zvjezdani startupovi

Astrologija je novi veliki internetski biznis: Milijuni ljudi prate aplikacije s horoskopima

22.03.2019 u 10:27

Bionic
Reading

Sanctuary, aplikacija dizajnirana da bude astrološki Talkspace, nudi besplatne dnevne horoskope, a uz mjesečnu pretplatu od 20 dolara poslat će vam i personalizirana astrološka očitanja. Usluga uključuje i horoskopske emotikone i tumačenja vijesti konstelacijom zvijezda.

Astrologija, nekad domena štovatelja paranormalnog i okultnog, dobro se snalazi s najmodernijim tehnologijama. Riječ je o meme stroju koji se udomio na Instagramu pomoću računa kao što su @jakesastrology i @trashbag_astrology. Jedan ima više od 160 tisuća sljedbenika, drugi još stotinjak tisuća više. Twitter račun pod nazivom @poetastrologers svojim ezoteričnim tjednim horoskopima privlači zanmalo pola milijuna sljedbenika.

Društvene mreže pune su ovih dana raznih astrologa, profesionalnih i amaterskih. Neki, poput internetske astrologinje Chani Nicholas, koriste astrologiju kako bi galvanizirali borbu za socijalnu pravdu. Razni brendovi koriste pak astrologiju kako bi namamili kupce. Ono, 'Merkur je retrogradan, a mi imamo pravi proizvod za vas!'

Donedavno neiskorišten poduzetnički potencijal astrologije sada se oslobađa. Startupovi poput Sanctuaryja za astrologiju čine ono što su Talkspace učinio za terapiju ili Headspace učinio za meditaciju: približio ih generacijama koje su palčevima i ušima srasle za pametne telefone.

Uz tako posložene zvijezde bilo bi šteta propustiti priliku

Astrologija se u život Rossa Clarka, izvršnog direktora Sanctuaryja, uvukla puno prije no što je počeo raditi na aplikaciji. Upoznao se s natalnom kartom, saznao u kakvom je odnosu Lav sa Suncem, Jarac sa Mjesecom i što se događa sa Škorpionom i otkrio da se se zvijezde tako dobro posložile da bi bilo šteta da propusti poslovnu priliku koja mu se nudi.

Astrologijom se ljudi bave tisućama godina, a popularnom je postala otkako je tridesetih godina prošlog stoljeća britanski astrolog R.H. Naylor u Sunday Expressu objavio horoskop za novorođenu princezu Margaret. Posebno su popularni postali pojednostavljeni horoskopi sa 12 horoskopskih znakova. Ljudima je bilo dovoljno znati kad su rođeni, pod kojim znakom, i dobili bi jasan pogled u budućnost.

Desetak godina kasnije dvije trećine odraslih Britanaca čitalo je svoje horoskope. Danas je utjecaj astrologije ogroman, o čemu svjedoče i armije sljedbenika astrologa na Instagramu ili Twitteru.

  • +7
Svi znakovi zodijaka Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

'Ne mislim da na Zemlji živi samo 12 vrsta ljudi', kaže Banu Guler, suosnivačica i izvršna direktorica tvrtke Co-Star. Njena aplikacija koristi dan, sat i mjesto rođenja kako bi korisniku generirala natalnu kartu. Individualizirane horoskope stvara pomoću strojnog učenja.

Najpopularnija astrološka aplikacija u Apple Storeu

Co-Star je lansiran prošle godine i ubrzo je postao najpopularnija astrološka aplikacija u Apple Storeu, gdje ju je preuzelo više od dva milijuna korisnika. Na Androidu aplikacija nije dostupna. Funkcionira kao društvena mreža, potiče korisnike da se međusobno povezuju i proučavaju kompatibilnost temeljem različitih aspekata njihovih karata. Aplikacija isporučuje i push obavijesti s umnim porukama kao što je 'Tvoj dan ukratko: svi ćemo umrijeti jednog dana."

'Više od polovice američkih milenijalaca i trećina odraslih Amerikanaca čitaju svoje horoskope. To je ogromno, trajno tržište koje nitko ne shvaća ozbiljno', kaže Guler koja je prvi novac zaradila u modnoj industriji.

I Sanctuary izrađuje natalne karte, koje njihovi astrolozi-na-zahtjev iščitavaju putem chata. Ross Clark je inspiraciju pronašao u popularnim meditacijskim aplikacijama Headspace i Calm, koji su 'ezoteričnu istočnjačku praksu uspješno preveli u uvjerljivo digitalno iskustvo'.

Astrolozi ne žele biti samo još jedan trend

Ulagači su rado izdvojili ogroman novac kako bi potakuli digitalnu transformaciju meditacije i wellnessa no astrologija je nakako ostala po strani. Sad se i to polako mijenja pa je njegov startup već prikupio 1,5 milijuna dolara od raznih poslovnih anđela. Ipak, mnogi još nisu sigurni da žele uložiti novac u nešto tako pseudoznanstveno kao što je proricanje budućnosti iz zvijezda. S druge pak strane, astrolozi žele jamstvo da ih tehnološke platforme neće iskoristiti kao još jedan trend.

'Samo zato što netko ima astrološku aplikaciju ili račun na Twitteru ne znači da je dobar u onome što radi', upozorava Chani Nicholas. Astrologija je naime ozbiljan posao. A i nije sve u novcu; ima nečeg i u konstelaciji zvijezda.