VOZILI SMO

Nova Chevrolet Captiva je odrasla i uozbiljila se

18.02.2011 u 14:18

Bionic
Reading

Malo proizvođača automobila može se pohvaliti višegodišnjim uzastopnim rastom, posebice u okviru globalnom recesijom uzrokovane krize koja je proteklih godina nemilosrdno drmala automobilskim sektorom. Chevrolet je jedan od ovih proizvođača, a 2011. američkoj je kompaniji, između ostalog, važna i po tome što slavi 100. godišnjicu postojanja

Chevrolet bilježi rast prodaje u svim sektorima, a ukupan volumen prodanih automobila u Europi idućih godina planira povećati ulaskom u niše na kojima dosad nije poslovao. Tako ćemo na europskom tržištu uskoro vidjeti sportski automobil Camaro, legendarnu Corvettu i električni automobil s produženom autonomijom Volt.

Ipak, Chevrolet nas je u austrijski Innsbruck da vidimo novu generaciju SUV-a Captive. Prvu generaciju Captive odlikovale su zadovoljavajuće vozne osobine po prihvatljivoj cijeni, a za novi model u Chevroletu su se orijentirali na sofisticiranost i luksuz.

Novi automobil već na prvi pogled izgleda bolje izvana i iznutra, a premda nam nisu htjeli otkriti konačnu cijenu osnovnog modela, u Chevroletu ističu kako će se pri formiranju iste držati svoje dosadašnje politike 'mnogo automobila za uloženi novac'.

Chevrolet Captiva u svakom je slučaju - 'mnogo automobila'. Dovoljno je usporediti dimenzije (4.660 mm, 1.870 mm, 1.755 mm) ovog automobila s klasom pa da lako dođete do zaključka kako je riječ o golemom automobilu koji će bez većih problema prevesti sedmeročlanu obitelj.

Osim atraktivnijeg dizajna, u Chevroletu su značajno poradili na kvaliteti korištenih materijala pa Captiva iznutra djeluje robusnije, kvalitetnije i luksuznije. Pohvalno je i da su inženjeri poboljšali izolaciju buke u unutrašnjosti pa se u Captivi i pri brzinskim prosjecima na autoputu može razgovarati bez podizanja glasa.

Dio zasluga ide i na račun pogonskih jedinica koje su unaprijeđene ili nove te su redom uglađenije, snažnije i, što je najvažnije, štedljivije. Chevrolet će Captivu nuditi s četiri motora, kao i s kombinacijom ručnog ili automatskog šesterostupnanjskog mjenjača. Slabiji modeli opcionalno dolaze s elektronski reguliranim integralnim pogonom, a standardni je dio opreme na najsnažnijim dizelskim i benzinskim modelima. Spomenuti sustav kontinuirano raspoređuje okretni moment po osovinama s tim da na stražnje kotače, ako prednjima ponestane prijemljivosti, može prenijeti do maksimalno 50 posto okretnog momenta. Istovremeno, radi učinkovitije vožnje u gradskoj vožnji Captiva koristi isključivo prednji pogon.

Kupci će moći birati između dva benzinca i dva dizelaša; 2.4-litreni benzinac razvija 167 KS i 230 Nm okretnog momenta te Captivu do stotke ubrzava za nešto više od deset sekundi i prosječno troši 9,7 litara goriva u kombiniranom ciklusu. Snažniji trolitreni V6 benzinac sa 190 KS i 288 Nm okretnog momenta s istim se zadatkom nosi za manje od devet sekundi uz gotovo jedanaest litara na stotinu kilometara. Ne sumnjamo da će najpopularniji na našem tržištu stoga biti 2.2-litreni dizelaši. Slabiji sa 163 KS i 350 Nm do stotke stiže za 9,9 sekundi, a snažniji sa 184 KS i 400 Nm za 9,5 sekundi. Oba troše oko šest i pol litara goriva na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu.