrdio je lani titulu najveće developerske konferencije u ovom dijelu Europe. Okupili su tako više od 4000 developera i IT stručnjaka iz brojnih zemalja svijeta, a online prijenos pratilo je oko 6000 sudionika. Po završetku konferencije najavljeno je njezino širenje, a Hini su otkrili da će 23. svibnja organizirati Infobip Shift konferenciju u Miamiju, što je prvo izdanje izvan Hrvatske i Europe.

A kako bi se dodatno pomoglo razvoju domaćeg startup ekosustava, u kolovozu prošle godine Infobip je s američkim tvrtkama Google i Goldman Sachs pokrenuo poseban program mentorstva za startupe iz Hrvatske - Scale|Croatia.

  • +4
  • +1

Infobip

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NN

Vizionar godine

Uz Infobip, finalisti koji se u sklopu tportalova projekta Vizionar godine bore za tu titulu u kategoriji tehnologija su Ivan Jelušić, Vlatko Matijević i Srđan Kovačević, osnivači Orqe, Ivan Bešlić i Zlatko Hrkać, osnivači Sofascorea, Davor Tremac, direktor i osnivač Fonoe, i Albert Gajšak, osnivač CircuitMessa. 

Pobjednike ćemo saznati na konferenciji koja će se održati u četvrtak 9. veljače u zagrebačkoj Laubi, a cilj je s ključnim predstavnicima hrvatskog gospodarstva i društva pokrenuti diskusiju o glavnim temama za razvoj Hrvatske.

Nastavljaju sa širenjem i globalnim rastom. Naime u svibnju prošle godine proširili su se u Estoniju, a dva mjeseca kasnije i na tržište Izraela. U rujnu je pak Silvio Kutić u intervjuu za China Daily istaknuo da je i Kina važno Infobipovo tržište.

A što čelnici prvog hrvatskog jednoroga kažu na prošlu i što možemo očekivati u ovoj godini?

'I prošle godine nastavili smo s organskim rastom i proširili poslovanje. Napravili smo prvu punu integraciju američke tvrtke Open Market. Akvizirali smo isto tako Peerless Network iz SAD-a te Netokraciju. Otvorili smo i naš zagrebački kampus, što je bio još jedan vjetar u leđa za naš biznis. Iza nas je mnogo uspješnih projekata.

Gledamo prema novim tehnologijama i kako nastaviti s inovacijama, onim internim, ali i eksternim, odnosno prema klijentima. I sve to na današnjem globalnom tržištu, a ono se svakodnevno i nepredvidljivo mijenja. No, isto tako, važan nam je doprinos lokalnim zajednicama u kojima poslujemo i ponosni smo na to što možemo doprinijeti i pozitivno utjecati', zaključuje Roberto Kutić.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!