PO POVRATKU S RADAR FESTA

Poginuo glazbeni kritičar Darko Glavan

13.07.2009 u 09:36

Bionic
Reading

U Varaždinu je sinoć poginuo poznati glazbeni publicist i povjesničar umjetnosti Darko Glavan

Očevid u Zagrebačkoj ulici

Darko Glavan poginuo je samo petstotinjak metara od stadiona Varteks, na kojemu se održavao Radar Festival. Njegovo tijelo nađeno je oko ponoći u Zagrebačkoj ulici kod Plitvičkog mosta.

Varaždinska policija potvrdila je da je Glavan poginuo, a okolnosti se još istražuju. Pretpostavlja se da je na njega naletjelo osobno vozilo, čemu svjedoče tragovi pronađeni na mjestu događaja - staklo i plastika koji odgovaraju braniku osobnog automobila.

Nesreća se dogodila neposredno nakon koncerta Carlosa Santane na Radar festivalu. Nakon što se vijest proširila, organizatori Festivala prekinuli su službeni afterparty koji se održavao na stadionu Varteksa.

Darko Glavan rođen je 29. lipnja 1951. u Rijeci gdje je završio osnovnu i srednju školu. Diplomirao je povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu gdje je kraće vrijeme i predavao.

Dugo godina radio je kao kustos u Muzeju Mimara, a bio je i prvi kustos Galerije Klovićevi dvori. Autor je desetak međunarodnih i stotinjak nacionalnih izložbi s područja slikarstva, stripa, fotografije i grafičkog dizajna. Godine 2002. objavio je monografiju o Antunu Motiki, a 2005. monografiju o Galeriji Studentskog centra u Zagrebu. Krajem 2003. izabran je za predsjednika hrvatske sekcije AICA-e (međunarodna udruga likovnih kritičara).

Paralelno s karijerom povjesničara umjetnosti, Glavan je od 1969. aktivan i kao rock kritičar. Svoju prvu knjigu 'Punk', prvu autorsku knjigu o punku u bivšoj Jugoslaviji, objavio je 1980, a prošle godine doživjela je reizdanje.

S Draženom Vrdoljakom napisao je biografiju Bijelog dugmeta 'Ništa mudro' (1981), a s Hrvojem Horvatom suautor je biografija Rolling Stonesa 'Rock'n'Roll Babilon' (1998) i Prljavog kazališta 'Sve je lako kad si mlad' (2000).

Osim autorskih tekstova, Darko Glavan povijest i teoriju rock glazbe obogatio je prijevodima vrlo važnih djela poput 'Tajna povijest rocka' Ronija Sariga.