BB IS WATCHING YU

Hoće li Big Brother probuditi najniže strasti?

15.03.2011 u 08:00

Bionic
Reading

Ulaskom i predstavljanjem 16 stanara Big Brother kuće postalo je jasno da ćemo u sljedećih 106 dana, koliko traje njihova izolacija i naša televizijska delikvencija, svjedočiti susretu civilizacija s naglašenom turbofolk, pornoestetikom te životu prosječnih konzumenata aktualne balkanske pop kulture 21. stoljeća. Po svemu sudeći, na pomolu je novo dno

Više nego ranijih sezona, čini se da je novo izdanje Big Brothera zamišljeno tako da podilazi skrivenim strastima, pokvarenim mislima i mentalnom sklopu prosječnog potrošača s Balkana, odnosno konzumentima televizijskog programa u šest država. Čak 16 kandidata odabrano je kao najpogodnije između 15.000 prijavljenih individua koje su poželjele podijeliti svoju intimu - u sljedećih 106 dana pred 46 kamera i 60 mikrofona u stambenom prostoru od 400 m2 - s cjelokupnom javnošću u regiji.

U tih 106 dana neće smjeti koristiti dostignuća moderne civilizacije kao što su mobitel, računalo, televizija, dnevne novine… Da ne bi došlo do nepotrebnih incidenata, producenti su osmislili i nova, stroža pravila koja nalažu da nema pušenja, psovanja, šaptanja te tepanja Velikom bratu kojeg moraju bespogovorno slušati, dok će svaka naznaka nasilja biti najstrože kažnjena, a zabranjene su i verbalne prijetnje, uznemiravanje i fizički napadi, kao i diskriminacija po bilo kojoj osnovi. Prava reality diktatura u svrhu kvazidemokracije u medijski ujedinjenoj regiji. Jest da će u timu od 200 ljudi stalno dežurati i psiholog, no koja korist od njegovih savjeta kada je u pitanju nagrada od 150.000 eura za koju su natjecatelji vjerojatno spremni učiniti baš sve?


Dakle, 16 kandidata odabrano je među 15.000 ljudi s istim ciljem - žele biti pred kamerama što je dulje moguće i preživjeti 106 dana da bi zaradili 150.000 eura, bez obzira u kakvom se svjetlu predstavili. A tko su ti ljudi? Jesu li uistinu toliko zanimljivi da bismo iz dana u dan gledali i slušali njihove misli, životne stavove, odnose u društvu…? Po onom što smo vidjeli pri ulasku u kuću, odabrani su kandidati koji svojim pogledom na život predstavljaju prosječne stanovnike Balkana. U kaosu međunacionalnog nerazumijevanja svatko će se truditi biti dobar prema svima samo zato da bi došao do nagrade postepeno se oslobađajući te pokazujući svoje pravo lice. Pritom ćemo, bez sumnje, svjedočiti filozofskim pravcima visoke turbofolk škole, uljepšanim nacionalnim stavovima, 'dobrosusjedskim' odnosima, smiješnim situacijama jezičnog nerazumijevanja te, prije svega, seksualnim apetitima muških i ženskih kandidata koji su već prvi dan dali do znanja da ih ništa neće spriječiti u zadovoljavanju bioloških potreba.

No još je zanimljivija činjenica da većini njih bivša zajednička država ne znači više od dosadne lekcije u osnovnoj školi, jer su mahom rođeni krajem 80-ih, neposredno pred raspad Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije (SFRJ). Čemu uopće mamuzanje mrtvog konja kada je tim ljudima potpuno svejedno jesu li u društvu Korejanaca, Mongola ili Korzikanaca, osim ako se ipak očekuju tenzije zbog razbuktavanja nacionalnih osjećaja? Jezik je ionako u toj priči manje bitan, kako producentima, tako i kandidatima.

Idealnim kandidatkinjama u novoj su se sezoni pokazale djevojke i žene sa što većim obujmom grudi (oko petice), što više estetskih operacija te vitkim nogama pokrivenima prikladnom krpicom podno pupka. Muškarci su pak tipični balkanski mačo primjerci, među kojima je i povremeni striper i maneken Nikola, koji je odmah dao do znanja da su ga 'lizale po cijelom tijelu'. Tu su još Milan i Ema, dvoje malih ljudi. Milan je borac za ljudska prava i svjetski rekorder na 50 metara slobodno za ljude patuljastog uzrasta, a Ema dizačica utega koja priželjkuje dečka od 170 cm. Svi oni žele 150.000 eura pod bilo koju cijenu. Čak i ako ih dignu ruku iznervirani nečijim stavom, ako prekrše pravila Velikog brata i uz niz sočnih psovki napuste kuću, ako pred kamerama zadovolje svoje strasti postajući seksualni heroji regije. Nije važno što, kako i s kim, važno je doći do novca i slave, a pred njima je veliko iskušenje - tipični Balkanci morat će se odreći svojih predrasuda, psovki, agresivnosti, seksualne i rasne diskriminacije, ogovaranja, ulizivanja Velikom bratu...

Bit će to zanimljiv i sociološki eksperiment
koji će nam pokazati dokle su naši sugrađani, zemljaci, susjedi i komšije spremni ići da bi ostali u igri, a možda i osvojili bogatstvo ravno jednoj četvrtini Kerumovog Maybacha ili pak ravno jednoj šestini Bandićevog WC-a u Dubravi. Ipak je moto ovogodišnjeg Big Brothera - Ljubi bližnjeg svog.