U KINIMA: 'PROMATRAČ'

Hillary Swank protiv nevidljivog psihopata

25.05.2011 u 09:23

Bionic
Reading

Začuđujuće dosadan i generičan triler s dobrim glumcima

Hillary Swank ima zanimljivu filmografiju jer osim nekoliko izvrsnih filmova i dva osvojena Oscara često bira poprilično loše uratke. To su uglavnom trileri ili horori, stoga ‘Promatrač’ samo po statistici ne zvuči primamljivo, a i priča ne predstavlja zanimljivost zbog nedostatka svježih ideja. Mlada doktorica Juliet (Hillary Swank) iznajmljuje veliki stan za veoma povoljnu cijenu od vlasnika Maxa (Jeffrey Dean Morgan) s kojim se odmah sprijateljuje. Naizgled izvrsna situacija postepeno postaje sve čudnija jer Juliet ima dojam da je netko stalno promatra. Kako vrijeme odmiče, tako Maxovo pravo lice dolazi do izražaja i Juliet će shvatiti da on nije savršeni muškarac kakvim se doima. Ovo je tipična podloga za triler tipa ‘Psiho’ i jedino što daje nadu da ovo nije zanemariv film su dobri glumci (Morgan se iskazao u mnogim televizijskim ulogama kao karizmatičan glumac).

‘Promatrač’ nažalost ne uspijeva biti zanimljiviji od bezbroj drugih trilera gotovo identične radnje. Kod ovako generičke priče i razvoja događaja jedino solidni likovi mogu biti odlika, ali ‘Promatrač’ nam ne pruža to zadovoljstvo. Ne možemo zapravo reći da su glumci loši, ali njihovi likovi napisani su kvalitetom jeftinih televizijskih produkcija, odnosno bez mnogo osobina po kojima bi nam ostali u sjećanju. Kod lika Hillary Swank najviše se osjeća ovaj nedostatak jer predstavlja ženu čiji se filmski život sastoji od spavanja, ispijanja vina u kadi i povremenog seksualnog užitka. Kada se oko nje počnu odvijati ‘napeti’ događaji nismo previše zabrinuti jer nemamo dojam da ona ima što za izgubiti. Maxovom liku pruža se mnogo više vremena za razvoj, ali iako ispada kompleksniji i zanimljiviji, on je isto konačno zanemariv kao negativac jer su svi likovi o kojima njegovo ponašanje ovisi često očajne karikature. Uzmimo za primjer Maxova djeda (Christopher Lee) koji bi trebao predstavljati jedan od većih razloga Maxovih poremećaja, ali iz samo nekoliko minuta filma jedino po čemu ga pamtimo jest to što zna biti verbalno neugodan i ne ustručava se unuku opaliti šamar. Ostali sporedni likovi još su gori i zapanjujuće je zapravo koliko su zanemarivi. Kao pozitivnu odliku možemo navesti solidnu režiju s nekoliko izuzetno efektnih kadrova, pogotovo u kombinaciji s kreativnom montažom slike i zvuka, što je na neki način razočaravajuće jer daje do znanja da je ovo mogao biti uistinu kvalitetan triler s boljim scenarijem.

‘Promatrač’ je voajerski triler bez traga originalnosti, ali zbog dobrih glumaca uspijeva biti gledljiv. Glumci i režija zapravo su jedini razlozi što ovo ne spada u kategoriju bezbroj sličnih i znatno jeftinije produciranih trilera, ali to ne znači da se može preporučiti. Iskusnijim gledateljima ovo će biti izuzetno dosadno iskustvo, a ostali će možda naći trenutke zanimljivosti zbog posvećenosti Deana Morgana svome liku, koliko god on bio osrednje napisan. Zaključno, nepotreban triler i očito dodatni džeparac za sve prisutne glumce.