NOVI ČLAN OBITELJI

Službeno predstavljen Mini Countryman

21.01.2010 u 13:47

Bionic
Reading

Nakon što su na internetu jučer osvanule prve fotografije novog Minijevog crossovera, britanski proizvođač odlučio je i prije predviđenog vremena baciti karte na stol

Countryman nije samo prvi britanski crossover, on je prvi Minijev automobil s integralnim pogonom i dva para vrata te prvi model iz Oxforda duži od četiri metra. Unatoč svemu tome, u osnovi je ipak riječ o još jednom Miniju kojem je povišeno odstojanje od tla i dodan pogon na sva četiri kotača. Naime, Countryman dijeli platformu s ostalim Cooperima, kao i motore i mjenjače. Elementi interijera također su preneseni s ostalih Minijevih modela, a novitet je tek sustav centralne tračnice koja se proteže do stražnjih sjedala i omogućava putnicima da na nju stave, primjerice, pepeljaru, držač čaša, audiouređaj ili pak pokoji pretinac.

Countryman će standardno dolaziti s četiri zasebna sjedala, no uz doplatu će biti dostupna i stražnja klupa s tri zasebna sjedala. Ova varijabilnost, neovisno pomicanje sjedala naprijed-natrag, kao i njihovo zasebno preklapanje omogućavat će vlasnicima podešavanje svakog sjedala u nekoliko varijanti, a vozilo će omogućavati od 350 do 1.170 litara prtljažne zapremnine.

Minijev crossover u prodaji će se pojaviti najesen, a nudit će pet poznatih motora – tri benzinca i dva dizelaša u rasponu od 87 KS osnovnog Mini One D do 185 KS 1.6-litrenog twin-scroll turbopunjenog četverocilindričnog benzinca s direktnim ubrizgavanjem iz Coppera S. Svi će modeli biti opremljeni sustavom start-stop koji osigurava nižu emisiju CO2 i nižu potrošnju, šesterobrzinski ručni mjenjač bit će standardan na svim modelima, dok će šesterobrzinski automatski mjenjač biti dostupan uz doplatu na benzinskim modelima.

Kako se i očekivalo, Countryman će koristiti prednji pogon, dok će najsnažnija dizelska i benzinska verzija biti opremljene elektronski kontroliranim integralnim prijenosom s elektrohidrauličnim diferencijalom.

U uobičajenim uvjetima sustav će raspoređivati okretni moment u omjeru 50:50 na prednju, odnosno stražnju osovinu, dok će u ekstremnim situacijama biti sposoban do 100 posto okretnog momenta prenijeti na prednju ili stražnju osovinu.

Službeno predstavljanje Countrymana, koji se tako neće zvati na pojedinim tržištima, najavljeno je za početak ožujka na autosalonu u Ženevi.