ŽIVOT DOSTOJAN ČOVJEKA

Radite, a ne primate plaću? Stiže pomoć!

07.11.2011 u 15:23

Bionic
Reading

Danas je službeno započela medijska kampanja neprofitnog projekta udruge Medijska tvornica, pod nazivom 'Život dostojan čovjeka'

'Život dostojan čovjeka' je medijska kampanja čija je svrha educirati, informirati te senzibilizirati javnost o problemima s kojima se susreće velik broj zaposlenih ljudi u RH koji rade, a ne primaju plaću. Opći cilj projekta je podizanje svijesti o odgovornosti državnog i privatnog sektora za živote svojih zaposlenika. Nužna je edukacija i informiranje velikog broja ljudi koji svakodnevno odlaze na posao za koji nisu primili zasluženu plaću danima, tjednima ili mjesecima, o pravima koja su im teško povrijeđena.


Projektom se želi usmjeriti djelovanje i donošenje odluka članova društva u prepoznavanju socijalno negativnog ponašanja te promicati osviještenost u stavovima i ponašanju prvenstveno tih zaposlenika, ali i hrvatskih poslodavaca koji posluju na takav način da su elementarna prava radnika dovedena u pitanje. Prema podacima Porezne uprave, u travnju 2011. godine 25.000 radnika je radilo, a nije im isplaćena plaća s pripadajućim doprinosima na vrijeme i na zakonit način, odnosno uz uplatu poreza i doprinosa.

Točan broj radnika kojima su neplaćeni doprinosi nije poznat, jer podaci HZZO-a i HZMO-a nisu dostupni, osim svakom pojedincu – radniku, ako im se obrati. Često ti radnici ne iskorištavaju svoja prava te je zato Medijska tvornica odlučila pokrenuti medijsku kampanju da bi informirala, educirala i pokrenula radnike u borbi za prava koja im zakonski pripadaju.

Projektom 'Život dostojan čovjeka', koji se sastoji od medijske kampanje, grupa podrške te stranice www.zivotdostojancovjeka.com.hr, na kojoj će se radnicima pružiti potrebne informacije, pomoć i savjeti, planira se trajno promijeniti svijest građana u borbi za elementarna ljudska prava.

Glasnogovornik medijske kampanje u sklopu projekta 'Život dostojan čovjeka' je hrvatski glazbenik koji se ističe snažnim tekstovima socijalne tematike u svojim pjesmama, Srđan Ćuk, poznatiji kao General Woo, koji se uz glazbenika Renmena pojavljuje u spotu kampanje.

Sve osobe koje rade, a ne primaju plaću mogu se javiti na e-mail info@medijskatvornica.com. Također, mogu sudjelovati i u grupama podrške koje su organizirane u prostorijama Edunet akademije, Vlaška 79, Zagreb. Grupama će prisustvovati brojni stručnjaci koji uistinu mogu i pomoći.

Termini održavanja grupa podrške su:

11.11.2011. 18-21 (petak)
5.12.2011. 18-21h (ponedjeljak)
9.12.2011. 18-21h (petak)
4.1.2012. 18-21h (srijeda)
6.1.2012. 18-21h (petak)

Projekt je financiran sredstvima hrvatskog poduzeća HOLCIM koje je posljednje dvije godine aktivan borac protiv korupcije, a ove godine je usmjerilo svoje napore projektima koji se bave ljudskim pravima te omogućili Medijskoj tvornici provedbu projektnih aktivnosti.