AKON

'Freedom'

12.01.2009 u 08:00

Bionic
Reading

Kad je Akon rekao da će njegov novi, treći studijski album biti 'europski' i 'elektronički', nije se šalio – Akon i house? Zašto ne

Zapravo, 4-to-the-floor je već neko vrijeme u američkom R&B-ju, ali tek nedavno su zabilježeni i prvi veliki crossover hitovi, zahvaljujući pametnim križancima koje su i američkoj i europskoj publici servirali Ne-Yo i Rihanna. Akonov 'Keep You Much Longer', primjerice, čisti je materijal za Novalju – onome tko ga zna samo po 'Smack That' i 'I Wanna Fuck You' to bi i mogao biti šok, no riječ je zapravo o vrlo mudroj marketinškoj odluci.

Akonov menadžment je tako prilično pametno podijelio materijal za opskrbu dva najveća tržišta, što je vidljivo već kod odabira prvih singlova – 'Right Now (Na Na Na)', ujedno i prva stvar na albumu, zapravo je 2-step s atmosferičnim 80's sintićima, namijenjen pop radiju i europskom tržištu. Gotovo paralelno je objavljen i 'I'm So Paid', singl za hip hop i R&B radio, klasični komad modernog, blingajućeg repanja s Lil' Wayneom i Youngom Jeezyjem na mikrofonu.

Odmah nakon toga slijedi 'Beautiful' (feat. Colby O'Donis & Kardinal Offishall), još jedna pjesma koju je jednako prirodno čuti na Vivi koliko i na BET-u, a popeglani plesni štih nastavlja se u glacijalno-digitalnoj produkciji 'Troublemaker' (feat. Sweet Rush), koliko i u 'We Don't Care', još jednom euro-pop plesnjaku. Duh osamdesetih i euro popa lebdi iznad cijelog albuma, čak i onda kada se materijal pokušava približiti tzv. starom Akonu. Seks, zaljubljivanje u striptizete, slomljena srca, slavljenje radosti kapitalizma i pokoji lirski 'aktivizam' recept su za tekstualnu stranu materijala.

Ovaj zaokret u zvuku, estetici i poetici nije se pokazao pretjerano komercijalno isplativim – doduše, Akon je uvijek najviše uspijevao posuđujući drugima svoje vokalne usluge, baš poput T-Paina (koji ovdje gostuje u klasičnom R&B saharinu 'Holla Holla'), ali 'Freedom' se prodao dvostruko manje od 'Konvicted', kao što su ocjene kritičara također prepolovljene. Ovog puta, čini se, i tržište i kritika imaju pravo.

Ocjena: 6/10
 
Izdavač: Konvict Muzik / Universal