LIGA PRVAKA KAO MAGNET

Navijači troše kao nikada, mogli su kupiti čak 372 Ronalda!

18.05.2012 u 15:37

Bionic
Reading

U subotu se na jednom od najljepših svjetskih stadiona, minhenskoj Alianz Areni (20.45 h), igra finale Lige prvaka u kojem se sastaju Bayern i Chelsea. No, osim velikog obračuna nogometnih zvijezda na travnjaku tijekom 90 minuta, poznato je da će i tisuće navijača potrošiti dobar dio ušteđevine kako bi mogle uživo vidjeti svoje ljubimce

Dok na našem portalu Tribina.hr - interaktivnom web communityju – možete komentirati predstojeće finale Lige prvaka isključivo sa sportske - uvijek postoji i druga strana medalje.

Tako je vrlo zanimljivo istraživanje napravila tvrtka MasterCard (službeni sponzor natjecanja), i to u suradnji s Institutom za sport i ekonomiju u Njemačkoj pod radnim naslovom 'Obožavatelji bez granica'. Dodajmo da se na ovom istraživanju radi intenzivno posljednjih pet godina.

Spomenuto istraživanje donosi nam tako podatke o ekonomskom utjecaju natjecanja, zatim promjenama u ponašanju i razmišljanjima nogometnih navijača te načinima na koje pripadanje pojedinom klubu utječe na njihovu potrošnju (na TV kanale, suvenire, putovanja, smještaj…).

Rezultati su više nego zanimljivi, pa tako istraživanje između ostalog otkriva i sljedeće:

- europski navijači kolektivno potroše nevjerojatnih 35 milijardi eura svake sezone na podršku klubovima iz stranih zemalja,

- godišnja potrošnja navijača dovoljna je za izgradnju 100 nogometnih stadiona kakva je, recimo, Alianz Arena, kupovinu čak 372 Cristiana Ronalda ili 562 Fernanda Torresa

- jedna petina ukupne potrošnje ili 7,5 milijardi eura odlazi na TV pretplatu,

- 20 posto obožavatelja 'bez granica' najradije bi gledalo utakmicu na stadionu Camp Nou u Barceloni.

Autor izvještaja, prof. Sascha Schmidt, direktor instituta za sport, poslovanje i društvo, EBS istaknuo je tri megatrenda koja su doprinijela širenju obožavatelja bez granica:

'Povećana mobilnost, potpomognuta jednostavnijim i jeftinijim internacionalnim putovanjima znači kako strani klubovi više nisu izvan dosega. Kao drugo – novi medijski kanali omogućili su obožavateljima jednostavan pristup klupskim informacijama te stranim obožavateljima pa se obožavatelji bez granica osjećaju više uključenim u živote klubova. I treće – uzdizanje igrača i trenera do zvjezdanog statusa nadišlo je jezične i kulturalne razlike te poslužilo kao ljepilo koje je zajedno spojilo obožavatelje iz raznih zemalja.'