TEST

Opel Meriva 1.7 CDTI - Rolls Royce među monovolumenima

27.12.2010 u 10:06

Bionic
Reading

Postojeći vlasnici Meriva pri susretu s novim modelom nemalo će se iznenaditi. Razlika između ova dva automobila toliko je velika da bismo gotovo mogli donijeti zaključak da im je samo ime isto. No to nas zapravo i ne čudi. Ista stvar je i s Vectrom i Insignijom, tim više što ova dva automobila ne dijele ni ime

Opel je, naime, odlučio predstavljanjem novih modela zakoračiti u luksuzniji segment, no za razliku od konkurencije koja je isto pokušavala učiniti kvalitetnijim materijalima i bogatijom opremom, u Russelsheimu su se odlučili za sve to i drastično povećanje dimenzija. Tako je nova Meriva od svoje prethodnice duža čak 30 centimetara, pa je teško možemo, s obzirom na dužinu od 4.300 milimetara i masu od 1450 kg, nazvati gradskim mališanom.

No sve tehničke karakteristike i poboljšanja padaju u drugi plan jednom kada otvorite vrata. Prednji par otvara se normalno, no stražnji se zato otvara nasuprotno, poput vrata ormara, a to je funkcija kojom se u automobilskom svijetu trenutno može pohvaliti samo Rolls Royce (obzirom na to da se Mazda RX-8 više ne proizvodi). Moramo priznati da premda je neobična, ova arhitektura svakako ima neke prednosti, kao što je lakši ulazak na stražnju klupu, a masivniji B-nosači trebali bi pružiti i povećanu pasivnu sigurnost u sudaru. No, pogađate, ova relativna novotarija nije ni bez mana, a jedna od njih je i nemogućnost da svi putnici u isto vrijeme zakorače u vozilo.

Opelovi inženjeri na Merivu su prenijeli Zafirin ovjes s neovisnim McPhersonom sprijeda te torzijskom osovinom straga. Možemo zaključiti da je ovjes, s obzirom na obiteljsku orijentaciju automobila, podešen za mekšu i udobniju vožnju, no da nije previsokog težišta, Meriva bi bila i veoma zabavan automobil za dinamičnu vožnju zavojitom cestom. Dojam jedino kvari elektro-hidraulički servo koji ne prenosi najbolje informacije o onom što se događa pod kotačima. Kao minus Merivi moramo spomenuti i popriličan krug okretaja od 11,5 metara, pa se nismo previše iznenadili kad neke manevre, u gradskim gužvama, nismo uspjeli izvesti od prve.

Riječi hvale imamo za 1,7-litreni common-rail dizelski motor čije bi performanse bile i dojmljivije da je umjesto s automatskim mjenjačem uparen s ručnim. Premda razvija samo 100 KS, ovaj motor s 260 Nm okretnog momenta već od 1.700 o/min osigurava više no zadovoljavajuće vozne osobine i dobru ekonomičnost, kako u gradu, tako i na otvorenoj cesti.

Budući da je riječ o obiteljskom monovolumenu, bodovi za prolaz ili pad dobivaju se na unutrašnjosti. Velike staklene površine osim dobre preglednosti osiguravaju i dojam prozračnosti interijera, a zahvaljujući povećanim dimenzijama Meriva nudi mnogo više mjesta za putnike i prtljagu. Visoki putnici bez problema će naći mjesta za koljena i glavu, a prtljažnik će standardno progutati 400 litara prtljage. Jednostavnim preklapanjem sjedala dolazi se do iskoristivog volumena od čak 1.500 litara.

Nova Meriva veoma je zanimljiv prijedlog kompaktnog obiteljskog monovolumena koji se od konkurencije pokušava odvojiti nekim neobičnim elementima kao što su spomenuta vrata, no i sustav tračnica koji prolazi središnjim dijelom kabine i na koji se prema želji jednostavno montiraju elementi, ili pak FlexFix koji olakšava montiranje bicikla na stražnji kraj automobila umjesto na krov.

Proizvođač: Opel
Model: Meriva 1.7 CDTI Cosmo
Vrsta motora: 1.7, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.686 cm3
Snaga (kW/KS): 75/100 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 260 @ 1.700 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,9/7,8/6,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 13,9
Maksimalna brzina: 172 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.288/1.810/1.612
Cijena do registracije: 190.000 kn