LUKA NIŽETIĆ:

'Šampanjac s narančom odlično ubija mamurluk'

31.01.2010 u 18:18

Luka Nižetić proveo je sedamnaest dana u New Yorku, a poput pravog turista put je isplanirao dva mjeseca ranije te je s dvanaest listova A4 papira u džepu i malim koferom otisao u Veliku jabuku. Najviše mu se svidjelo jelo brunch i piće Mimoza koje odlično ubija mamurluk

'Dva mjeseca prije samog odlaska napravio sam poveći popis mjesta koja moram vidjeti. S dvanaest punih strana A4 papira u džepu i malim koferom otisao sam u Veliku jabuku vidjeti što sam si zacrtao. Kao pravi turist, svaki sam dan, od jutra do mraka, hodao po New Yorku s velikim fotoaparatom oko vrata i upijao sve sto mi je bilo u vidokrugu, 'uhokrugu' i 'nosokrugu'. Ništa nisam propuštao, zato mi je vrat još uvijek u teškim bolovima i mukama. Stalno mi je glava vozila lijevo pa desno, gore pa dolje, iako je malo više provela u položaju 'gore' jer ipak su skoro sve zgrade najmanje tridesetokatnice. U par momenata poželio sam imati jedan par očiju i iza na glavi.

New York je ispunio sva moja očekivanja, a moram priznati da su bila podosta velika. Mirisi, ljudi, restorani, dućani, ulice, avenije, klubovi, Broadway, sve me potpuno oduševilo. Svi smo 'nakljukani' New Yorkom preko filmova, serija, glazbe, knjiga i imamo već neku sliku i mišljenje o tom velikom gradu, međutim, tek kada dođes tamo, sve to osjetiš i vidiš u tri dimenzije. Osjećaš mirise, čuješ glazbu i upoznaješ ljude, hodaš po ulicama s glavom prema gore. Sve doživiš onako pravo! Najviše me oduševila šetnja Brooklynskim mostom, balet Romeo i Julia u Lincoln centru i predstava na Broadwayju Fantomu operi

Osim nabrojanog, oduševio me njujorški dim (para) koji izlazi iz kanalizacija, kojekakvih rupa, rupica i pora po ulici. Kada bih

ugledao dim, odmah bih vadio fotoaprat i bilježio. Izgleda jako pitoreskno. Jako mi se svidio i Soho te East i West Village. Male radnjice, frizerski saloni, galerije, dućani sa svim i svačim, slatki restorančići i odlične pivnice. Jako mi je zanimljiv bio i Harlem. Sve ono što gledamo u filmovima, upravo je tako, a pogled s Rockefellerovog nebodera je fascinantan. Cijeli New York na dlanu. Tu sam ispucao najviše fotografija. Taman sam uhvatio suton. Doba dana kada je pogled na NY najljepši. Poželiš gore ostati zauvijek. Jako inspirativno!

Hrana je fantastična. Veliki je broj restorana i svakodnevno se otvaraju neki novi, ali i zatvaraju oni koji nisu opstali. Velika je konkurencija i oni restorani koji nemaju dobru i kvalitetnu hranu, brzo propadaju. Sve što sam jeo bilo je odlično. Najviše sam jeo japansku hranu jer sam veliki ljubitelj iste. Jako sam zavolio i njihov brunch. To je obrok koji se najčesće jede vikendom, od podne pa nadalje. Nesto između doručka i ručka. Uz brunch koji se, između ostalog, sastoji od jaja, povrća, umaka od avokada i polpetica od škampi, naručuje se i piće koje se zove Mimoza (kombinacija iscijeđene naranče i šampanjca). Odlično za ubijanje mamurluka, kažu dobro upućeni njujorčani.

Nisam bio na Ellis islandu, gdje se nalazi Kip slobode, jer je, koliko znam, nakon 11. rujna zabranjeno turistima penjanje na vrh. Vidio sam ga iz malo dalje perspektive, kada sam trajektom išao na Staten Island. Mahnio sam mu, a i on meni.

Na popisu onoga što sam obavezno morao posjetiti bio je i Museum of modern art, poznatiji

kao MOMA, ali još me više obradovalo kada sam saznao da su u muzeju izloženi crteži, slike, pisma i ostali radovi slavnog umjetnika Tima Burtona, kojeg obožavam. Veliki sam ljubitelj njegovih filmova i likova koje stvara njegova pomaknuta mašta.

Šetnja Brooklyn Bridgeom za mene je bila nešto najljepše. Predivno vrijeme, biciklisti, fotografi, rijeka Hudson, pogled na Manhattan, sama konstrukcija mosta, ma sve me ostavilo bez daha. Prije sam samo nekoliko puta u snu prošetao njime, ali nije to bilo ni upola lijepo. Mislio sam da je šetnja mostom puno dulja. Nekako na televiziji i slikama izgleda puno robusnije i veće. Treba svega dvadesetak minuta laganog hoda da čovjek dođe s jednog kraja na drugi. To mi je definitivno jedno od ljepših iskustava koje sam doživio u svojih sedamnaest dana boravka u Velikoj jabuci', dojmovi su pjevača Luke Nižetića