ŽENA OD MILIJARDU DOLARA

Što se krije iza nevjerojatnog uspjeha Gisele Bundchen?

29.01.2012 u 08:00

Bionic
Reading

Zovu je 'Tijelo', 'Tornado Gisele' i 'Kraljica Mida', jer brazilski supermodel Gisele Bundchen izgleda savršeno, osvaja u letu, a sve što takne pretvara u zlato. Zajedno sa suprugom, superzvijezdom američkog nogometa Tomom Bradyjem, proglašena je 'najtežim' parom 2011. u svijetu celebrityja, koji zarađuje više od bračnih firmi Jolie - Pitt i Beyonce - Jay-Z

Vidjevši je prvi put na njujorškom Tjednu mode 1996. urednica Voguea Anna Wintour odmah ju je okrunila titulom ‘model milenija’. Iste godine Vogue je njome nagovijestio ‘povratak seksi modela’, a 2000. magazin Rolling Stone proglasio ju je najljepšom na svijetu. The Sunday Times nazvao ju je 'savršenim tijelom', 2004. magazin People izabrao je nju i tadašnjeg dečka Leonarda DiCaprija za 'najljepši par svijeta'. Godine 2006. brazilski magazin Isto É Gente počastio ju je titulom 'najmoćnije žene Brazila', Time ju je 2007. uvrstio među stotinu najutjecajnijih osoba današnjice, a 2009. Vanity Fair je objavio o njoj članak naslovljen ‘I Bog stvori Gisele’.

Tornado Gisele poharao svijet

Riječ je, a o kome drugome, ako ne o Giseli Caroline Nonnenmacher Bundchen, 32-godišnjoj brazilskoj ljepotici, manekenki i vlasnici brojnih nekretnina, koju zovu jednostavno 'Tijelo', 'übermodel', 'Tornado Gisele' i 'Kraljica Mida' – zbog talenta da sve što radi pretvara u zlato mjerljivo milijunima dolara. U 'Guinnessovoj knjizi rekorda' nalazi se kao 'najbogatiji model svijeta', a magazin Forbes petu je godinu zaredom proglašava najbolje plaćenim modelom svih vremena (45 milijuna dolara u 12 mjeseci) i najavljuje njezinu prvu milijardu, više no što zaradi većina najbolje plaćenih sportaša, glumaca i pjevača, uz bok Lady Gage i Oprah Winfrey. Gisele Bundchen i muža joj Toma Bradyja Forbes je također proglasio najbogatijim celebrity parom u 2011. koji je sa 76 milijuna dolara potukao parove Jolie - Pitt i Beyonce - Jay-Z.

Otkako je 1994, u dobi od četrnaest godina, slučajno otkrivena na jednom školskom izletu u gradu Porto Alegre, Gisele se pojavila na 7000 naslovnica svjetskih magazina, u čemu ju je nadmašila samo princeza Diana. U Vogueu je samo prošle godine bila na osam naslovnica, krasila je Rolling Stone, Time, Forbes i Newsweek, modne magazine W, Cosmopolitan, Elle, Harper's Bazaar, i-D, The Face, Allure, GQ, Esquire, Marie Claire i dva puta bila zvijezda Pirellijeva kalendara.

Sklapala je multimilijunske ugovore s dvadesetak najvećih modnih kompanija poput Valentina, Joopa!, Otta, Lanvina, Guerlaina, Nivee, Dsquareda, Louis Vuitton i St. Johna, te bila zaštitno lice Bvlgarija, Christiana Diora, Missonija, Ralpha Lurena, Yvesa-Saint Laurenta, Cacharela i Dolce&Gabane. Ugovor s čuvenim proizvođačem donjeg rublja Victoria's Secret od 25 milijuna dolara najveći je dosad u modnoj industriji. Godine 2001. lansirala je vlastitu liniju cipela, nazvanu Ipanema, i prodala ih 250 milijuna pari. U suradnji s H&M–om lansirala je vlastitu liniju donjeg rublja, a prošle godine seriju proizvoda za njegu kože. Kada ju je angažirao brazilski C&A da nastupi u njihovoj TV reklami, prodaja mu je preko noći porasla za 30, a P&G's Pantene šampona za 40 posto.

Tajna uspjeha? Na 180 centimetara visine nosi samo 57 kilograma, ali dobro zaobljenih (zovu je i 'Cice Brazila'), čime je u svijetu mode najavila kraj mršavicama tipa Kate Moos te povratak ženstvenosti i seksipila. Na modnoj pisti je uvela novu vrstu kretnji, tzv. 'konjski hod' zabacivanje nogu daleko ispred sebe i senzualno njihanje bokovima, a vrata slave otvorio joj je britanski dizajner Alexander McQueen. McQueena je oborila s nogu nastupom na njegovoj proljetnoj 'kišnoj' reviji 1998. na kojoj je morala hodati u kultnim vrtoglavo visokim cipelama po mokroj, skliskoj pisti. Dok su njezine kolegice posrtale i padale, Gisele se kretala poput kraljice. Već dvije godine kasnije satnica joj je iznosila 7000 dolara. Doda li se tome još četverogodišnja veza s popularnim Leonardom DiCaprijem, a zatim sa superzvijezdom američkog nogometa Tomom Bradyjem, za kojeg se i udala, interes za široko lice, kosu boje meda i savršene noge bio je zagarantiran.


Pepeljuga iz Brazila

Ali sve to ne bi bilo dovoljno, kažu Giselini prijatelji, da nije tvrdoglavo uporna nevjerojatno ambiciozna i savršeno organizirana. Ona sama kaže da je ovo posljednje vjerojatno naslijedila od majke, porijeklom Njemice, inače bankovne službenice, dok joj je otac sveučilišni profesor i autor dviju knjiga. U pažljivo friziranoj biografiji, Bundchenova nerijetko naglašava skromno imovinsko stanje obitelji u kojoj je odrastala s pet sestara, od kojih je jedna danas, starija Raquel, federalna sutkinja. Gajeći imidž Pepeljuge iz Horizontina u pokrajini Rio Grande do Sul - dijelu Brazila nastanjenog pretežito njemačkim imigrantima unatrag pet koljena - otkrivala je kako ih je osmoro živjelo u kući s dvije spavaće sobe, spavala na krevetu na kat i zbog štednje vode tuširala zajedno s nekom od sestara.

U zadnjih godinu dana zaradila je 45 milijuna dolara

Gisele je jedan od četiri supermodela na svijetu kojima hetero-muškarci pamte ime i prezime, piše Newsweek, no njezine izjave o majčinstvu, dojenju, godišnjim obiteljskim okupljanjima i bračnom životu donijele su joj simpatije i milijuna žena. Samo pet mjeseci nakon što je rodila sina Benjamina, pojavila se na reviji donjeg rublja, iako manekenstvom zarađuje samo 40 posto prihoda. U popisu kompanija s kojima surađuje na bezbrojnim promidžbenim poslovima ne nalaze se samo one iz svijeta mode, nego i svemoćni Apple, bila je zvijezda promotivne kampanje nove linije MAC-a (Macintosh).

Na Giselinoj slavi ugrijali su se i mama i tata – mama Vania se s kćeri pojavila u reklami Victoria's Secreta povodom Majčina dana, dok je tata Valdir s njom nastupio u reklamnoj kampanji brazilskog bankarskog diva Credicarda. Dok drugi u rubrici 'vaš hobi' navode čitanje i slušanje glazbe, Gisele Bundchen govori o investiranju u nekretnine. Taj zabavni hobi okupira je još od osamnaeste, kada je počela kupovati stanove i kuće po New Yorku (kućica na Manhattanu za 16,5 milijuna dolara), Los Angelesu i Sao Paulu, a zatim u Brentwoodu i Santa Monici (Kalifornija), Costa Rici, čak i cijeli hotel u brazilskom gradu Trancoso.

Gisele ima, ali Gisela i daje, pa će se odreći 150.000 dolara honorara za nastup u Sao Paulu za pomoć u borbi protiv gladi u Brazilu i financijski potpomoći lokalni nogometni klub u rodnome gradu. Jedna je od najdarežljivijih i najangažiranijih celebrityja kada je riječ o dobrotvornim akcijama, od skupljanja novca za istraživanje raka, do zaštite južnoameričkih prašuma, a postala je zaštitno lice American Express RED kampanje za borbu protiv side u Africi, koju je pokrenuo frontmen U2 Bono. Sredinom ovoga siječnja sletjela je u Nairobi, da se kao UN-ova ambasadorica dobre volje za zaštitu okoliša osvjedoči kako se Kenija bori s nestašicom energije.

Sve je to, dakako, popraćeno golemim publicitetom, a publicitet nosi još više novca. A u pohvalama Giselinoj velikodušnosti neki ipak ne propuštaju spomenuti jedan naoko sitan detalj koji pokazuje da zvijezda zna i ozbiljno štedjeti. Kada joj je, naime, nestao psić-ljubimac, očajna je manekenka javno obećala onome tko ga nađe pristojnu nagradu od 5000 dolara. Psića je nakon nekoliko dana pronašao jedan bračni par, vlasnica je bila presretna, ali bračni par nikada nije vidio ni centa od obećanog novca.