NEVIDLJIVI DIZAJN

Za ugodniji boravak kod kuće: Ikea i Ben Gorham, osnivač Byreda, stvorili kolekciju mirisnih svijeća koje ćete poželjeti imati

15.10.2020 u 12:08

Bionic
Reading

Surađujući s jednim od najboljih u svijetu mirisa, Benom Gorhamom iz Byreda, Ikea svojom novom kolekcijom odlučila je istražiti nevidljivi dizajn – ideju da na vaše osjećaje ne utječe samo izgled vašeg doma, već i mirisi, svjetlost, zvukovi... Rezultat toga je kolekcija od 13 mirisnih svijeća naziva Osynlig, a koje prizivaju uspomene i pridonose ugodnijem boravku kod kuće

Mirisi su snažan pokretač sjećanja, a još jače utječu na raspoloženje i emocije ljudi. Miris cimeta može navesti da osjetite božićno uzbuđenje, miris borova i logorskih vatri podsjetiti na ljeto koje nikada nećete zaboraviti, a dašak netom opranoga rublja mogao bi vas vratiti u roditeljski dom i djetinjstvo. Prema izvještaju Life at Home koji Ikea redovito objavljuje, ljudi snažno povezuju svoju percepciju mirisa s osjećajem topline i sigurnosti doma.

Ova saznanja nadahnula su suradnju tvrtke Ikea s Benom Gorhamom, osnivačem švedske tvrtke Byredo, poznate po luksuznim parfemima i modnim dodacima, a odnedavno i liniji dekorativne kozmetike. Byredo nudi niz ekskluzivnih mirisa za ljude i domove, a njihove mirisne svijeće i parfemi razvijeni su danas pomalo zanemarenim pristupom - koristeći jednostavne kombinacije najkvalitetnijih sirovina. Zajedno s Benom Gorhamom, Ikea je istražila kako iskoristiti snagu mirisa za stvaranje nevidljivog dizajna i poboljšanje života kod kuće.

'Način na koji vaš dom miriše vrlo je emotivan i igra veliku ulogu u tome kako se u njemu osjećate. Dom nije samo nakupina predmeta koji su funkcionalni i praktični, to je mjesto gdje dolazite zajedno s obitelji i prijateljima i stvarate uspomene. Zato je miris vrlo važan dio doma, koji stvara osjećaje ugode i sigurnosti. Pokušavamo razviti brojne mirise, a vodeći se idejom da svatko ima drukčiji odnos prema njima – kad su mirisi u pitanju, ništa nije sasvim ispravno, a niti pogrešno', kaže Gorham.

Rezultat je Osynlig, kolekcija nazvana prema švedskom izrazu za nevidljivo i sastavljena od 13 mirisnih svijeća koje su stvorene da izazovu širok raspon emocija - od nostalgije za onim što ste proživjeli, do snova o stvarima koje biste mogli učiniti – i povrh svega, da pojačaju iskustvo boravka kod kuće. Kako bi kolekciju učinili pristupačnijom što većem broju ljudi, njenih 13 mirisa podijeljeno je prema trima osnovama - cvjetna, drvenasta i svježa.

Uz ovako širok izbor, svatko si može pronaći odgovarajući miris - može se zaljubiti u jedan od mirisa iz kolekcije ili pustiti da se dva ili više njih stope zajedno u sasvim novu kombinaciju. U situaciji novog normalnog, i kada su mogućnosti prilagodbe naših domova ograničene, nevidljivi dizajn - upotreba mirisa, zvuka i svjetlosti - može ponuditi nova i neočekivana rješenja za izazove s kojima se suočavamo u svojim domovima.

'Nevidljivim dizajnom možemo nazvati onaj fini sloj koji dolazi nakon funkcionalnosti, koji dovršava dom - nematerijalne stvari poput osvjetljenja, raspoloženja i atmosfere koje vam omogućuju stvarno emotivno okruženje', kaže James Futcher, kreativni voditelj u tvrtki Ikea, zadužen i za novu kolekciju Osynlig.

'Ta me ideja natjerala da drugačije razmišljam o vlastitom domu i prilici koju smo dobili kad su nam dali da razvijemo Osynlig. Ali nikada se nije radilo samo o novoj kolekciji mirisnih svijeća – nastojali smo pronaći način kako što više ljudi potaknuti da zakorače u vlastita sjećanja, i da se bave pomalo apstraktnim stvarima dok grade svoje domove'.

Ovom kolekcijom IKEA želi demokratizirati mirise i učiniti ih pristupačnim luksuzom po niskoj cijeni, pa se cijene pojedinih artikala kreću od 39,90 kuna do 199 za najveću svijeću u kolekciji. Osynlig donosi vrhunske mirise u ruke velikog broja ljudi, a koncept nevidljivog dizajna najširoj publici, a bit će dostupna od početka studenog.

  • +14
Ikeina kolekcija Osynlig Izvor: Promo fotografije / Autor: promo