BEZ KRŠENJA ZAKONA

Ova Opel Insignija OPC juri 270 km/h, na parkiralištu

23.11.2011 u 11:51

Bionic
Reading

Ako zanemarimo neke dijelove autobahna u Njemačkoj, nigdje u Europi nije dopuštena veća brzina upravljanja vozilom od 130 km/h

Pomalo je neobično, stoga, što sportska izdanja automobila razvijaju sve više snage i postižu sve veće maksimalne brzine. Uzmimo za primjer posljednju generaciju Opel Insignije OPC koja pomoću 2,8-litrenog turbopunjenog V6 razvija 325 KS i 435 Nm okretnog momenta.

Jedino mjesto na kojem glavni urednik automobilskog portala Vezess.hu-a Tamas Racz smije legalno dosegnuti njezin 'plafon' od 270 km/h jest na parkiralištu ispred redakcije dok kotači nesretne Insignije tužno vise nekoliko desetaka centimetra iznad podloge. Doduše, ne bi bilo loše da je pritom osigurao i adekvatno hlađenje motora.

Interesantno je spomenuti da pri toj brzini, tvrdi Racz, automobil proizvodi buku koja čini tek desetak posto one koju prosječan automobil uzrokuje pri vožnji cestom od 50-ak km/h, što samo govori u prilog tome koliko trenje između guma i podloge, kao i otpor zraka sudjeluju u ukupnom generiranju buke.

'Da automobili nemaju kotače i da se njima upravlja u vakuumu, vikanje čovjeka moglo bi se čuti s jedne na drugu stranu Dunava u Budimpešti', zaključuje Racz.