TEST

Seat Leon 1.4 TSI – još temperamentniji

10.11.2009 u 14:13

Bionic
Reading

Seat, premda se u potpunosti oslanja na tehnologiju iz Wolfsburga, oduvijek je u grupaciji VW kotirao više kao sportski, temperamentniji proizvođač. S ovakvim opisom najbolje se nosio Leon koji je, osim atraktivnim dizajnom, odskakao i performansama

Novi, redizajnirani Leon stavlja naglasak na sportski doživljaj u vožnji ne toliko unaprijeđenim izgledom koliko novim motorima – smanjenim benzincima koji pomoću turbopunjača i direktnog ubrizgavanja razvijaju više snage uz primjetno nižu potrošnju od svojih volumenom većih prethodnika.

Kad smo već kod redizajna, on kod Leona nije baš toliko očit izvana, pa će malo tko isprva razlikovati novi automobil od starog. Španjolci su blago unaprijedili izgled prednje maske manjim Seatovim logom, upotrijebili nova kućišta retrovizora te izmijenili stražnje svjetlosno sklopovlje. Iznutra je Leon dobio novi upravljač, nove kontrolne uređaje te kvalitetniju plastiku armature. Osnovne dimenzije ostale su iste pa će, kao i dosad, u Leonu pomalo nedostajati prostora višim putnicima straga, dok će prtljažnik nuditi zapremninu za 350 litara s podignutom, odnosno 1.200 litara sa spuštenom klupom.

Leon dijeli platformu s Golfom, što se jasno osjeti u vožnji. Potpuno neovisni ovjes, McPherson sprijeda i mutilink straga, podešen je kruće za dinamičniju i sportsku vožnju, što bi mu ljubitelji visoke razine udobnosti mogli zamjeriti. Problem dodatno naglašavaju niskoprofilne gume montirane na ovećim 17-colnim aluminijskim felgama, a smatramo da bi broj manje bio više nego dovoljan za Leona.

Sa 1.4 TSI benzincem s turbopunjačem varijabilne geometrije i tehnologijom direktnog ubrizgavanja Seat je krenuo Volkswagenovim stopama u procesu takozvanog downsizeinga, odnosno smanjivanja zapremnine motora. Manji motor troši manje goriva, a tehnologija se brine kako bi performansama mogao parirati većem motoru. U ovom slučaju 1.4 TSI zamjenjuje dosadašnji 1.6-litreni atmosferski četverocilindraš, a napredak je i više nego očit.

Moderni benzinac razvija 125 KS i 200 Nm okretnog momenta te ih isporučuje već od iznimno niskih 1.500 okretaja u minuti. Dok je 1.6 benzinac bio poprilično trom te zahtijevao češće izmjene brzina, novi 1.4 s tim nema problema. Motor je izrazito elastičan i agilan, a zahvaljujući varijabilnoj geometriji turbine čak niti efekt famozne turborupe ne umanjuje vozački doživljaj. S ovim motorom Leon do 100 km/h ubrzava za manje od deset sekundi, dostiže 200 km/h maksimalne brzine te prosječno troši 6,8 litara u kombiniranom ciklusu. Dodatna prednost je i to što je motor uparen s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem, a sve su mu vrline dolazile do izražaja na autocesti i pri većim brzinama.

Leon standardno dolazi sa šest zračnih jastuka i ABS-om, dok je elektronska kontrola stabilnosti dostupna nakon nadoplate. Na Euro NCAP-ovim testovima sigurnosti kompaktni španjolski automobil zaslužio je četiri zvjezdice za sigurnost odraslih, jednako toliko za zaštitu najmlađih putnika te tri za zaštitu prolaznika.

Proizvođač: Seat
Model: Leon 1.4 TSI Style
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.390 cm3
Snaga (kW/KS): 92/125 @ 5.000 o/min
Okretni moment (Nm): 200 @ 1.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/7,9/6,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,7
Maksimalna brzina: 197 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.315/1.768/1.445
Cijena do registracije: 129.903 kn