TEST

TEST: Seat Ibiza 1.6 Sport Coupe

02.02.2009 u 10:00

Bionic
Reading

Nova Ibiza značajno je napredovala u odnosu na svoju prethodnicu po svim kriterijima. Za potrebu oblikovanja Ibizinih vanjskih linija Seat je ugrabio donedavnog glavnog dizajnera Lamborghinijeve egzotike Waltera de Silvu, kao platforma na kojoj je automobil građen iskorištena je ona nove generacije Volkswagenovog Pola. Da stvar bude bolja, Španjolci se nisu zaletjeli u smjeru pretjeranih napumpavanja dimenzija, a samim time ni mase

Zbog sveg ovog, nova Ibiza već je u najavama imala potencijala preuzeti primat u kategoriji kompaktnih gradskih mališana koji pružaju najviše užitka u vožnji.

Prvo što kod Ibize oduševljava je vanjski izgled. Na testu smo imali Sport Coupe izvedbu s trima vratima koja je u bijeloj boji vanjskog premaza doista izgledala odlično. Ibiza podjednako atraktivno izgleda neovisno o kutu iz kojeg je promatrate, a posebice nam se svidjela gotovo kupeolika povijena linija stražnjeg kraja. Nije nam se svidjela nepreglednost uzrokovana masivnim C-nosačima jednom kad smo sjeli za upravljač, kao ni položaj za upravljačem koji bi, s ergonomskog aspekta, mogao biti i bolji. Premda interijer na prvu djeluje veoma pregledno, jednostavno, a istovremeno moderno, velike zamjerke možemo uputiti audio uređaju čije je korištenje otežano suviše složenim kontrolama.

Zato upravljač odlično leži u ruci, kontrolni instrumenti su pregledni, a vozačko i suvozačko sjedalo nude više nego zadovoljavajuću potporu tijelu. Međutim, iste sreće neće biti i putnici straga. Mjesta za noge, ramena, a pogotovo za glavu nema dovoljno za putnika višeg od 180 centimetara.

Ibiza je u odnosu na prethodnu generaciju u prosjeku smršavila 50-ak kilograma, što se itekako očituje u vožnji. Nova platforma PQ25 s dovoljno krutom šasijom pokazala se odličnom već prilikom testiranja Škodine Fabije. U Ibizi je ovaj dojam samo dodatno vizualno naglašen. Ibiza se u vožnji ponaša vrlo predvidljivo i poslušno, ovjes je izbalansiran, kočnice vrlo učinkovite, a manje zamjerke možemo uputiti električnom servo upravljaču koji je prelagan u rukama, no dovoljno direktan i informativan.

Testni model pogonio je dobro poznati 1,6-litreni atmosferski četverocilindrični benzinac snage 105 KS koji zasad, do dolaska Ibize Cupre, predstavlja najsnažniji benzinski motor u ponudi. Premda će motor ponuditi zadovoljavajuće ubrzanje do stotke u nešto više od deset sekundi te pristojnu maksimalnu brzinu od 185 km/h, potrebno je imati težu nogu uz češću izmjenu brzina putem peterostupanjskog ručnog mjenjača za iole dojmljivije vozne osobine i performanse. Prednost ovog motora je ipak dosta niska potrošnja kada se Ibizu vozi štedljivo. Ipak, rafiniranost bi mogla biti i bolja, kao što bi i izolacija buke pri većim brzinama trebala biti učinkovitija.

Ibiza je na Euro NCAP-ovim crash testovima sigurnosti zaslužila odličan rezultat od pet zvjezdica za odrasle, četiri za najmlađe te tri zvjezdice za prolaznike. Testni model došao je s ABS-om, prednjim i bočnim zračnim jastucima te ISOFIX sustavom na stražnjoj klupi.

Proizvođač: Seat
Model: Ibiza 1.6 Sport Coupe
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 77/105 @ 5.600
Okretni moment (Nm): 153 @ 3.800
Potrošnja (l/100 km): 5,1/8,9/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,5 s
Maksimalna brzina: 187 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.052/1.693/1.445
Cijena do registracije: 107.645 kuna