TEST

Nissan Juke 1.6 Naito - u centru pažnje

30.01.2012 u 15:00

Bionic
Reading

Ljepota je u oku promatrača pa nećemo previše suditi o Jukeovom izgledu. Nekima će se svidjeti, a nekima ne, no sumnjamo da će itko biti indiferentan što se tiče dizajna ovog kompaktnog crossovera

Nissanovim dizajnerima ipak treba priznati hrabrost. Kockali su se i uspjeli, čemu u prilog govori i tržišni rezultat od čak 120.000 prodanih primjeraka Jukea u svega godinu dana proizvodnje.

S obzirom na to da je Juke, po načelu, namijenjen kupcima kojima je izgled automobila važniji od performansi, Japanci su, povodom obilježavanja godišnjice proizvodnje, odlučili lansirati i specijalnu izvedbu Naito koja će dodatno unaprijediti ovo prvo bez značajnijeg zadiranja u ovo drugo. Tako je Naito, što na japanskom znači 'noć', paket isključivo kozmetičke naravi koji pomaže Jukeu da s još većim teškoćama prođe neopaženo u svakodnevnom prometu.

Paket uključuje 17-colne aluminijske naplatke u sjajnoj crnoj boji, krovni spojler i zatamnjena stražnja stakla. Testni je primjerak, uz to, bio u bijeloj boji pa se zbog kontrasta još više isticao.

Ništa manje neobično ne djeluje ni interijer sazdan od kvalitetnih materijala ugodnih na dodir, naglašen rukohvatima i središnjom konzolom u lakiranoj zagasitoj crvenoj boji.

Za Jukeovim upravljačem lako se nalazi položaj, a i sam automobil, unatoč višem odstojanju podvozja od tla, vozi se više kao kakav sportski nastrojen kompaktni mališan, a ne SUV. Sam upravljač je zadovoljavajuće direktan, ovjes, sprijeda McPherson, a straga torzijska osovina, neutralan, a kočnice, 292 mm diskovi sprijeda i 280 mm straga, odlične. Sve to stvara podlogu za popriličan vozački užitak, a dojam donekle umanjuje tek osnovni 1,6-litreni benzinac sa 117 KS uparen s ručnim peterostupanjskim mjenjačem.

Atmosferska jedinica je okretna i orna, no koja konjska snaga više joj ne bi nedostajala, kao ni mjenjaču stupanj prijenosa više. Ovako će se Juke bolje osjećati u gradu nego na otvorenoj cesti gdje se manjak snage očituje kao potreba za taktiziranjem prilikom pretjecanja, a brzina manje kao nemala buka u kabini prilikom većih brzinskih prosjeka.

Povišena karoserija znači i nešto lošiju aerodinamiku, što je uzelo danak i na potrošnji, a premda Juke naizgled djeluje golemo, unutra će se viši putnici udobno smjestiti sprijeda dok će oni straga ipak morati biti niži od 185 centimetara. Prtljažnik od 250 litara također je na razini gradske upotrebe, a za dulja putovanja će trebati posegnuti za krovnim nosačima.

Što na kraju reći? Jukeov problem je upravo u oku promatrača. Zato jer djeluje veliko od njega se očekuje prostranost, zato jer izgleda agresivno - sportske vozne osobine, a zato jer nalikuje SUV-u - terenske sposobnosti. Maleni Nissan, suvišno je reći, ne rastura ni u jednoj od navedenih disciplina, no to ne znači da je riječ o lošem automobilu. Dapače, one bez prevelikih očekivanja, sigurni smo, oborit će s nogu.

Proizvođač: Nissan
Model: Juke 1.6 Naito
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 86/117 @ 5.600 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 2.000-5.200 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 6,1/10,1/7,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,6
Maksimalna brzina: 178 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.135/1.765/1.570
Cijena do registracije: 139.000 kuna (osnovni model 118.000 kuna)