DIZAJN ZA SVJETSKO TRŽIŠTE

Osvojite jedinstvenu haljinu Friends Design

25.04.2011 u 09:00

Bionic
Reading

Prvu kreaciju sašila je sa 15 godina, završila je TTF, smjer dizajner projektant, osmislila je projekt u kojem je razradila četiri modela hlača za četiri osnovna tipa građe, sada stoji iza imena Friends Design radi pret-a-porter kolekcije, dizajnira vjenčanice i planira izvoz u inozemstvo. Katarina Džale kompletan je dizajner koji, osim dizajniranja, poznaje i tajne krojačkog zanata

'Jako rano sam shvatila da želim biti dizajner. To je sve što sam zapravo ikad htjela biti u životu, u svakom periodu života. Već s pet godina sam imala malu dječju šivaću mašinu, u osnovnoj sam šivala za barbike, a sa 14 godina sam sašila svoju prvu suknju za novce', kaže dizajnerica, koja uz diplomu TTF- a ima i znanje krojenja i šivanja.

Naime, tijekom studiranja kod dva majstora je učila zanat i danas kaže da je tada naučila bazu i osnove, a ujedno i zarađivala za džeparac. S obzirom na znanje, nije čudno što je odmah nakon fakulteta, u konkurenciji od 50 kandidata, upravo ona dobila posao voditelja kostimografskih radionica u HNK-a, gdje je ostala raditi godinu dana.

'Na natječaju smo dobili skicu, trebalo ju je skrojiti i spojiti i ja sam bila najbolja', prisjeća se Katarina, koja je pod sobom  imala 66 ljudi.

No želja za daljnjim profesionalnim razvojem i kreativnost koja se trebala izraziti spojila ju je s kolegicom Helenom Marković. Godine 2003. njih dvije osnovale su Friends Design.

Nakon prvog televizijskog priloga o mladim dizajnericama, izvrsnim konstruktoricama, čiji modeli imaju raspon od avangardnih do, ženstvenih, lepršavih ili pak onih koji koketiraju s gotikom, posao je naglo ekspandirao.

Kako bi svojim klijenticama, koje su se često žalile da ne mogu pronaći odgovarajući tip hlača, ispunile baš svaku želju. Friends Design su napravile četiri osnovna tipa kroja za svaku guzu. Katarina i Helena provele su svoje vlastito istraživanje i u samo godinu dana ustanovile četiri osnovna tipa građe za koje su razvile i temeljne krojeve. Za sva četiri tipa razradile su konstrukciju te postavile pravila u krojenju i svom dizajnu.

Primijetila sam da mi se ponavljaju četiri tipa građe, napravili smo po tome četiri temeljna kroja, nakon kojeg se onda rade dizajn hlače koje mogu biti s dva džepa jednim, s aplikacijama, sa širokim ili uskim nogavicama. Temeljno je da sjedalna krivulja odgovara određenom tipu žene', kaže Katarina.

Ubrzo nakon tog projekta dizajnerice su dobile poziv iz Budve za njihov Fashion Week. Predstavile su se s kolekcijom koja je bila presjek njihovih dotadašnjih radova, a primijetio ih je i glavni urednik jednog od najvažnijih modnih časopisa Book, Elio Frasca. Njihovi radovi ubrzo su se našli na stranicama popularnog Booka.

No tada se i dogodila prekretnica u njihovom privatnom i profesionalnom životu. Friends Design je nakratko zatvorio svoja vrata. Helena se okrenula marketingu, a Katarina je počela raditi za Sisciju, gdje je ostala dvije sezone, a potom za Croatu.

Tamo je svoje znanje dodatno nadogradila, ali i shvatila koliko sama vrijedi. Naučila je dosta o marketingu i nakon kratkog izbivanja ponovno krenula u privatni biznis pod starim imenom Friends Design. Nakon pomnog proučavanja tržišta, dizajnerica se okrenula vjenčanicama, ali još uvijek radi i samo svoje kolekcije u kojima pokazuje svu svoju umjetničku kreativnost. Koliko je predana svom poslu i klijentima, govori i njoj najdraža pohvala koju je pročitala na forumu, a to je ona da čita misli.

Ona sa svim svojim klijenticama prvo popije kavu i u ugodnom druženju sazna želje, ali i o kakvom se vjenčanju radi.

Uz kavu se upoznamo i dobijem osjećaj o kakvom se vjenčanju radi jer je vjenčanje event, pa se mi želimo prilagoditi stilom', kaže Katarina.

Haljina koju poklanja Friends Design

Njezine vjenčanice su ženstvene, glamurozne, ali pomalo avangardne, pričaju neku priču. Neke je osmislila na način da se mogu iz dugih svečanih haljina, jednostavnim, otkopčavanjem prenamijeniti u kratke haljine, tako da mladenkama nije potrebna haljina nakon ponoći. Za njezin rad zainteresirali su se i kupci iz Irske, koje zanimaju vjenčanice ali i Los Angelesa koje zanima pret-a-porter kolekcija, pa i vjenčanice.

Sad smo u fazi da oni prate moj rad', kaže Katarina, koja je u svoje vjenčanice ugradila i poseban korzet, koji potpisuje konstrukcijski i tehnologijom izrade. On oblikuje siluetu, ali je gotovo nevidljiv i jako lagan.

Kad radi svoje kolekcije, Katarina koketira s gotikom, no iako voli raditi s crnom, sivom i bijelom bojom, njezine kreacije su vesele. Upravo to primjećuju i njezine poklonice, pa je tako jedna klijentica rekla da samo ona može napraviti da crno i sivo izgledaju veselo.

Prepoznale su to i njezine klijentice mahom poslovne žene koje prepoznaju kvalitetu, vrhunski dizajn i odličnu izradu. One imaju uglavnom između 30 i 60 godina i dolaze iz područja marketinga, PR-a, novinarstva, svijeta biznisa i umjetnosti. One žele biti jedinstvene, seksi, a opet decentne i ozbiljne. Idealan spoj pronašle su u modnom rukopisu Katarine Džale.

Budite i vi jedinstvene i na maturalnoj zabavi zablistajte u haljini Katarine Džale. Maturantica s najoriginalnijom porukom osvojit će vrijednu dizajnersku haljinu.

Kroz priče o uspjehu u svijetu mode, domaći dizajneri i tportal.hr pokrenuli su nagradni natječaj kojim maturanticama daruju vrijedne dizajnerske kreacije. Haljine će pripasti djevojkama koje pošalju najuvjerljiviji tekst o tome zašto baš one zaslužuju nagradu.

Prijava se vrši tako da se Priređivaču šalje prijava na e-mail adresu: tportal@tportal.hr zajedno s osobnim podacima (ime i prezime, adresa i broj mobitela) te kratkim tekstom na temu 'Zašto baš ja zaslužujem osvojiti dizajnersku maturalnu haljinu'. Uz prijavu je obavezno navesti i tri haljine za koje se šalje prijava. Natječaj traje od 18. travnja do 6. svibnja. Svaki sudionik ima pravo sudjelovati maksimalno jednom.