GODINA VELIKIH PROMJENA

Zara se priprema za veliki zaokret: Nazire li se kraj gomilanju jeftinih krpica?

17.07.2019 u 15:24

Bionic
Reading

Španjolski brend Zara iza kojeg stoji jedan od najbogatijih ljudi na svijetu, samozatajni milijarder Amancio Ortega, priprema poslovni zaokret koji bi trebao ovaj poznati brend učiniti održivim

Kako je izvijestio Vogue, Pablo Isla, izvršni direktor Inditexa (Zarine matične tvrtke u čijem su sastavi i drugi dobro poznati brendovi poput Bershke, Stradivariusa, Pull&Beara ili Massima Duttija), Ortegina kćer Marta i neimenovani član Zarinog dizajnerskog tima, održali su nedavno sastanak na kojem su razgovarali kako bi ovaj poznati brend mogli učiniti održivim.

2019. je bila godina velikih promjena za Zaru: u siječnju je ovaj svjetski poznati lanac maloprodajne brze mode promijenio logotip koji je doživio podijeljene reakcije, a sad planira razraditi strategiju kako bi svoje poslovanje prilagodili modernim načelima poput - održivosti.

'Mi uvijek tražimo načine kako bismo bili bolji. Želimo raditi na novim tehnologijama, s recikliranim materijalima i pomoći u stvaranju novih tkanina s kojima naši dizajneri, kao i drugi u industriji, mogu raditi. To je moralno i komercijalno ispravno i to je pristup kojem smo apsolutno posvećeni', objasnila je Marta Ortega, nasljednica Orteginog carstva.

Zara sad sve nade polaže u Join Life, svoju novu kolekciju s ekološkim predznakom koja će činiti 20 posto Zarine ponude do kraja 2019. godine kao i predanost nultom ispuštanja kemikalija prilikom proizvodnje svoje odjeće.

Osim toga, do 2025. godine u Zari se nadaju kako će njihove kolekcije biti izrađene od 100 posto održivog pamuka te 100 posto recikliranog poliestera. Ovaj brend također radi na svođenju zagađivanja u svojim tvornicama na nultu razinu te podizanje postotak korištenja obnovljivih izvora energije za svoje sjedište, distribucijske centre i trgovine na oko 80 posto.

Budući da Zara mijenja svoju poslovnu strategiju, pred brzom modom su novi izazovi pa će popularni brend nastojati potpuno promijeniti svoj koncept te raditi u skladu s novim načelima općenito u društvu: usporiti u svemu, manje kupovati i što dulje nositi ono što imamo.

  • +15
Marta Ortega Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Kako kaže Zarina dizajnerica Bea Padin u tvrtci su oduvijek bili svjesni održivosti.

'Naša proizvodnja prilagođena je zahtjevima prodaje čime se minimiziraju viškovi zaliha, a time i otpad. Koristimo sve više recikliranih i organskih tkanina', objašnjava B. Padin.

Njezin kolega dizajner Simon Psaric objašnjava kako se Zara sve više fokusira na odjeću koja će trajati nekoliko sezona umjesto trendovskih krpica.

'Postajemo sve više usredotočeni na bezvremenske komade koji mogu činiti osnovu nečije garderobe, kako to mi u Španjolskoj kažemo 'fondo de armario'. Na primjer, kaput načinjen od visokokvalitetne vune koja je izrađena od recikliranih vlakana, ili haljina od visokokvalitetne talijanske svile doista je vječan i može trajati godinama, a možda će ih i vaša kćer jednoga dana moći nositi', objašnjava on.

Međutim, u inicijativama zasada nedostaje jedna glavna komponenta: njezini radnici. Kupci su pronašli rukom pisane bilješke unutar džepova koje su stavili nezadovoljni tvorničkih radnika u Istanbulu. Zarine tvornice su neodvojiv dio njihovog poslovnog modela: zato je brand brze mode u mogućnosti tako brzo proizvoditi svoju robu.

Naime, manje je poznato kako npr. u Zari vrlo brrzo uočavaju trendove te kreiraju proizvode za manje od 15 dana! Dok je većini modne industrije potrebno oko 40 tjedana da se nešto nađe na tržištu, Zara to može napraviti u roku od 2 do 4 tjedna. Jedna tvornica u Tunisu, primjerice, proizvodi 1.200 komada dnevno, 150 komada na sat. Radnici imaju strogo predviđeno vrijeme za izradu što znači da bi trebalo jednu košulju završiti u roku 38 minuta: ako to traje duže od toga, počinje se gubiti novac, pa se mnogi pitaju kako će Inditex riješiti i ovaj etički problem kad se radi o vlastitim zaposlenicima.