AUDICIJA ZA 'MASTERCHEF HRVATSKA'

'Čokoladni orgazam' kao uvod u televizijski fenomen

25.01.2011 u 15:53

Bionic
Reading

Od 1500 prijavljenih natjecatelja za show 'Masterchef Hrvatska' njih 100 dobilo je priliku pokazati svoj talent na audicijama koje su se ovih dana održavale u Zagrebu

U pet dana produkcijski tim sastavljen od vrhunskih stručnjaka ocjenjivao je kulinarske sposobnosti natjecatelja. Samo najbolji su prošli dalje, odjenuli svoju Masterchef pregaču i dobili priliku ostvariti svoje gastro snove. Utrka s vremenom, maštovitost i kreativnost sastavni su dio audicija koje će dati samo 50 najstrastvenijih gastronoma koji će ući u drugi krug showa 'Masterchef Hrvatska', a time i u emisiju. Mladi, stari, kućanice, ribari, inženjeri, pravnici, umjetnici, trgovci, arhitekti, dizajneri, studenti, informatičari, medicinske sestre, direktori, samo su neka od zanimanja natjecatelja koji su pristupili audicijama.

Pred tročlanim stručnim timom sastavljenim od vrhunskih stručnjaka - majstora kuhinje, gastronoma i kritičara - natjecatelji su morali pokazati koliki talent posjeduju te koliko je zaista velika njihova ljubav prema hrani i pripremanju različitih jela. Pozitivna energija apsolutno je zavladala prostorijama Wine & gastro academy u kojima su održane audicije te snimljeni prvi kadrovi showa 'Masterchef Hrvatska'. Natjecatelji koji su pristupili audicijama dolaze s raznim željama - od otvaranja ekskluzivnog restorana, obiteljskog hotelijerskog središta, ugodne kavane ili mirisne slastičarnice, te s jednom najvećom: postati prvi hrvatski masterchef.

Među prvima svoje umijeće na audiciji je predstavio 58-godišnji Mislav Ante Jurenić. Obrtnik iz Zagreba za ljetovanja na Braču zaljubio se u njihovu 'spizu' i odatle je inspiriran tradicionalnom kuhinjom. Receptom 'Srdela na bročki u šalši od pomidore' oduševio je žiri.

'Bilo je dobro, nisam imao tremu. Znao sam da ću proći, jer sam išao s jednim starinskim receptom za koji sam znao da će oduševiti stručni žiri. To je i inače moj omiljeni recept, od dvjestotinjak koje ću prvom prilikom izdati u kuharici. Inače, pod svojim brendom Mattina Croatica proizvodim namaze od maslina kao što su dalmatinska i bodulska tapenada, pesto dalmatino i bročki pesto, kiselu ljutiku i sušene cherry rajčice. Imam dosta znanja i iskustva, ali moj najbolji dodatak jelima uvijek je ljubav prema dalmatinskoj spizi i kužinavanju', dojmovi su kandidata koji je dobio pregaču i tako nastavlja svoj put u 'Masterchefu'.
Njemu uz bok stao je Marko Palfi (29), student novinarstva iz Čakovca.

'Živo me zanima kakav sam amaterski kuhar u usporedbi s drugima kojima je to najdraži hobi, kao i meni. Izuzetno sam društven, pa popodneva i večeri najradije provodim u bliskom krugu prijatelja kojima pripravljam sve i svašta, od tjestenina i rižota do mojih specijaliteta – piceka, patki i divljih ptica na sto načina. 'Slani' sam tip, a ako u 'Masterchefu' dobijem 'slatki' zadatak, shvatit ću to kao izazov da se okušam u pečenju kolača', veli mladi kuhar, kojega će u kuharskom reality showu tome možda podučiti jedna još mlađa kandidatkinja.

Željani Ančić (23), menadžerici ljudskih resursa iz Zavojana kod Vrgorca, s trenutačnom adresom u Mokošici, želja je dokazati da žene ipak vode glavnu riječ u kuhinji. 'Ovo je prvo natjecanje na koje sam se ikada prijavila jer sportašica nisam, drugi showovi me ne zanimaju, a želim demantirati tezu da su muškarci bolji kuhari. Oni su samo izbirljiviji, a nama je uglavnom važno da ubacimo nešto u sebe i proguramo dan pun obaveza. Ljubav definitivno prolazi kroz želudac. Dokazuje to moj 'Lava kolač' nalik muffinu s punjenjem koje zovu i čokoladnim orgazmom. Žiri je komentirao da je ovo najbolje slatko koje su u pet dana audicije okusili. Prijavila sam se da dokažem da mogu i ovo, biti što bolja i ići što dalje. Audiciju sam prošla', zadovoljna je jedna od manje brojnih ženskih majstorica kuhinje koje su se prijavile za show.

Show 'Masterchef' opisan je kao televizijski fenomen koji je inspirirao milijune australskih obitelji da usavrše kulinarske vještine i tisuće da se natječu za titulu kulinarske zvijezde. Finale prve sezone 2009. u kojemu je za prvog australskog masterchefa bila okrunjena Julie Goodwin gledalo je rekordnih 4,1 milijun Australaca i potaklo njih osam tisuća da se druge godine i sami prijave za show. Pedeset odabranih vodilo je utrku 13 tjedana i prikovalo gledatelje za ekran. Ovaj se format potom prikazao u SAD-u, Velikoj Britaniji, Novom Zelandu, Grčkoj i Njemačkoj te ponovio australski rezultat, a trenutno je u produkciji u Nizozemskoj, Norveškoj, Švedskoj, Belgiji, Indiji, Mađarskoj i drugdje. U Australiji je show doživio i daljnji razvoj formata u celebrity i junior verzije, jednako omiljene među gledateljima. Svjetski uspjeh 'Masterchefa' komentirao je i profesor za komunikologiju sa Sveučilišta u Sydneyju, Marc Brennan, te ga protumačio kao show 'lišen svih negativnih konotacija reality televizije, pun podrške i ohrabrenja.'

'Masterchefovi' su doživjeli instantnu slavu nakon pobjeda u produkcijama svojih zemalja. Prva pobjednica Julie Goodwin proslavila se u samo godinu dana, uz naslovnice svih vodećih novina postala je gastro kolumnistica u ženskim magazinima i autorica čitane kuharice, a uz nju su ponudu od raznih izdavača dobili i drugi natjecatelji koji su ušli u top 20. Julie se nastavila pojavljivati na televiziji te je sudjelovala u emisiji u kojoj je odlazila u domove obitelji kako bi im pokazala radost i kvalitetu pripreme hrane.

Od ovog proljeća kreće najkreativniji reality show i u našoj zemlji te će gledatelji trinaest tjedana pratiti odabir i navijati za prvog hrvatskog masterchefa na programu Nove TV.