TRŽIŠTE EU-a

Prodaja automobila u ožujku porasla 10,8 posto

16.04.2010 u 14:41

Bionic
Reading

U Europskoj uniji u ožujku je registrirano 10,8 posto više novih automobila nego u istom razdoblju godine ranije, čime je njihov broj porastao po najvišoj stopi za mjesec ožujak u višegodišnjem razdoblju, a najvećim dijelom rezultat je jednog radnog dana više i snažnog rasta potražnje na četiri najveća tržišta, ne uključujući njemačko

Prema podacima europskog udruženja automobilske industrije ACEA, u ožujku je broj registracija novih vozila uvećan na 1,64 milijuna.

Unatoč dobrim rezultatima, analitičari i poslovni čelnici upozoravaju da se vrijeme nedavnog snažnog rasta prodaje bliži skorom kraju, ponajprije za automobilske proizvođače kao što je Volkswagen.

Dok proizvođači luksuznih brendova automobila kao što je BMW očekuju postupni rast potražnje tijekom idućih mjeseci, u slučaju automobilskih brendova za širu potrošnju situacija bi se mogla pogoršati s obzirom na postupno ukidanje državnih poticaja kupcima novih automobila.

Njemačko tržište automobila u ožujku je zabilježilo snažan pad od 27 posto nakon što je paket poticaja za zamjenu starih vozila novima i ekološki prihvatljivijima okončan u rujnu prošle godine.

Iako je svojedobno posrnulo španjolsko tržište u ožujku ostvarilo čak 63 posto veću prodaju, dobrim dijelom zahvaljujući vrlo niskoj bazi za usporedbu, čini se da shema poticaja tamošnjem proizvođaču Seatu baš nije donijela koristi jer je broj registriranih vozila VW-ovog španjolskog brenda porastao za svega 0,8 posto.

Renaultova jeftina marka Dacia zabilježila je čak 61-postotni skok prodaje diljem Europe jer ne slabi interes kupaca za njezine modele poput Sandera.

Tržišni udio rumunjskog brenda gotovo se izjednačio sa Seatovim od 2,1 posto u ožujku, premda se Dacia pojavila na tržištu tek prije šest godina s novom markom Logan.

Dok su korejski proizvođači Hyundai i Kia zabilježili rast prodaje od oko 25 posto u ožujku, prodaja Toyote i Lexusa zajedno se smanjila za 13,6 posto, nakon skandala vezanog uz povlačenje vozila zbog problema s papučicom gasa.

Slaba je utjeha Toyoti to da su i Honda i Suzuki imali slab mjesec, zabilježivši pad u visini 16 odnosno 19 posto.

Od japanskih je proizvođača jedino Nissan zabilježio skok prodaje, i to za 42 posto.

Što se francuskih proizvođača vozila tiče, Renault i PSA Peugeot Citroen i dalje drže prednost u odnosu na domaću konkurenciju na francuskom tržištu koje je u ožujku poraslo za 18 posto.

Od ostalih vodećih europskih tržišta automobila, talijansko i britansko zabilježili su rast prodaje od 19,6 posto odnosno 26,6 posto. Britansko tržište prošli je mjesec tako zauzelo mjesto najvećeg europskog tržišta automobila, objavila je ACEA.