KONFERENCIJA MAD 2015

David Skerret: Mobilno mijenja sve zauvijek

06.11.2015 u 11:00

Bionic
Reading

Vrlo je lako izgubiti fokus u mobilnom ako trčite za novim trendom. Ponekad stvari radimo jer možemo, bez razmišljanja o tome bismo li trebali! Empatija prema potrošačima je ključna, poručuje britanski stručnjak za digitalni marketing

David Skerrett iz britanske mobilne agencije Nimbletank sedamnaesti je na listi najutjecajnijih ljudi u mobilnom oglašavanju i poslovanju, i to prema Drumu, najposjećenijem britanskom portalu koji donosi vijesti s područja marketinga. Ima 15 godina iskustva u digitalnim agencijama i pet kao voditelj mobilnih odjela.

David se pridružuje konferenciji MAD drugu godinu zaredom. Ove će godine govoriti o tome kako mobilno mijenja sve, zauvijek. Pokazat će kako tradicionalna poslovanja prolaze preobrazbu kroz mobilnu tehnologiju te kako novi startupovi i disruptori prekidaju status quo putem mobilnih proizvoda i usluga koji će zauvijek promijeniti pravila igre.

Zamolili smo Davida da nas zagrije za konferenciju MAD odgovorima na nekoliko pitanja.


Koja je, po tvom mišljenju, najveća prednost koju mobilna tehnologija donosi brendovima?

Smatram da se sve svodi na mogućnost da se još približe potrošačima i da se strategija i komunikacija baziraju na personalizaciji. Napretkom nosive tehnologije brendovi će moći ciljati korisnike na još osobnijoj razini nego što su mogli putem pametnih telefona.

Brendovi s vizijom bez sumnje će početi razmatrati kako dovesti ponude i plaćanja direktno na pametne satove. Kroz notifikacije aplikacija, brendovi će puno lakše razumijevati svoje korisnike i nastavljati stvarati još osobnija iskustva koja će pak jačati lojalnost brendu.

Brzo se krećemo prema svijetu koji je uvijek spojen, on. Kako će to promijeniti način na koji marketing na mobilnom radi?

Način na koji radimo, što stvaramo, mobilni planovi razvoja koje kreiramo i zaokreti koje sad možemo poduzimati dokaz su da je mobile uvijek on, uvijek radi. Startupovi, kraći životni vijek proizvoda, novi senzori, tehnologije, SDK-ovi i ponašanja čine život vrlo zanimljivim!

Vidimo puno više potražnje za lansiranjem beta proizvoda koje su testirali korisnici, nakon čega se dobiveni uvidi mogu proširiti povratnim informacijama korisnika živog proizvoda i analitičkim podacima kako bi se proizvod poboljšavao i nadograđivala mu se funkcionalnost. Zabavna vremena.

Što vidiš kao glavni trend u bliskoj budućnosti?

Predviđam da će više ljudi uzimati digitalne detoksikacijske praznike te će se odlučiti za JOMO (Joy Of Missing Out – rado biti nedostupan) kad se druže s prijateljima. Pojavljivat će se sve više aplikacija koje omogućuju da se svijet konstantne buke i notifikacija personalizira ili isključi.

Vidimo puno manje poluosmišljenih mobilnih briefova i puno više proizvoda i usluga koji su građeni oko mobilnosti potrošača. I pitanje se promijenilo iz 'trebam li aplikaciju ili mobile web' u 'kako mobilno može transformirati moje poslovanje ili živote potrošača'.

Na što brendovi trebaju obratiti pažnju kad proširuju svoju prisutnost na mobilne kanale?

Bilo da je hipertasking, multitasking ili monotasking tip, najvredniji resurs svakog mobilnog korisnika je vrijeme.

Mnoge studije pokazale su negativan učinak sporih stranica na prodaju. Postoji mnogo statistika koje ukazuju da vrijeme učitavanja ne smije biti dulje od pet sekundi, ili četiri sekunde, pa čak i jedne sekunde.

Google tvrdi da će već dvominutno vrijeme učitavanja poremetiti korisnikovo iskustvo te da je to maksimalan zastoj koji se može dopustiti. Kissmetrics kažu da e-commerce stranice koje zarađuju 100.000 dolara dnevno zastoj od jedne sekunde mogu platiti gubitkom od 2,5 milijuna dolara godišnje.

Poanta je priče jednostavna: budite sigurni da je vrijeme učitavanja stranice što bliže neposrednom što je moguće, i vaši će korisnici biti sretni. Učitavanje dulje od toga povećava vjerojatnost da će korisnici postati nestrpljivi i frustrirani te napustiti vašu stranicu.


Misliš li da za SMS još uvijek ima mjesta u mobilnom marketing miksu?

Možda jest 2015., no nemojte pretpostaviti da tekst/SMS nestaje kao vrijedan komunikacijski alat. On je jednostavan, neposredan i učinkovit.

Od svih promotivnih tekstualnih poruka poslanih potrošačima, više od 95 posto je otvoreno i pročitano, s tim da ih je 85 posto pročitano unutar sat vremena od primitka. Stopa realizacije za promotivne tekstualne poruke može biti relativno visoka, a zbog niske cijene slanja SMSa, oglašivači mogu dobiti visok ROI.

SMS je impozantno raznovrstan alat za globalne ili lokalne kampanje i nije ograničen isključivo na pametne telefone. O2 učestalo koristi ovu metodu povezivanja s korisnicima O2 Morea .

Na kraju, kad bi mogao ponuditi jedan savjet mobilnim oglašivačima, koji bi to bio?

Vrlo je lako izgubiti fokus u mobilnom ako trčite za novim trendom. Ponekad stvari radimo jer možemo, bez razmišljanja o tome bismo li trebali! Empatija prema potrošačima je ključna te dodavanje vrijednosti svojom mobilnom ponudom: kako će vaša publika tijekom svog prenatrpanog životnog ritma steći vrijednost kroz interakciju s vašim brendom na svom najosobnijem uređaju?

Često je biti koristan dobar način da se izdvojimo. Ostvarite kontakt sa svojim unutrašnjim potrošačem, ili popričajte sa stvarnima kako biste izbjegli biti naporni stvarajući mobilnog bijelog slona.

Dobar način za to je korisničko testiranje. Pitajte svoje potrošače sva prava pitanja, shvatite njihove stavove prema vašem brendu te zašto bi odabrali vašu konkurenciju povrh vas, i najvažnije, pitajte što žele i trebaju od vas.

Ako želite naučiti više od Davida i ostalih govornika, pridružite nam se na konferenciji MAD 12. studenog 2015. u Zagrebu. Za više informacija i ulaznice, posjetite www.madconf.com