AMBICIOZNO REDATELJSKO DJELO

George Clooney bi filmom 'The Midnight Sky' Netflixu mogao osigurati Oscara: 'Najveća tlaka bila mi je režirati samog sebe'

10.12.2020 u 06:38

Bionic
Reading

Za ulogu znanstvenika oboljelog od raka i izoliranog u arktičkom laboratoriju nakon globalne nuklearne katastrofe George Clooney je pustio dugu sijedu bradu i smršavio 11 kilograma. Unatoč sjajnoj glumi, zadivljuje njegovo najambicioznije redateljsko djelo do sada, a prema pisanju časopisa Indiewire, distopijski znanstveno-fantastični triler iz svemira ozbiljan je kandidat za Oscara

'Najveća tlaka bila mi je režirati samog sebe', rekao je u listopadu glumac i redatelj George Clooney te je za potrebe snimanja filma 'The Midnight Sky' završio šestomjesečni tečaj vizualnih efekata, s filmskom ekipom prkosio vjetru od 80 kilometara na sat, a postprodukciju radio u pandemijskim uvjetima surađujući na daljinu. Glavna glumica tijekom snimanja doznala je pak da je trudna, što nije bilo predviđeno u scenariju.

Unatoč svim izazovima, i tlaci 'režiranja samog sebe', Clooney je napravio odličan posao i vjerojatno svoj najkomercijalniji projekt do sada koji bi ga prema pisanju časopisa Indiewire mogao gurnuti u ozbiljnu trku za Oscara.

Film će i u ovim pandemijskim uvjetima, zahvaljujući Netflixu, vidjeti publika širom svijeta, a velike su šanse da će oduševiti i glasače Akademije, posebno u tehnološkim kategorijama sad kad visokobudžetni filmovi ne nalaze lako potporu.

''The Midnight Sky' mogao bi biti najbolje Clooneyevo redateljsko djelo do sada. Njegova je glumačka izvedba fantastična, ali film je nevjerojatno dotjeran do savršenstva', rekao je Netflixov šef za sadržaj Ted Sarandos.

  • +13
George Clooney u filmu 'The Midnight Sky' Izvor: Profimedia / Autor: Supplied by LMK / Landmark / Profimedia

Dok izoliran u laboratoriju odbrojava svoje dane, znanstvenik na Arktiku dobiva neočekivano društvo, šutljivu djevojčicu (Caoilinn Springall) koja pokušava stupiti u kontakt sa svemirskim brodom u povratku na Zemlju. Posada ovoga broda, predvođena bračnim parom (David Oyelowo i Felicity Jones), nije uspjela stupiti u kontakt ni s kime na Zemlji.

U pokušaju uspostavljanja kontakta sa svemirskim brodom, znanstvenik i djevojčica se moraju po ledu i arktičkoj vjetrometini probiti do druge stanice s jačim signalom. Snimanje stvarne vjetrometine bio je jedan od najvećih izazova filma.

Oslonili su se na sreću i vremenske prilike. Posrećilo im se, a najveći je izazov bila nemogućnost kontroliranja situacije. Mala filmska ekipa naoružana teškim 65-milimetarskim kamerama snimala je na pravoj vjetrometini od 80 kilometara na sat, na vrhu islandskog ledenjaka na temperaturi od 40 stupnjeva ispod ništice.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Izvan redateljeve kontrole bila je i trudnoća glavne glumice Felicity Jones, otkrivena u trećem tjednu od početka snimanja. Clooney je sa svojim producentskim partnerom i čestim koscenaristom Grantom Heslovom razmišljao o digitalnoj zamjeni glave, ali ubrzo su odlučili prihvatiti i njeno tijelo koje se počelo mijenjati, pa je čak snimala i bestežinske prizore. Ipak, umjesto sajli korišten je kran, a plutajuće noge dodane su joj digitalno.

Snimanje dijela filma smještenog u svemir, otkriva Clooney, bilo je beskrajno komplicirano, a svemirski brod su prvo izgradili u virtualnoj stvarnosti.

'Mogli smo hodati po njemu, dizajnirati snimke kao da hodate svemirskim brodom kako bismo shvatili koje dijelove trebamo izgraditi, a što bismo mogli odraditi virtualno', rekao je Clooney te je zbog toga završio i šestomjesečni tečaj vizualnih efekata i isto toliko dugo s naočalama za virtualnu stvarnost na očima nosio kameru po praznoj teretani.

'Clooney radi kao dečki čije filmove voli, poput braće Coen ili Soderbergha. Ne skuplja snimke, zna što želi i ne troši puno vremena na stvari za koje zna da ih nikad neće upotrijebiti', kaže Heslov i otkriva da njegova snimanja uvijek završe nekoliko dana ranije.

'Misli li glumac da može 30 puta ponavljati scenu, započet će opušteno, ali kad znaju da se snima samo jednom, naoružaju se do zuba i spremni su za snimanje', kaže Clooney, dodajući da rijetko kad scenu snima više od tri puta, a trideset posto njih snimi od prve.

Povratkom kući nakon snimanja Clooney je imao samo tjedan dana za montažu prije nego je krenuo lockdown pa se postprodukcija odvijala na daljinu, putem Zooma i Overcasta.

U filmu se pojavljuje i mlađa varijanta Clooneyjeva lika, ali tehnologija zaustavljanja starenja, kakva je korištena u filmu 'Irac', nije mu bila opcija. Te je scene povjerio glumcu Ethanu Pecku, ali je u film uveo zvučnu inovaciju i svoj zreli glas spojio s mladim glumcem.

'Vratiti se 30 godina unatrag, kad je moj glas bio za oktavu viši, bio je vrlo složen proces, a Lucas Sound u tom je procesu pomiješao i spojio tisuće komadića', rekao je Clooney.