MAKE-UP KLASICI

Šminka kojoj vjerujemo već desetljećima

02.03.2011 u 08:20

Bionic
Reading

U žestokoj make-up konkurenciji malo je proizvoda izdržalo test vremena i doživjelo punoljetnost, kamoli respektabilnu starost

Nastanak šminke kakvu danas poznajemo potaknuo je razvoj filmske industrije početkom 20. stoljeća. Teški kazališni puderi više nisu funkcionirali na filmskom platnu, trebalo je osmisliti novu generaciju perolakog make-upa. Nemalu ulogu u toj povijesnoj 'roli' odigrao je čuveni Max Factor, koji je kao carski vlasuljar prebjegao s ruskog dvora u Hollywood. Osmislivši kultni kompaktni puder Creme Puff, olakšao je život glumicama, a uskoro i ostalim ženama.

Paralelno dok se u Americi događala filmska povijest, ni make-up majstori na Starom kontinentu nisu sjedili skrštenih ruku. Pariški Bourjois davne 1914. lansirao je kompaktni puder u šarmantnoj okrugloj kutijici, koja i danas krasi Bourjoisova rumenila i monosjenila.

Nakon Drugog svjetskog rata posebno je živahno bilo s obje strane Atlantika na području razvoja maskare. Krajem 40-ih pariški doktor Boncza kreirao je kremastu 'cake' maskaru koja se nanosila nezgrapnom četkicom i još uvijek se može nabaviti u ljekarnama pod nazivom Longcils Boncza. Američka aristokratkinja Helena Rubinstein sredinom 50-ih lansirala je revolucionarnu maskaru u tubici kakvu danas poznajemo.

U gotovo neizmijenjenom obliku i nakon gotovo 30 godina postojanja Chanel svake sezone iznova lansira izvanredno rumenilo Joues Contraste.

Otkako je prije više od 30 godina došao na mjesto umjetničkog direktora Diorova make-upa, tajanstveni Tyen izvršio je mini-revoluciju na području šminke za oči. U izvanredne performanse njegova legendarnog kvinteta sjenila 5 Couleurs uvjerile su se brojne generacije žena i vizažista, baš kao i u njegov nešto 'mlađi' izum, maskaru DiorShow.

Početkom 90-ih pojavio se posvjetljivač tena Yvesa Saint Laurenta Touche Eclat, koji je u rekordno kratkom roku stekao kultni status.

Kao jedan od novijih izuma, i sjajila imaju svoga 'konja' za utrku. Otkako se prije 12 godina pojavilo Lancômeovo sočno sjajilo Juicy Tubes, ne silazi s lista najprodavanijih.