BLOG PEDALIRANJE

Tportalov bloger donosi iskustva pedaliranja po snijegu: Dobro se pripremite za zimske avanture

25.11.2018 u 07:43

Bionic
Reading

Bloger tportala već je uživao na prvom snijegu, ali se prisjetio najboljih snježnih i zimskih vožnji. Treba se pripremiti na sve što donose hladnije vrijeme, kraći dani i snijeg na podlozi. Savjetuje kako se odjenuti, gdje voziti, kada i koliko dugo, te na što najviše paziti

Novi modeli bicikala i dodatna oprema zadnjih godina puno su pomogli da se vozimo ugodnije i sigurnije u svim vremenskim uvjetima. Tako i zimi po snijegu. Postoje čavlerice, posebne gume za bicikle, i fet bicikli, koji su glomazni baš kao i gume, a takva oprema i bicikli idealni su za vožnju po snijegu, pa čak i zaleđenoj podlozi.

Naime, bicikl koji ima šire gume i puno veće ripne ili izbočine lakše je upravljiv. Svi oni koji imaju MTB bicikle praktički mogu na podlogu koja je prekrivena snijegom. Ako je snijega malo i površina je ravna, a vožnja bez puno naglih skretanja, svi se mogu uputiti u snježnu avanturu. Možda kraću ili samo po gradu, ali mogu na snijeg.

Ako se penjete iz Zagreba na Sljeme, bit će vam toplo, a ako bude sunca, i vruće. Pri povratku i nakon uživanja na suncu na terasi nekog od planinarskih domova slijedi ono teže. Mene uvijek svi pitaju - kako si uspio doći na Sljeme? A nitko me ne pita kako sam se vratio. Obično dan već ide kraju, pri povratku su veće brzine jer se spuštate i ulazite u klance. Postaje i jako hladno pa za povratak uvijek imam drugu opremu - deblje rukavice skoro kao skijaške, duple čarape, sve žive kape i potkape, a slično je i s odjećom. I još mi je hladno. Neki put se zaustavim kako bih se ugrijao.

Da bi izlet uspio, treba pažljivo pratiti prognozu vremena i isplanirati bike putovanje ili ići u društvu. Na primjer, na Sljemenu i ove godine bit će održana popularna vožnja D-Mrazovi u organizaciji bike kluba Sutla, i to u nedjelju 16. prosinca. Dobra je to prilika za odlazak na Sljeme zimi.

  • +5
Japetić i Sljeme Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

U Gorskom kotaru tradicionalno se vozi oko Delnica na zimskom događaju Generator 19. i 20. siječnja iduće godine, dok ruta za Sljeme ide postojećom prometnicom, koja je obično očišćena na crno, tj. do asfalta. No nije uvijek. Opreza zapravo treba biti puno pri povratku. Zato je važno odmoriti se, okrijepiti i pripremiti za povratak.

Nije lako voziti noću, treba imati dobru rasvjetu i koncentraciju na vožnju. Malo leda na kolniku moglo bi prouzročiti nevolju. Trebate znati da se grupa entuzijasta okuplja četvrtkom i ide na noćne vožnje po Sljemenu. Ako se želite voziti dijelom po šumi ili makadamu, iskustvo brdske zimske vožnje treba prvo steći u boljim uvjetima. Ljeti ili u neko doba godine, dok nije baš prava zima.

Gorski kotar je privlačan. Mnogi vole vožnje koje idu primorskim dijelom, gdje nema snijega ili ga ima malo. Vozio sam od Skrada do Ravne Gore, pa sve do Vrbovskog. Izmjenjivali su se magla i sunce, a uz svu opremu, pažnju, pa i topli čaj, u jednom momentu postalo mi je jako hladno. Nesnosno. Jedva sam izdržao do mjesta Jablan kraj Vrbovskog. Tu sam se utoplio kod prijatelja. Kada dođe takva situacija, bez straha i srama treba pokucati na prva vrata.

Najljepši izlet bio je i onaj na Petehovac iznad Delnica. Cesta je bila pod snijegom. No prošla je ralica. Pomogao mi je električni bajk i super široke gume. Ruta nije duga, a planinarski dom uvijek radi. Lijepi su vidici i često je puno posjetitelja na sanjkanju i nadaleko poznatoj dobroj klopi.

Izlet na Japetić u Samoborskom gorju bio je zapamćen po jako lijepom vremenu. Na sjevernoj strani, gdje je uspon, bilo je puno snijega. No to sam polako savladao. Vozio sam po tragovima auta koji je prošao prije mene. Odabir za zimski bajk izlet trebao bi biti prema onim mjestima koja inače poznajete; ako idete u planinu, da znate da se možete jednostavno privući podnožju autom ili nekim drugim prijevoznim sredstvom.

  • +8
Gorski kotar i Biokovo Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

Biokovo je jedna od planina gdje se možete zaputiti zimi. Asfalt je do vrha. Snijeg će doći kasnije i svoj put regulirate prema vremenskim prilikama i snazi. Ako sve ide prema planu, nema razloga da ne dođete do nekog prijevoja. Poput Vrata Biokova, Ravna Vlaška ili Vošca. Ako je cesta bar malo prohodna, ako je prošlo vozilo Parka prirode ili ono koje odlazi do TV tornja, možete možda stići do vrha ili barem blizu Sv. Jure.

Kod zadnjih serpentina moglo bi biti velikih zapuha. Pri povratku je najvažnije domoći se morske strane.

Ako zapuše bura, dobro je znati da ona puše više dolje, nego gore u planini, osim na prijevojima gdje treba pripaziti i bez potrebe ne izlagati se na otvorenom.

Općenito, kada su u pitanju snijeg i bicikli, birajte robusnije modele i gume. Teži bicikl bolje legne na bijelu čaroliju. Šira guma bolje prianja. Ako imate problema sa snagom ili različito reagirate na promjenjive vremenske prilike i temperature, električni bicikl i dodana snaga dobro će doći kao ohrabrenje i stvarna podrška. A možda i za koju avanturu i snježni kilometar više. Dvostruko je teži od klasičnih bicikala, pa je to dobra strana. Jedino se baterija pri nižim temperaturama brže troši.

Uživajte na snijegu i na biciklu. Čuvajte prste na nogama i rukama i dobro ih zaštitite. Ako je jako hladno, treba dodatno zaštititi dio tijela oko trbuha, koji se vrlo lako može ohladiti. Po meni, u vožnji po snijegu treba najviše paziti da vrijeme provedeno na otvorenom bude u skladu s mogućnostima i vremenskim prilikama.