BLOG: PEDALIRANJE

Znate li što je to bike radar? A mogao bi vam spasiti život

27.11.2016 u 08:13

Bionic
Reading

Varia bike radar je prvi uređaj koji biciklista upozorava da mu se približava vozilo s leđa. To naravno pomaže u kreiranju sigurnijeg biciklističkog okruženja. Bike radar Garmin svakako je takav pametni i inovativni uređaj. Prepoznavanje vozila na udaljenosti do sto pedeset metara te posebno signaliziranje za nailazak automobila koji ide velikom brzinom, vrijedna je informacija za vozača bicikla. Naš bloger isprobao je kako zapravo radi bike radar, gdje i kada je najviše koristan i koje su mu zamjerke

Jednostavno sam montirao novi Varia bike radar. Sastoji se od dva dijela, stražnjeg koji izgleda poput bljeskalice i prednjeg uređaja koji je kao slatki mali gadget i montira se na volan. Najviše me brinulo kako ću to sve primijetiti, pogotovo po danjem svjetlu. Sitne lampice signaliziraju da je uparivanje sa stražnjim radarom uspjelo i vide se dobro. U prvi mah me tako sve oduševilo, da sam gledao samo u volan i nisam ni shvatio da sam zanemario pogled ispred sebe, ali uspio sam izbjeći nevolju. No to je samo mala opaska prvo meni, a možda i nekom drugom. Prvo vjerujemo sebi i svojim očima, ušima i ostalim osjetima i intuiciji.

Bike radar vrlo je ozbiljan uređaj koji će iz temelja promijeniti puno toga u vožnji.
Svakako je koristan i vrlo pametan. Zanimljivo je da u gradskoj vožnji i kada je biciklist na bike stazi ili udaljen od kolnika, i dalje prima informacije o vozilima, što nije loše jer već pri prvom raskršću zna da ima vozilo uz sebe koje bi možda moglo u polu skretanju ne primijetiti biciklista ili se ne zaustaviti. Do dolaska na dvosmjernu prometnicu, gdje me, razumljivo, najviše zanimalo kako radar radi, već sam imao puno dojmova. Prvo, besprijekoran je i kada sam mislio da auta nema iza mene, kada se upalila žuta lampica, u daljini sam ga vidio. Učinilo mi se da signalizira vozila i puno dalje od sto pedeset metara, što je proizvođač naveo u uputama.

Sada sam se već uhodao pa sam i krajičkom oka mogao pratiti kako vozilo dolazi. Prvi put imao sam situaciju da su išla tri auta i zaista, tri lampice klizile su prema naprijed. U jednom momentu upalila se i crvena lampica, što me zbunilo, naime taman sam mislio da sve znam. Odmah mi je bilo jasno, automobil je nailazio neprimjereno velikom brzinom, možda i većom od 80 km/h. Znači, dobio sam informaciju o eventualno opasnoj situaciji u prometu. Možda će zanimati one koji već posjeduju neke uređaje od Garmina, da je dovoljno da imaju stražnji dio uređaja, dok informacije primaju na nekom od postojećih gadgeta.

Zaslon s tim sitnim svjetlucavim lampicama u pokretu vrlo je jak i stalno vidljiv. Kada automobila nema, upaljeno je zeleno svijetlo na uređaju. Vozio se potom na prometnici gdje uopće nema prometa, ali je ipak naišao jedan automobil. Paljenje žute lampice sam primijetio i odgovarajuće se pripremio za iznenadni susret. Kod situacije kada me vozilo iza mene nije još zaobišlo, nego je čekalo slobodan prolaz iza mene, zbog male brzine ispalo je iz radarskog praćenja. Radar je ipak upamtio da još jedan auto čeka na prolaz odostraga i kada me zaobišao, bijela lampica prestala je žmigati. To je značilo da su sva vozila prošla. Ponovno paljenje zelene lampice značilo da je nema ni novih nailazaka, barem za sada.

Nakon više dnevnih vožnji i korištenja radara, polako sam sredio dojmove. Zadnji dio uređaja koristi se ujedno kao svjetlo. Tako da radar ne upozorava samo bicikliste na vozila, već i vozila na bicikliste. Uz to zadnje svijetlo se i automatski prilagođava promjenom uvjeta na cesti i brzinom kretanja. Prednji gadget je malen, jednostavan i ne smeta pri vožnji niti realno odvlači pažnju. Oba se samostalno pune preko USB-a i rade neprekidno oko šest sati.

Reakcije na Facebooku bile su vrlo zanimljive. Na maglu sam i zaboravio pa me podsjetio Davor, jedan od mojih fanova. Dobro je primijetio da u uvjetima smanjene vidljivosti radar može biti vrlo koristan. Povela si i rasprava o retrovizoru za bicikl ili radaru. Vrlo brzo je zaključeno da je neusporedivo jer retrovizor zauzima previše mjesta i ne obavještava biciklistu o nailasku vozila. Ivan je skrenuo pozornost na činjenicu da je pri vjetru, brzim i ravnim cestama teže čuti auto, pa radar ima itekako smisla. Uparen s drugim Garmin Edge uređajem je najprikladniji, zaključio je Ivan. Uz opasku o ružnom izgledu radara. Vjerojatno je mislio na stražnji dio, koji je malo nezgrapan. Prednji po meni ima lijepi dizajn i pogođenu funkcionalnost. Kod staržnjeg svijetla tj. radara mogu se postaviti pokazivači smjera, kojima se upravlja ili putem kompatibilnog edge uređaja ili daljinskog upravljača. Preporučena cijena bike radar kompleta je oko 2300 kuna, ako se nabavlja samo radar, cijena je znatno niža. Naravno ako biciklista već posjeduje neki gadget na kojem može primati informacije s bike radara. Na primjer Varia Vision  to je također novi i lagani uređaj koji se montira uz okvir naočala vozača i omogućuje primanje informacija bez skretanja pogleda, tj. u vidnom polju. Pa tako biciklist može primiti i info s bike radara o kretanju automobila odostraga. Više o tom bike gadgetu drugom prilikom.

Udarac odostraga nažalost najveći je uzrok stradavanja kod bike nesreća. Ovo je uređaj koji daje dodatan uvid u vozila koja se približavaju stoga predstavlja važnu prekretnicu. Oprezni smo i gledamo preko ramena, osobito prije skretanja, ali Varia radar važan je alat koji gleda iza čak i kada to ne činimo. Edge računalo ili Varia radar prikazuje i do osam vozila koja se približavaju i može naznačiti relativnu brzinu kojom se približavaju, kao i razinu prijetnje koju predstavljaju.