SARAJEVO FILM FESTIVAL

Ciklus Panorama - od filmova ceste do zatvorskih drama

16.07.2009 u 14:10

Bionic
Reading

U ovogodišnjem ciklusu filmova Panorama, po izboru Howarda Feinsteina, naći će se 18 filmova u rasponu od filma ceste i ljubavne tematike do psiholoških horor filmova i zatvorskih drama

Howard Feinsteinselektor ovogodišnjeg ciklusa filmova Panorama, za ovogodišnji Sarajevo Film Festival odabrao je 18 filmova, odredivši ih 'ni eksperimentalnima, ni tipičnima poput međusobno zamjenjivih filmova koji igraju u kinu u obližnjem trgovačkom centru, već negdje između'. Tako su i filmovi koje je Feinstein izabrao konvencionalne tematike i neobične razrade teme.

Nekoliko filmova u konkurenciji spada u žanr filma ceste. The Fly, ruskog redatelja Vladimira Kotta, otvorit će program, a govori o vozaču kamiona razapetom između slobodnog života na kotačima i provincijskog mira koji bi ga okruživao ako se počne brinuti o kćeri za koju prije nije znao. Laila's Birthday, palestinskog autora Rashida Masharawija, priča je o bivšem sucu iz Ramale koji se suočava s užasom vozeći gradom taksi. Goodbye Solo, Amerikanca Ramina Bahranija, dobrim je dijelom također smješten na cestu, a govori o starcu koji je odlučio počiniti samoubojstvo i o mlađem afričkom imigrantu, vozaču koji ga pokušava spriječiti u toj nakani. Također, dobar dio kazahstanskog filma Songs From the Southern Seas Marata Sarulua nosi oznaku filma ceste.

Osim filma ceste, bit će zastupljeni i filmovi ljubavne tematike. U japanskom filmu Love Exposure Siona Sonoa, mladi protagonist beznadno je zaljubljen u djevojku iz svoje vizije. Another Man, švicarskog redatelja Lionela Baiera, naslanja se na romantične komedije tipa Hepburn-Tracy, da bi ih zatim iznevjerio. U filmu Antichrist, danskog adulte terriblea Larsa von Triera, nakon smrti djeteta intenzivno seksualan bračni par upada u svijet gotovo negledljiva sadizma. Kratki film In The Theme Ruskinje Olge Popove istražuje dinamiku odnosa dviju lezbijki.

Treću tematsku cjelinu čine psihološki horor filmovi, koji taj žanr izvrću naglavačke. U filmu Fear Me Not, danskog redatelja Kristiana Levringa, izvrsni Ulrich Thomsen igra bogatog, civiliziranog čovjeka koji dopušta da njegovi unutrašnji demoni toliko izbiju na površinu da počne mučiti suprugu i kćer. Morfij, kostimirani film ruskog reditelja Alekseja Balabanova, prati jednog seoskog doktora i njegovu medicinsku sestru dok propadaju u zastrašujući svijet teških ovisnika. U meksičkom filmu Parque Via autora Enriquea Riveroa, kućepazitelj, uplašen vanjskim svijetom, počinit će stravično djelo u strahu od otkaza. U drugom meksičkom filmu Daniel & Ana Michaela Franca, prisiljavanje na incestuozan čin od strane otmičara najavljuje polagani mentalni raspad jednog tinejdžera koji gleda groteskno zlostavljanje svoje voljene sestre. Native Dancer, kazahstanske redateljice Guke Omarove, priča je o iscjeliteljici i kazni koju nameće vulgarnim plaćenicima koji uznemiravaju njezin i živote ljudi oko nje.

Tematsku šetnju Panoramom zatvaraju zatvorske drame, poput japanskog filma Vacation Hajimea Kadoija, u kojem jedan zatvorski stražar mora birati između prijateljstva sa zatvorenikom osuđenim na smrt i slobodnog tjedna za medeni mjesec. Bronson, film Nicolasa Windinga Refna, priča je o Britancu s najdužim zatvorskim stažem. Kvazi-zatvorskim dramama možemo shvatiti i još dva filma koja nisu smještena u takve institucije: čileanski film The Maid Sebastiana Silve, o kućnoj pomoćnici iz unutrašnjosti koja je zatočena u luksuznom domu bogate gradske obitelji s kojom živi, i kratki američki film Second Guessing Grandma Boba Giraldija, o mladom homoseksualcu koji se pokušava javno deklarirati osamdesetih godina prošlog stoljeća.