bLOG PEDALIRANJE

Naš bloger isprobao je slovenski 'bike bus' i zaključio da je to pun pogodak za sve željne avanture u regiji terana i pršuta

27.05.2019 u 10:35

Bionic
Reading

Bloger tportala bio je u Sloveniji na predstavljanju prve autobusne linije samo za bicikliste. 'Bike bus', kako ga popularno već zovu, kruži od Kopra do brojnih pitoresknih gradića po slovenskom Krasu kako bi se omogućilo cikloturistima da lakše dođu do udaljenijih bike destinacija i uživaju u pedaliranju Krasom, regijom terana i pršuta

U sklopu projekta Medcycletour, održivog razvoja obalnog turizma, i mediteranske rute EuroVelo 8, u slovenskom primorju cikloturizam ima novo lice. Regionalni razvojni centar Kopra želi dulje zadržati turiste na dva kotača, a cilj je ponuditi više na relativno kratkom slovenskom dijelu rute EuroVelo 8, obalnoj mediteranskoj bike ruti koja prolazi kroz Sloveniju u duljini od 35 kilometara.

Ruta inače ide od Španjolske sve do Grčke. Biciklistički autobus jedan je od mamaca ako poželite otići na jedan dan s mora u slovenski Kras i osjetiti taj poseban planinski kraj koji je, kao i poznato vino teran, sazreo do izvrsnosti. Kras se proteže između doline Soče, Tršćanskog zaljeva i Kopra. Tu su mnoga ugodna mjesta, poput Lipica i Škocjanske jame te Sežana, Kozina i Štanjel. Ujedno su postaje našeg bike busa koji prevozi bicikliste, s polaskom iz Kopra.

Prijevoz bike busom je besplatan. Tri puta na dan svake subote i nedjelje na taj inovativan način može se doći do savršenog izleta i posjetiti stari grad Štanjel s dvorcem i prekrasnim Ferrarijevim vrtom, voziti se između vinograda i bijelog kamena, a može se obići i jedinstvenu Škocjansku spilju ili vidjeti ergelu Lipica.

Imao sam prilike biti na prvoj vožnji bike busa i vidjeti kako sve to funkcionira. Dojmovi su više nego pozitivni. Mali autobus ima 20 sjedišta i isto toliko mjesta za bicikle. Prikolica je u razini tijela vozača i vrlo lako se bicikli stavljaju na nosače. Lakše nego na auto. Vrlo napredna tehnologija prijevoza traži od biciklista samo da se hvataljkom čvrsto zahvati rama bicikla te pričvrsti kotače zatezačima. Od Kopra do Krasa autobusu treba oko pola sata vožnje. Biciklisti izlaze na postaji na kojoj žele i kreiraju bike izlet prema vlastitoj ideji te nakon pedaliranja i bezbrižnog aktivnog lutanja navrate do neke atraktivne lokacije ili na neki od gastro i eno specijaliteta. To svakako može biti teran, po kojemu je čitav kraj poznat. Mi smo dvorcu u Štanjelu kušali pjenušac od terana.

  • +4
Kras i Štanjel Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Dražen Breitenfeld

Slikovit gradić i dvorac na stijeni Štanjel prekrasan je primjer srednjovjekovne arhitekture. Uske ulice, isklesani kamen, park i velebni, danas obnovljeni dvorac u funkciji su kulture. Danas se imamo priliku voziti biciklom i uživati u posebnom krškom ambijentu. Ta bike staza baš je i najbolja tematska ruta u Sloveniji. Ide dijelom uz staru austrougarsku cestu prema Sežani i dalje sve do Lipica. Mi smo se vozili od samog dvorca Štanjela do Sežane po ruti dugoj 25 kilometara.

  • +5
Bike bus i EuroVelo 8 Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Dražen Breitenfeld

Krš je slikovit i ujedno relativno lagan za pedaliranje jer se radi o uravnoteženom području na visini od 350 do 500 metara nad morem. U biti, sve je relativno blizu. Trst, naprimjer, dva do tri kilometra zračne linije. Biciklom se može spustiti od Kozine do Trsta za čas trasom stare pruge. Također, u Sloveniju se možete vratiti trasom EuroVelo 8 uz obalu i po ruti popularne pruge Parenzana, koja je u prošlom stoljeću povezivala Trst i Poreč. Iz Krasa se u Kopar spremniji rekreativci mogu vratiti i biciklom. Bike autobus je uvijek tu za bezbrižan povratak ako se zadržite na nekoj od interesnih točaka ili izletišta. Kopar također pruža pregršt mogućnosti za vožnju biciklom. Obalom se može bezbrižno trasom EuroVelo 8 dalje prema Izoli, Portorožu i Piranu. Naime, staze za bicikliste gotovo su savršene. Ili su potpuno odvojene od prometa ili se vozi po označenim bike stazama po kolniku s ostalim sudionicima u prometu.